2019-06-13, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Det gör mig lite orolig att du tar en allvarligt sjuk bloggerskas ors på fullaste allvar. Jag tänker att du säkert vill tro på varenda ord, men tänk om bara hälften var sant och hälften var uppförstorat från en höna till en hel kalkonfamilj?
Då har hon lyckats lura dig eller hur?!

Det är först när du förstår att du inte känner bloggerskan, och accepterar att hon kan vara mycket sjuk..att hon kanske inte kan skilja på fantasi och verklighet...får andra att tro på hennes verklighet..
Nu vet vi inte om hon är sjuk, om hon är tänkbar GM...men hon har motiven, hon har uppenbarligen skrivit om dom. Förstår du vad jag menar?

Det är lätt att låsa fast sig i en tanke och ändra inställning, men är det något jag lärt mig, ju äldre jag blivit...så är det att ju mer jag vet..desto fler synvinklar jaf får...desto mindre envis och enveten blir jag...
Det är dörför de små detaljerna alltid avgör och de kan bara kriminalare tyda.

Hoppas du förstår att du bör ifrågasätta vad denna bloggerska fick dig att känna och tänka om LW...och vad hon fick dig att tänka och känna om MH själv förstås, för jag får känslan av att du tycker synd om MH?

För en lite stund sedan viste du knappt vem hon va, nu är hon allvarligt sjuk.
Här går det undan vill jag lova.
Citera
2019-06-13, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
När jag läser det här blir man ju alldeles kall.

Och då kommer jag att tänka på att det kanske var hon som såg till att den omtalade orosanmälan gjordes (om det gjordes en sådan vill säga?).

Nä, det finns inget sunt i att lägga ut andras liv offentligt. Det är en väldigt, väldigt subjektiv bild som utmålas och som speglar hämnd och hat, behov av att svartmåla andra.

Jag klarar nästan inte av att läsa det...

Usch ja..
Nu vet vi iofs inte om hon är helt språngande galen och lever i en låtsasvärld någonstans där hon inte kan skilja på fantasier och verklighet...eller om hon bara är extremt manipulativ och medvetet hittar på för att det ska passa hennes egna motiv och därför medvetet lurar alla i sin omgivning.

När man möter en sådan personlighet första gången, så är det inte lätt att förstå vad som händer. Därför lyckas de lura människor omkring sig, och kan orsaka stora förödande konsekvenser. Som för LW och hennes barn och övriga familj..vem det än må vara som är GM.
Citera
2019-06-13, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om det är så att LW hade för vana att utnyttja personer i sin närhet så kan det
mycket väl bli till något som ligger å pyr och som kommer upp till ytan vid
en akut konflikt.

Om det är så att hon va ihop med gifta män (vi vet en bestämt) så är det
inte så långsökt att det kan skapa en motivbild.

Citat:
Kände du LW och hennes familj och vänner privat?

Om du tänker att LW var en sådan person som du beskrev här...så ställ dig frågan varför LW kontaktnät var enormt...det tom står i pressen. Hur kan hon ha så många vänner? Hur kan hon vara så lycklig?
Känns det som att din beskrivning av LW fortfarande stämmer?

Känner du bloggerskan privat?
Hur kommer det sig att hon är så ensam bitter och full med hat om hon är god?
Verkar hon ha stort kontaktnät och ha ett lyckligt liv?

Som sagt...det är lätt att fasta i en bild men livet blir lättare om man alltid är öppen för att lära sig se saker utifrån andras synvinklar och motiv...

Hoppas du ser bloggerskans uppenbara motiv, det innebär dock inte att det hon skrivit är sant ett enda ord..om hon var sjuk!
Det är ingen som vet tänker jag, så lås inte fast dig i din tanke, öppna upp för nya synvinklar så får du en mycket större bild och utvecklas i dig själv.

Svarade du på fel inlägg kanske?

Vänner och kontaktnät är inte samma sak.
Citera
2019-06-13, 12:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det fanns mycket mer. Förutom att svartmåla alla andra så beskrev hon sig själv som nästan perfekt, kunnig i det mesta och den som verkligen förstod vad som behövde göras för att lösa problemen.

