Citat:
Ursprungligen postat av
BonitaPietila
Båten är iransk.
Så USA filmade men grep dom inte? Man får anta att USA inte var i närheten då och att drönaren senare störtade och inte kunde följa efter samt att den Iranska båten var supersnabb och kunde köra ifrån alla amerikanska båtar och helikoptrar som larmades.
Var det inte tal om ubåtar och sofistikerade operationer igår? Här är det en full båt med slashasar som desarmerar en bomb och det är beviset? Hur nära kan egentligen en båt komma en oljetanker oupptäckt i dessa hav och framför allt då det inte var länge sedan andra sprängladdningar exploderat nyligen? Ingen eskort, vakt på däck och fartygets brygga tom? dom smög ju inte direkt därifrån längs med skeppet. Varför åkte dom dit och desarmerade en mina? Sa USA åt dom att det sitter en mina på fartyget som är er, välkommen hit och hämta den så vi kan filma er? Om den inte small så hade det väl varit enklare att bara låtit den sitta kvar och hoppas den själv ramlade av på haven alternativt upptäcktes senare på varv. Var filmen gjord före eller efter sprängningen? Det är ju bara en massa frågor denna film ger och det är väl det som är meningen för bevis är det ju inte.
Jag tycker det ser ut som en slapp övning med en attrapp.