Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Det kanske kommer någon artikel i pressen inom kort. En reporter har tydligen granskat och fiskat i fallet och är väldigt konfunderad över hur det skötts. Tydligen funnit massa tveksamheter i hantering på flera nivåer. Inriktningen är alltså inte vem som kan vara GM eller försvara SD, utan hur polisen och åklagaren har hanterat fallet. Arbetssättet och arbetsordningen har tydligen inte följt praxis så bra.
När reportern började försöka ställa frågor så vart det än mer murbyggande runt åklagaren.
Inifrån polishuset har syrliga kommentarer fällts och huvud har skakats. Det som ifrågasatts mest är "jobba brett". Om SD inte är gärningsman, så har dom tappat allt och står på ruta 1.
Än idag har inte alla i LW:s bekantskapskrets, som träffat henne i närtid, förhörts.
Det är för mig alldeles övertydligt att Örebropolisen inte alls jobbat "brett". Precis som skribenten '
CarlJanne75' skriver, så har man hela tiden inriktat sig på SD. Vilket allvarligt utredningshaveri ett sånt snävt perspektiv vad gäller en mordutredning kan leda till, illustreras av den älg jag har presenterat här i tråden. Att kontot '
Netherworld' generar sig själv genom att visa att h*n inte förstår vad mitt exempel illustrerar, illustrerar att det ibland kan vara svårt att hänga med i svängarna. Särskilt när man blir äldre.
Det andra jag fetat är synnerligen tankeväckande. Jag betvivlar inte för ett ögonblick att det är precis som du skriver.
Enl uppgifter i tråden arbetade LW under åtta års tid med ensamkommande unga/män. Redan tidigt i tråden förde jag in en tanke om att det skulle kunna vara en man ur denna grupp (det som i tråden har benämnts som "kreti-och-pleti") som grovt missuppfattat LW:s öppna stil. Det har i tråden framgått att LW:s lite flirtiga stil, extroverta personlighet, hennes "omedelbarhet" etc, har fått många män att bli attraherade av henne -ja, flera har blivit förälskade i henne. Det är inte alls otänkbart att LW har trivts med den situationen; det är trevligt att vara efterttaktad.
Men om man kommer från en helt annan kultur än den som är den förhärskande i Sverige, säg den afghanska kulturen, så skulle LW:s naturlighet kunna tänkas feltolkas av en ung man.
Så mina frågor här nedan riktar sig till kontot '
MoralensVäktare':
Har Örebropolisen undersökt alibit för varenda en av alla de män som under åtta års tid har mött LW och kunnat bli förälskad i henne?
Om inte: Varför inte?