Från Ozzies inlägg, citat från Mallans blogg:

"När skilsmässan var ett faktum så sa våra vänner att dom inte
kunde släppa tanken på att pappan var för svag och modern för
dominant och att detta bidrog till att jag ratades. För att jag var
för rak och klarsynt.
"

https://www.flashback.org/p67839758#p67839758

Den här meningen är lite talande hur hon tolkar situationen.
Hon själv skulle inte ha någon som helst del i att det blev skilsmässa?
Mer än att hon själv var den enda som såg hur allt låg till?

På det viset kan jag ana att det kanske var svårt att kommunicera med henne. Att skilsmässan enbart har kommunicerats via sms, det är lite svårt att tro. Kan det varit så att det inte riktigt gick att nå fram med budskapet, att sms konversationen var en del av en kommunikation i frågan?

Man kan ju läsa mellan raderna att anledningen till skilsmässan låg på LW.

Ja, det är för komplicerat för att med enbart några rader som ledtråd lista ut hur det låg till med allt.

Men man kan ana att det måste ha varit en komplicerad situation, med barn involverade!
Tänk själv att dina barn ska vara i den familjesituationen med denna kvinna, som i mina ögon inte verkar riktigt sund. Hon är delaktig i deras vardag och delar deras liv.

Vad kan du göra?

Kanske (???) gör hon en orosanmälan eller talar illa om dig inför barnen?

Jag vet inte, men oavsett hur det låg till i frågan, så är det svårt när främmande människor kommer in i dina barns liv, och du inget kan göra åt det.

Så komplicerat. Kanske LW anmälde i sin tur henne?

Allt är (inte ens spekulation, utan) enbart tankar på mycket lösa grunder.

Hu, vad jag lider med dessa barn.
Citera
2019-06-13, 12:29
Medlem
Citat:
För en lite stund sedan viste du knappt vem hon va, nu är hon allvarligt sjuk.
Här går det undan vill jag lova.

Nej jag känner inte bloggerskan. Har aldrig ens träffat henne. Men jag har nog i princip läst det mesta i tråden och bildat mig en uppfattning, av henne utifrån vad inte en skrivit...utan väldigt många!

Så jag har inte påstått att jag känner henne, bedömningen är grundad på vad postarna beskrivit. Jag har också sagt att hon verkar sjuk, men att ingen vet om hon är sjuk.
Citera
2019-06-13, 12:36
Medlem
Citat:
Vad skrev hon som handlade om Flashback? Minns du när i tid som hon skrev hon om den här tråden? 🤔

Det var en användare här, som endast gjort ett par inlägg, som länkade till bloggen.
Den var skriven i realtid, efter mordet på LW.
Citera
2019-06-13, 12:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Kände du LW och hennes familj och vänner privat?

Om du tänker att LW var en sådan person som du beskrev här...så ställ dig frågan varför LW kontaktnät var enormt...det tom står i pressen. Hur kan hon ha så många vänner? Hur kan hon vara så lycklig?
Känns det som att din beskrivning av LW fortfarande stämmer?

Känner du bloggerskan privat?
Hur kommer det sig att hon är så ensam bitter och full med hat om hon är god?
Verkar hon ha stort kontaktnät och ha ett lyckligt liv?

Som sagt...det är lätt att fasta i en bild men livet blir lättare om man alltid är öppen för att lära sig se saker utifrån andras synvinklar och motiv...

Hoppas du ser bloggerskans uppenbara motiv, det innebär dock inte att det hon skrivit är sant ett enda ord..om hon var sjuk!
Det är ingen som vet tänker jag, så lås inte fast dig i din tanke, öppna upp för nya synvinklar så får du en mycket större bild och utvecklas i dig själv.

Hade hon verkligen så många vänner?

Var hon verkligen lycklig?

Jag tror tyvärr inte det.
Jag tror att hon hade många ytliga bekanta men väldigt få, om ens några riktiga vänner.
Om du tittar på hur hennes ”vänner” uppträtt efter mordet så verkar de flesta leva på som vanligt som om ingenting har hänt.
I GC-världen i Örebro så nämns hon knappt utan de fortsätter att umgås med MGM och verkar inte bry sig.
Av de som är här i tråden och envist försvarar henne 24/7 så är det väl ingen som kände henne IRL utan de försvarar snarare den bild de vill ha av henne.
De som verkligen kände henne beskriver både negativa och positiva sidor av henne, såsom alla verkliga människor har.
Det är bara i sagor som någon är 100% god eller 100% ond.

