Citat:
Ursprungligen postat av
Adrtrt
Da har de feil strategi, for nå er mistankene mot TH styrket hos veldig mange. Å gå offentlig ut med at de utelukker Futurum-mennene, og at de på ny ser på tidslinjen, som jo ga TH 100% alibi, og tar nye avtrykk sko, tyder på en helt ny vending i saken. Og som Monsen påpeker, så virker kidnappingsteorien svekket. En ting er å legge bort mennene på kamera internt, å gå offentlig ut med det betyr noe.
Det faktum att AEHs mobil finns i hemmet innebär att misstanken riktad mot TH blir mindre.
Jag kan inte se någon anledning att tro att TH verkar mer misstänkt, bara för att polisen menar att männen på övervakningskameran inte är involverade. Jag tror fortfarande att det här kan vara en kidnapping, men tyvärr tror jag att AEH har dödats, och det kan vara därför kidnapparna inte varit i kontakt. Polisen har förmodligen valt en dålig förhandlingsstrategi, kanske borde de ha varit mer flexibla.
En annan teori är att AEH dödades, men att det skulle se ut som en kidnappning, för att göra det svårt att bekämpa annan organiserad brottslighet. Till exempel, så har polisen under många år haft ett stort fokus på att förhindra att S*tudarah blir etablerad i Oslo.