2019-06-14, 11:08
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, om bloggen är riktig, då borde denna person verkligen granskas noga.
Om så inte har skett redan.
Här tänker vi väldigt lika, verkar nästan som våra inlägg var synkade
Citera
2019-06-14, 11:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag vet inte vilken information som är bekräftad, eller vad var och en anser är bekräftat, men det stämmer att det fanns paket som ej var färdigt inslagna samt att dörren stod öppen. Detta enligt flera säkra källor.

Mobil och plånbok ska också enligt Expressen ha funnits kvar i hemmet...

vid ca min 3.09:
https://www.expressen.se/tv/nyheter/lena-wesstrom-forsvunnen-i-orebro/
Citera
2019-06-14, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fanns en anledning till att de skilde sig.

Enligt MH så hatade han LW.
Det låter inte otroligt.
Det är nära mellan kärlek och hat.
Om det var LW som ville skiljas och han tyckte art hon försummade barnen så vore det förståligt om han hatade henne.
Det finns många separerade par som hatar varandra men som tvingas att ha fortsatt kontakt pga gemensamma barn.
Förstår hur du tänker, men det här kommit fram annan info i tråden som talar emot hat mellan UW och LW. Gemensamma firanden och semestrar och att skilsmässan mer berott på att de tröttnat på varandra. Jag misstänker att hatet är MHs projektion snarare. Om man är så full av hat som bloggen gav uttryck för, kan man kanske tro att andra är likadana.
Citera
2019-06-14, 11:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Man har ingenting som räcker någon vart, det är väl uppenbart.

Ja, vi tjatar om samma.
Det att man inte kommit någonvart, det vet vi inte.

Vi vet att man inte lyckats säkert nå till sannolika, då skulle han väl vara häktad trots att det gått så lång tid (att han haft frihet att skaffa undan och påverka utredning och vittnen).

Det behöver inte betyda att de har tittat enögt, haft tunnelseende och gått enbart på rykten. Eller att det inte finns mycket som tyder på att det är rätt person som är misstänkt.

Det finns många fall som är svårlösta och kanske aldrig kan komma att lösas, trots att det finns personer som är skyldiga till morden. För hon är trots allt mördad.

Någon är skyldig till hennes mord.
Citera
2019-06-14, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Okej. Men oinslagna paket och en öppen dörr är ju självklart märkliga omständigheter men kanske ändå inte 'säkra' tecken på att ett brott har begåtts.
Men självklart en tolkningsfråga.

Men i vart fall är det ju inte lika starka tecken som tex blodspår (vilket någon i tråden tidigare 'visste' fanns på platsen).

Angående blodspår så är det inget som jag hört något angående förutom det som har stått här. Naturligtvis hade det varit ett än tydligare spår.

Däremot finns det fler indikationer som man kan lista ut själv.
Citera
2019-06-14, 11:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Det låter inte otroligt.
Om det var LW som ville skiljas och han tyckte
att hon försummade barnen så vore det förståligt
om han hatade henne.
Det finns många separerade par som hatar varandra
men som tvingas att ha fortsatt kontakt pga
gemensamma barn.

Som jag minns det, firade väl UW och LW jular tillsammans en tid?
Och Medinsyn (?) sa att de växte, gled ifrån varandra, ungefär.
De har också valt att bo väldigt nära varandra.

En skilsmässa kan nog bero på många saker, ibland har man innan hunnit göra varandra mycket illa. Man kan ju bara tänka på vad som kan föregå en skilsmässa, hur mycket som ändå måste skavt och gnagt innan det har kommit så långt?

Men att de skulle hata varandra så mycket att man inte blir ledsen när någon dör, som man har levt ihop med under många år, har tre barn med, det måste nog vara väldigt ovanligt?

Jag tycker ofta att när någon dör, då är man mer förlåtande mot personens avigsidor. Att man då kan se de positiva sidorna bättre och man inte önskar att mamman till ens egna barn är borta.
Citera
2019-06-14, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vet du vilka hot och trakasserier SD utsatte LW för?