Hur vet du att bloggerskan är ensam och inte har ett stort kontaktnät?
Hur vet du att hon inte är lycklig?
Ja, hon var olycklig över hur UW behandlade henne 2016 men det är 3 år sedan. Förhoppningsvis fick hon ur sig det hon behövde för att bearbeta och gå vidare via bloggen.
Och hon har aldrig namngivit någon i sin blogg så vem har hon egentligen hängt ut?
Någon postade den här i tråden och påstod att den var skriven av MH och handlade om familjen W.
Men hur vet vi att det är sant?
Den kan vara skriven av vem som helst.

Den här tråden har visat att det fanns någon i LWs närhet som är mycket manipulativ. Bloggen kan lika gärna vara skriven av en GM som lägger ut rökridåer.
Citera
2019-06-13, 12:48
Medlem
Sök på Ruts bok. Det här hittade jag

Citat:

*Ursprungligen postat av*Honan6

Lämnad…
Nedan kommer MH:s 4 senaste inlägg om att bli Lämnad i sin blogg Rutsbok och mer kommer jag inte dela eller skicka i PM. Jag är ledsen, men jag vill inte att hennes blogg ska lusa ner tråden och dessutom är en del av det hon skriver något som polisen bör kontrollera istället för trådläsare.*

Ni som vill ta del av hennes blogg, kan kontakta henne via ett Meddelande på hennes Facebook (länk: http://*www.facebook.com/m*l*n.hilgendorf*(a, i ). Vem vet, hon kanske gärna delar med sig?*

Spoiler*

”Att gå vidare
Publicerad 2018-03-26 00:00:41 i Allmänt,
Tiden går och jag lever vidare.*
Allt är gott.

Hälsan är fortsatt svajig och i morgon ska jag tillbringa ännu en dag på sjukhuset. Det är som det är, tänker jag.
Men bortsett från det så är allt verkligen bra. I grunden och jordat - bra.*

Jag ser fram emot våren och jag längtar till sommaren. Jag längtar efter mer romantik och jag ser fram emot att fortsätta leva. Jag tänker inte på U alls längre. Det har passerat lång tid sedan minnet av honom flimmrade förbi. Han är en passus i det liv jag fått att leva och hans handlingar får han bära med sig genom sitt liv. Jag varken vill eller tänker bära något av det han valde att göra.*

Jag saknar någon i min vardag. Saknar huden tätt intill och saknar någon som ser mig i ögonen när jag berättar om min arbetsdag. Jag saknar att ha någon som äter middag med mig och som tar sig an disken efteråt. Jag saknar att få presenter fast det inte är min födelsedag och jag saknar att ingen skrattar med mig åt dråpliga youtubefilmer en torsdagskväll i soffan.*

Men.
Allt kommer falla på plats snart och idag är jag så övertygat lycklig över att U svek så svårt den där dagen i juli.*

Tack U!

Kommentarer (0)*
1Gilla

Att stänga en dörr
Publicerad 2018-06-11 21:32:00 i Allmänt,
En stor tragedi har skett i staden som en gång höll på att bli min hemstad. Det sorgliga går knappt att ta in...

Två år efter att jag slutade resa mellan två hem kan jag nu konstatera att jag dragits in i deras livslögner och trassel på nytt. Det gör ont. Min smärta är ingenting jämfört med deras, de som står i trombens öga.

Det finns ingenting jag kan göra men jag ber er alla att låta mina barn vara ifred.

Alla frågor som ältas i undergroundforum förtjänar ett svar men ingenting jag säger kommer tas för sanning. Trots detta försöker jag:

Jag är ganska vanlig. Driven i vissa stunder, tråkig i andra. Jag jobbar med barn, jag tillhör en församling där medelåldern förmodligen är +65, jag har varit föreläsare gällande mind control/otillbörlig påverkan. Jag tränar medelmåttigt, älskar ett gott vin och är en sucker för Netflix-serier. Jag har läst Liftarens Guide flera gånger och jag är totalt ointresserad av sportevenemang som fotbolls-VM. Jag tror att jag anses vara en god vän och jag är bra på att berömma andra människor för deras insatser. Jag har en hobby som periodvis, i samband med ett världsrekord, tog mycket av min tid. Den var också min livboj när jag blev lämnad.

