2019-06-14, 09:14
Medlem
Västvärldens krigshetsande b*llshit sammanfattat i ett enda klipp!!!

https://www.facebook.com/888039208009297/videos/1220809381432254/

Vi har redan ett par stjärnor i denna tråd som okritiskt & selektivt verkar glömt alla false flag's och lögner genom åren
Citera
2019-06-14, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila
Båten är iransk.
Så USA filmade men grep dom inte? Man får anta att USA inte var i närheten då och att drönaren senare störtade och inte kunde följa efter samt att den Iranska båten var supersnabb och kunde köra ifrån alla amerikanska båtar och helikoptrar som larmades.

Var det inte tal om ubåtar och sofistikerade operationer igår? Här är det en full båt med slashasar som desarmerar en bomb och det är beviset? Hur nära kan egentligen en båt komma en oljetanker oupptäckt i dessa hav och framför allt då det inte var länge sedan andra sprängladdningar exploderat nyligen? Ingen eskort, vakt på däck och fartygets brygga tom? dom smög ju inte direkt därifrån längs med skeppet. Varför åkte dom dit och desarmerade en mina? Sa USA åt dom att det sitter en mina på fartyget som är er, välkommen hit och hämta den så vi kan filma er? Om den inte small så hade det väl varit enklare att bara låtit den sitta kvar och hoppas den själv ramlade av på haven alternativt upptäcktes senare på varv. Var filmen gjord före eller efter sprängningen? Det är ju bara en massa frågor denna film ger och det är väl det som är meningen för bevis är det ju inte.

Jag tycker det ser ut som en slapp övning med en attrapp.
Citera
2019-06-14, 09:22
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher
Vi har redan ett par stjärnor i denna tråd som okritiskt & selektivt verkar glömt alla false flag's och lögner genom åren

i ärlighetens namn så är dessa väldigt få jämfört med 2003. de börjar nästan bli en utrotningshotad art, de nykonservativa pompom-flickorna.
Citera
2019-06-14, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
en kupp eller regimbyte i iran är omöjligt utan bemannad invasion. och även då vore det extremt svårt.

vad som skulle hända om man droppade en atombomb är, förutom livslångt förakt från omvärlden, att alla andra kärnvapenländer skulle få moraliska och politiska hinder undanröjda för att själva använda kärnvapen i sina respektive konflikter. pakistan, indien, kina, ryssland, etc. det kommer med andra ord inte att ske.

Det är rätt det du säger. Då har vi kvar ekonomiskt krigsföring och bombningar på strategiska mål. Hela situationen är en utdragen clinch.

Den enda enda brytpunkte jag kan se längs horisonten är om iran skaffar kärnvapen eller om usa bombar särskilda mål, och det senare lär garanterat hinna ske innan.
Citera
2019-06-14, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klimatalarmisten
Hm, oljepriset väntas gå upp. Det är bra åtminstone.

https://edition.cnn.com/2019/06/13/investing/oil-prices-attack-strait-of-hormuz/index.html

Vad är det för bra med det? Redan nu så tvingas ju bussbolag dra in eller minska på vår kollektivtrafik till följd av bränslepriserna. Vill du ha ännu högre priser och därmed ännu sämre kollektivtrafik? Tänk hela varvet innan du låter truten öppna sig.
Citera
2019-06-14, 09:31
Medlem
Vi bör kanske sätta på oss en foliehatt till och överväga möjligheten av en false flag - false flag. D.v.s. att Iran gör något för att få det att verka som om USA har gjort en false flag-operation. Eftersom typ halva internet utgår ifrån att allt USA gör är false flag-operationer som judar ligger bakom kan det mycket väl vara Irans syfte att framställa något de faktiskt gjort som en false flag, för att ytterligare underminera USA:s trovärdighet.

Fast det kan förstås också vara en false flag - false flag - false flag. Dvs att det är CIA som ligger bakom att det ser ut som om Iran ligger bakom en amerikansk false flag.
Citera
2019-06-14, 09:33
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Så USA filmade men grep dom inte? Man får anta att USA inte var i närheten då och att drönaren senare störtade och inte kunde följa efter samt att den Iranska båten var supersnabb och kunde köra ifrån alla amerikanska båtar och helikoptrar som larmades.