Åtminstone till viss del. Vi kan väl säga så här att vill man bli huvudmisstänkt om en person mördas så skall man skicka sådana hot till den.
Citera
2019-06-14, 11:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
/.../
Hans advokat har inte protesterat med överklagan till högre instans. Varför?
/.../
Citat:
/.../
Och som du påpekar, hans advokat har inte överklagat. Det säger väl något?
/.../
Tingsrättens beslut att häva häktningen var gynnande för SD, så det kan han inte överklaga även om han av någon anledning skulle vilja. Den som däremot hade kunnat överklaga var åklagaren, men det valde hon alltså att inte göra.
Citera
2019-06-14, 11:40
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Det låter inte otroligt.
Om det var LW som ville skiljas och han tyckte
att hon försummade barnen så vore det förståligt
om han hatade henne.
Det finns många separerade par som hatar varandra
men som tvingas att ha fortsatt kontakt pga
gemensamma barn.
Kärlek, vänskap, hat eller en blandning av allt.
Oavsett vad så brukar det finnas starka band mellan personer som har varit gifta och har barn tillsammans.
Den ena är inte likgiltig om den andra dör.
Dessutom finns ju barnen och hur de påverkas som någon redan beskrev bra.

Efter allt negativt som MH skrev om LW så har MH ingen trovärdighet i den frågan.
Citera
2019-06-14, 11:41
Medlem
Citat:
Som jag minns det, firade väl UW och LW jular tillsammans en tid?
Och Medinsyn (?) sa att de växte, gled ifrån varandra, ungefär.
De har också valt att bo väldigt nära varandra.

En skilsmässa kan nog bero på många saker, ibland har man innan hunnit göra varandra mycket illa. Man kan ju bara tänka på vad som kan föregå en skilsmässa, hur mycket som ändå måste skavt och gnagt innan det har kommit så långt?

Men att de skulle hata varandra så mycket att man inte blir ledsen när någon dör, som man har levt ihop med under många år, har tre barn med, det måste nog vara väldigt ovanligt?

Jag tycker ofta att när någon dör, då är man mer förlåtande mot personens avigsidor. Att man då kan se de positiva sidorna bättre och man inte önskar att mamman till ens egna barn är borta.

Av allt att döma så hade de en väldigt bra relation. En sällsynt god sådan trots separation.
Citera
2019-06-14, 11:42
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Hade hon verkligen så många vänner?

Var hon verkligen lycklig?

Jag tror tyvärr inte det.
Jag tror att hon hade många ytliga bekanta men väldigt få, om ens några riktiga vänner.
Om du tittar på hur hennes ”vänner” uppträtt efter mordet så verkar de flesta leva på som vanligt som om ingenting har hänt.

I GC-världen i Örebro så nämns hon knappt utan de fortsätter att umgås med MGM och verkar inte bry sig.
Av de som är här i tråden och envist försvarar henne 24/7 så är det väl ingen som kände henne IRL utan de försvarar snarare den bild de vill ha av henne.
De som verkligen kände henne beskriver både negativa och positiva sidor av henne, såsom alla verkliga människor har.
Det är bara i sagor som någon är 100% god eller 100% ond.

Hur vet du att bloggerskan är ensam och inte har ett stort kontaktnät?
Hur vet du att hon inte är lycklig?
Ja, hon var olycklig över hur UW behandlade henne 2016 men det är 3 år sedan. Förhoppningsvis fick hon ur sig det hon behövde för att bearbeta och gå vidare via bloggen.
Och hon har aldrig namngivit någon i sin blogg så vem har hon egentligen hängt ut?
Någon postade den här i tråden och påstod att den var skriven av MH och handlade om familjen W.
Men hur vet vi att det är sant?
Den kan vara skriven av vem som helst.

Den här tråden har visat att det fanns någon i LWs närhet som är mycket manipulativ. Bloggen kan lika gärna vara skriven av en GM som lägger ut rökridåer.

Jaha ja. Undrar just vad du bygger det på, att hon inte hade några riktiga vänner. Jag lärde känna henne tidigt 90-tal och skulle säga att vi var både nära och bra vänner. Sant att vi inte umgicks på senare år, inte irl, men väl via Facebook och messenger. Men i dina ögon är jag bara en ”vän” då? Hur vet man om man är en riktig vän och inte bara en ”vän”?

Jag vet inte hur du anser att jag borde ha uppträtt efter mordet, men tydligen på ett annat sätt!

Jag känner flera av hennes vänner, om än få av de lite mer nutida sådana. Varken l*ena eller dessa vänner är kanske några perfekta människor eller vänner, men jag skulle kalla dem nära vänner. Fast i din värld var de kanske bara ”vänner” då?
Citera
2019-06-14, 11:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Av allt att döma så hade de en väldigt bra relation. En sällsynt god sådan trots separation.
Kan det i så fall ha varit där skon klämde för MH?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in