Jag känner inte igen mig i bilden som en enda människa delar med ett hörn av internet. Men hennes bild av mig är förmodligen sann i hennes ögon. Jag bröt kontakten med henne för cirka tio år sedan och det sårade henne djupt. I skuggan av det som nu drabbat U så passade hon på att få ge igen. Tragiskt även det, tänker jag. Men absolut förståeligt. När vi blir sårade säger och gör vi saker som inte alltid är genomtänkta. Se bara på denna min blogg. Så mycket sorg och förtvivlan som har fått komma ut i skriven text. Gott så.

Jag skriver inte ofta här. Längre.
Det beror helt enkelt på att jag reste mig ur sorgen, borstade av mig dammet och gick.... vidare.
Det U och alla där borta trasslade in sig i får bäras av dem själva. Jag försökte skapa någon slags ordning i något som förmodligen var bortom räddning. Så ska jag beskyllas för något så är det att jag var naiv.

Frid vare med er alla!

/Mallan
Kommentarer (0)*
2Gilla

Att ha lite motgång
Publicerad 2018-06-27 22:06:42 i Allmänt,
Äldre församlingsmedlem ringde idag och erbjöd mig lån av sommarstuga. Jag blev varm inombords och kanske säger jag ja. Just nu bad jag om lite betänketid. Samtalet kom när jag var på väg hem från sjukhuset. Min läkare är fascinerande på många sätt. Jag förstår ungefär var tredje ord hon säger och jag får pussla ihop meningarna så gott det går - vilket ständigt leder till missförstånd. Idag var finaste D med mig och fick hjälpa till med tolkningen. På väg till bilen kunde vi jämföra vår uppfattning av vad som hade sagts och inte.*

Det kommer en kallelse för ny datortomografi-undersökning. Kanske har skiten kommit tillbaka och jag har känt av det under några veckors tid. Men jag tänker inte gå med tunga steg, inte ännu. Värdena var "stabila". Eller nja, jag har nått preeeecis till det värde som fortfarande anses okej. Ny prover kommande vecka. Kliver jag över med 0,1 så har vi problem. Det problemet får jag ta då. Just nu tänker jag försöka vara i stunden.*

Utanför min bostad är det sommar nu. Det är stekhett och kvällen är fuktig av havet intill. Jag satt på balkongen alleles nyss och mindes att det var exakt ett sådant här väder den där överdjävliga sommaren för några år sedan.*
Sen tänkte jag på hur jobbigt dom måste ha det där borta och snart sköt jag undan alla tankar, deras kaos får vara deras men jag hoppas att Gud ska leda.

Kommentarer (0)*
1Gilla

Att läsa eller inte läsa
Publicerad 2018-07-15 00:38:42 i Allmänt,
Tragedin i U och barnens värld har ingenting med mig att göra men ändå dras jag in i deras spindelväv, vare sig jag vill eller inte. Numera har jag fina vänner som läser på undergroundforum och meddelar mig om något kan vara av vikt för mig att läsa. Idag försökte jag själv att skumma genom allt som skrivits och bitvis rös jag i den tropiska sommarvärmen... det finns så oerhört många inlägg som faktiskt stämmer med sanningen och som majoriteten av skribenterna avfärdar som rent nonsen. Jag hoppas och ber att utredningsteamet vänder på varje sten och inte bara följer den breda stigen mot enkel lösning.*

Det fanns en tid i slutet av mitt äktenskap med U då barnen mådde allt annat än bra. Jag har funderat mycket på vad som hände sen. Vem eller vilka såg till barnens bästa? Många är de tillfällen då jag talade med U om BBiC men jag förmodar att jag talade för för döva öron. Mina ord hade nog ingen mottagare eftersom det skulle kräva något av honom, något som var obehagligt och skavigt i hans skäl. Barnens uttryck tog så oerhört märkliga vägar. Ett barn drog igång en enorm kalabalik på skolan genom att posta hotbrev till sig själv, ett annat cyklade på motorvägen när denne inte fick sin vilja igenom och ett tredje gjorde sig liten för att slippa allt ansvar som växande innebär (och behandlades också som en baby av båda föräldrarna kontinuerligt). Däremellan var det knivar i skolan, hot om självmord, stölder och jag minns inte allt. Det var helt enkelt så mycket stökigare än familjens fasad ville påskina. Dessa barn, som jag älskar högt, hade en på många sätt snurrig tillvaro. En mamma som inte var närvarande och en pappa som kvävde dem i ett försök att vara den "perfekta föräldern". Det var så mycket knas att jag blir matt när jag tänker på det.*

När nu tragedin har drabbat dem så måste jag uppbåda mycket kraft för att vända allt det där ryggen.
Det är svårt.*
Det är oerhört svårt.*

...och så använder jag en varm julinatt, flera år efteråt, till att tänka på U igen.