Var det inte tal om ubåtar och sofistikerade operationer igår? Här är det en full båt med slashasar som desarmerar en bomb och det är beviset? Hur nära kan egentligen en båt komma en oljetanker oupptäckt i dessa hav och framför allt då det inte var länge sedan andra sprängladdningar exploderat nyligen? Ingen eskort, vakt på däck och fartygets brygga tom? dom smög ju inte direkt därifrån längs med skeppet. Varför åkte dom dit och desarmerade en mina? Sa USA åt dom att det sitter en mina på fartyget som är er, välkommen hit och hämta den så vi kan filma er? Om den inte small så hade det väl varit enklare att bara låtit den sitta kvar och hoppas den själv ramlade av på haven alternativt upptäcktes senare på varv. Var filmen gjord före eller efter sprängningen? Det är ju bara en massa frågor denna film ger och det är väl det som är meningen för bevis är det ju inte.

Jag tycker det ser ut som en slapp övning med en attrapp.

Kan du inte dra den med 9-11 också?

Det står under videon att den är filmad från ett militärflygplan. Det filmades i mörker vad jag förstår.
Citera
2019-06-14, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
i ärlighetens namn så är dessa väldigt få jämfört med 2003. de börjar nästan bli en utrotningshotad art, de nykonservativa pompom-flickorna.
Därför kommer det inte bli något stort krigsfiasko med hundratusentals amerikaner på marken. Istället kommer de göra en Libyen och förstöra Iran. Europa kommer bli översvämmat med migranter medan 100 miljoner människor lever i misär i mellanöstern.

USA är ondska.
Citera
2019-06-14, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Vi bör kanske sätta på oss en foliehatt till och överväga möjligheten av en false flag - false flag. D.v.s. att Iran gör något för att få det att verka som om USA har gjort en false flag-operation. Eftersom typ halva internet utgår ifrån att allt USA gör är false flag-operationer som judar ligger bakom kan det mycket väl vara Irans syfte att framställa något de faktiskt gjort som en false flag, för att ytterligare underminera USA:s trovärdighet.

Fast det kan förstås också vara en false flag - false flag - false flag. Dvs att det är CIA som ligger bakom att det ser ut som om Iran ligger bakom en amerikansk false flag.

Jag fick hybris i skrivandets hetta och håller med att en false flag-false flag som jag målade upp innan är tämligen absurd.
Jag har kollat på för tv mycket serier med dylika scenarion.
Citera
2019-06-14, 09:44
Medlem
mats_lindqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Mike Pompeo är en djupt störd människa. En iskallt beräknande och manipulativ sociopat. En riktigt giftig ormjävel det där. Och det sjuka är att människor som han, Bolton, Netanyahu och Trump är stolta över att vara det de är. De är stolta över att ljuga och bedra. Då mår de allt, dessa psykopater.

Jag är inte övertygad om att Trump är in on the know. Det kan mycket väl vara precis som 1961-63, CIA agerar självsvådligt, försöker skjuta Trump framför sig, manövrera honom till ett läge där han måste "agera kraftfullt".
Citera
2019-06-14, 09:55
Medlem
Soterns avatar
Kan det vara så jävligt att det är israeliska soldater, eller Mossad som klätt ut sig i filmen för att få USA att anfalla Iran?
Jag tänker att Israels största hot är ju Iran och själva är de nog inte mäktiga nog att slå ut dem.
Bara en spekulation från min sida.
Citera
2019-06-14, 09:57
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Kan det vara så jävligt att det är israeliska soldater, eller Mossad som klätt ut sig i filmen för att få USA att anfalla Iran?
Jag tänker att Israels största hot är ju Iran och själva är de nog inte mäktiga nog att slå ut dem.
Bara en spekulation från min sida.

Mycket möjligt, men då måste den lilla båten tagit sig hela vägen från basen i Eilat utan att ha blivit upptäckt av något av ländernas kustbevakning eller flotta. Det är inte direkt en stealth-båt.
Vi har ju sett tidigare hur amerikanska patrullbåtar "kidnappats" av Iranska flottan, men denna passerar obemärkt?
https://en.wikipedia.org/wiki/2016_U.S.%E2%80%93Iran_naval_incident
Som sagt, inget är omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in