2019-06-14, 00:28
Avslutad
Vad som hänt AEH måste vara grymt för familjen. Det har varit rykten och misstankar riktade mot familjen på sociala medier.

Jag tror att det är för familjens skull att polisen nu går ut med nya upplysningar. Polisen försöker begränsa allmänhetens misstankar riktade mot familjen, eftersom det inte finns någon i familjen som misstänks.

Allmänheten har också ifrågasatt varför polisen inte tidigare har undersökt familjen. Polisen berättar nu att de har följt samma rutiner (i förhållande till familjen), som de annars gör i sådana fall.
Citera
2019-06-14, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
I januar sto det vel i avisen at han kom hjem ved lunsj tider fordi de skulle reise på hytta.

Det ble også skrevet at han dro på jobb i sju-tiden. Tyder på at han har endret på eller justert forklaringen sin?
Citera
2019-06-14, 04:12
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Hvorfor sjekket politiet skoene til en av naboene hvis han ikke er mistenkt ?
Her er det flere ugler i mosen ?

Vet vi at det er en av naboene? Jeg har ikke lest noe sted hvem som har fått sjekket skoene sine.
Citera
2019-06-14, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Vad som hänt AEH måste vara grymt för familjen. Det har varit rykten och misstankar riktade mot familjen på sociala medier.

Jag tror att det är för familjens skull att polisen nu går ut med nya upplysningar. Polisen försöker begränsa allmänhetens misstankar riktade mot familjen, eftersom det inte finns någon i familjen som misstänks.

Allmänheten har också ifrågasatt varför polisen inte tidigare har undersökt familjen. Polisen berättar nu att de har följt samma rutiner (i förhållande till familjen), som de annars gör i sådana fall.

Da har de feil strategi, for nå er mistankene mot TH styrket hos veldig mange. Å gå offentlig ut med at de utelukker Futurum-mennene, og at de på ny ser på tidslinjen, som jo ga TH 100% alibi, og tar nye avtrykk sko, tyder på en helt ny vending i saken. Og som Monsen påpeker, så virker kidnappingsteorien svekket. En ting er å legge bort mennene på kamera internt, å gå offentlig ut med det betyr noe.
Citera
2019-06-14, 08:56
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Da har de feil strategi, for nå er mistankene mot TH styrket hos veldig mange. Å gå offentlig ut med at de utelukker Futurum-mennene, og at de på ny ser på tidslinjen, som jo ga TH 100% alibi, og tar nye avtrykk sko, tyder på en helt ny vending i saken. Og som Monsen påpeker, så virker kidnappingsteorien svekket. En ting er å legge bort mennene på kamera internt, å gå offentlig ut med det betyr noe.

Jeg tenker på undersøkelsen av skoavtrykk. Politiet kan jo naturligvis bare sjekke skoene til personer de kjenner til, - altså en begrenset krets: det må være personer i familien, nabolaget eller øvrig nettverket til AEH / familien. Jeg tenker at undersøkelsen av skoavtrykkene har gitt resultater i og med at de har lagt bort videre etterforskning av Futurum-mennene. Derfor tror jeg at det er noen i nær krets som politiet fokuserer på nå. Det er ikke tilfeldig at media i nevnte rekkefølge har skrevet om: 1) At politiet sjekker rykter rundt familien, 2) At politiet sjekker skoavtrykk, 3) At politiet dropper Futurum-mennene og 4) At politiet har hatt kontroll på telefonen hele tiden.
Citera
2019-06-14, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Jeg tenker på undersøkelsen av skoavtrykk. Politiet kan jo naturligvis bare sjekke skoene til personer de kjenner til, - altså en begrenset krets: det må være personer i familien, nabolaget eller øvrig nettverket til AEH / familien. Jeg tenker at undersøkelsen av skoavtrykkene har gitt resultater i og med at de har lagt bort videre etterforskning av Futurum-mennene. Derfor tror jeg at det er noen i nær krets som politiet fokuserer på nå. Det er ikke tilfeldig at media i nevnte rekkefølge har skrevet om: 1) At politiet sjekker rykter rundt familien, 2) At politiet sjekker skoavtrykk, 3) At politiet dropper Futurum-mennene og 4) At politiet har hatt kontroll på telefonen hele tiden.

De føler selvsagt på et press fra media og offentligheten, der de skal vise til resultater etter så lang tid og så stor ressursbruk. Og nå de plutselig går ut med mer info, så har det en helt annen retning, hvor de har lagt vekk det de til nå har ansett for sitt viktigste spor. At de ikke har kommet videre med det sporet holder ikke som forklaring på hvorfor de går offentlig ut med at det legges til side for nå. Det er signifikant. Alt de har gått ut med av info nå peker mot en drapsteori, der kidnapping og løsepengekrav kommer i andre rekke. Spesielt at de også revurderer tidslinjen. Det er oppsiktsvekkende fordi den til nå har gitt TH alibi. Vi vet nå også at hun ble tatt på toalettet nede, og ikke badet oppe. Slepespor burde derfor vært unngått hvis det var to stykker. Politiet snakker nå om at de har kartlagt antallet, jeg vil tro de har landet på 1 person. De er ennå vage på den utgående telefonsamtalen/telefonkontakten til et ukjent «familiemedlem». Jeg ser at det sosiale medier nå har kommet rykter om at AEH lider av Alzheimer eller demens. Dette er nytt for meg.
Citera
2019-06-14, 10:10
Medlem
Megaforces avatar
[quote=Adrtrt|67847441 Jeg ser at det sosiale medier nå har kommet rykter om at AEH lider av Alzheimer eller demens. Dette er nytt for meg.[/QUOTE]

Det innebär väl att det kommer helt nya teorier om att hon virrat bort sig nånstans, kanske i en skog långt utanför sökområdet.
Citera
2019-06-14, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det innebär väl att det kommer helt nya teorier om att hon virrat bort sig nånstans, kanske i en skog långt utanför sökområdet.

Nei, det tror jeg ikke. Dette er rykter fra "naboer" og diverse. Jeg synes det virker rart, hun hadde nettopp kjøpt seg en hund, og er mye alene, det stemmer ikke med en slik sykdom, da hadde vel TH og familien satt ned foten.
Citera
2019-06-14, 10:27
Avslutad
Citat:
Det faktum att AEHs mobil finns i hemmet innebär att misstanken riktad mot TH blir mindre.
Jag kan inte se någon anledning att tro att TH verkar mer misstänkt, bara för att polisen menar att männen på övervakningskameran inte är involverade. Jag tror fortfarande att det här kan vara en kidnapping, men tyvärr tror jag att AEH har dödats, och det kan vara därför kidnapparna inte varit i kontakt. Polisen har förmodligen valt en dålig förhandlingsstrategi, kanske borde de ha varit mer flexibla.

En annan teori är att AEH dödades, men att det skulle se ut som en kidnappning, för att göra det svårt att bekämpa annan organiserad brottslighet. Till exempel, så har polisen under många år haft ett stort fokus på att förhindra att S*tudarah blir etablerad i Oslo.
Citera
2019-06-14, 11:01
Medlem
Citat:

Citat:
Nei, det tror jeg ikke. Dette er rykter fra "naboer" og diverse. Jeg synes det virker rart, hun hadde nettopp kjøpt seg en hund, og er mye alene, det stemmer ikke med en slik sykdom, da hadde vel TH og familien satt ned foten.

Men det forklarer i så fall TH sin bekymring over at AE ikke svarte. At han faktisk dro hjem for å se. Mulig hun har utviklet det etter kjøp av valp.
Citera
2019-06-14, 11:02
Medlem
Citat:

Men det förklarar ju inte att någon krävt lösensumma för henne?
Citera
2019-06-14, 11:13
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Men det förklarar ju inte att någon krävt lösensumma för henne?

kriminella som över huvud taget inte haft med saken att göra kan ju ha krävt lösensumma när de fått reda på att hon eftersöktes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in