Fan!

Kommentarer (0)*
Citera
2019-06-13, 12:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Om hennes ex-make väljer att avsluta äktenskapet via ett SMS så kan jag förstå
att det blir svårt å se några goda sidor hos honom, vilken jävla ynkrygg å fegis, i så fall.
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, det är fegt men det kanske var omöjligt att Om hennes ex-make väljer att avsluta äktenskapet via ett SMS så kan jag förstå
att det blir svårt å se några goda sidor hos honom, vilken jävla ynkrygg å fegis, i så fall.
Ja, det är fegt men det kanske inte gick att prata med henne.

Citat:
MH och UW var på väg att flytta ihop när han via ett email begärde skilsmässa.
Fegt och lågt om det stämmer.
Det är inte konstigt eller sjukt om hon känner sig sviken då.
Det är klart att hon kände sig sviken men det ger henne ingen orsak att hämnas på och hänga ut barnen.

Citat:
MH var säkert obekväm att ha så nära för LW. Hon var också pastor och tydligen inte rädd för att säga ifrån om hon såg något som hon tyckte var fel.
UW och MH hade säkert bra insyn i hur LW levde via barnen och det kanske inte var något som LW ville ha utspritt i kyrkorna i Örebro.
Menar du att MH var ovanligt skvallrig?

Citat:
Och MH försökte säkert att få UW att sätta gränser för LW om hon försökte utnyttja honom. Det kan mycket väl ha varit LW som påverkade UW att begära skilsmässa från MH. Det är inte konstigt (eller sjukt) om hon hatade dem.
Tror du att män inte har någon egen vilja?
Nu försöker du skylla skilsmässan på att det kan ha varit LW som påverkade.
Tidigare har du skrivit massor med inlägg om att orsaken till att SD var otrogen mot sin fru var LW.
Jag anser att både otroheten från SD:s sida och att UW begärde skilsmässa beror på att de själva valde dessa alternativ.
Citera
2019-06-13, 12:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag vet att folk ibland säger en sak och gör en annan. Men denna gång lät det allvar.
Då vet du också att hon var en toppentjej på alla vis

Tänkte på det "kluvna" som verkar ligga som ett ok runt många av de kvinnor (och LW) som utsätts för hot, kränkningar och våld av någon av dom närstående när jag läste och tittade på det här inslaget:

Från Aftonbladet:

"Brottsförebyggande rådet: över trettontusen kvinnor förra året polisanmälde att de misshandlats av en man som var deras man, pojkvän, sambo, eller ex-man. Bakom siffran och skyhöga mörkertal finns människor."

[...]
"Det Ida säger tjänar som påminnelse om bristerna. Det är inte tryggt, enkelt, självklart och riskfritt för henne att berätta öppet om det hon varit med om.

Ändå gör hon det, och Emma och Linda: två andra vanliga svenska kvinnor som utsatts för våld av en man de älskade.
"

[...]
"Emma sa att hon vill slå hål på en myt hur en misshandlad kvinna ser ut.

– Jag är en ganska högljudd person som syns och är ganska stark på många sätt.
"

[...]

En av kvinnorna berättar att hon känt skam över att hon inte tidigare insåg hur det låg till i deras relation, att hon borde ha lämnat honom mycket tidigare.

En annan berättar att hon skäms för att hon valt en person och att hon blir slagen av den hon älskar...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mR0931/vi-talar-om-kvinnorna-inte-till-dem
Citera
2019-06-13, 12:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Usch ja..
Nu vet vi iofs inte om hon är helt språngande galen och lever i en låtsasvärld någonstans där hon inte kan skilja på fantasier och verklighet...eller om hon bara är extremt manipulativ och medvetet hittar på för att det ska passa hennes egna motiv och därför medvetet lurar alla i sin omgivning.

När man möter en sådan personlighet första gången, så är det inte lätt att förstå vad som händer. Därför lyckas de lura människor omkring sig, och kan orsaka stora förödande konsekvenser. Som för LW och hennes barn och övriga familj..vem det än må vara som är GM.

Vi vet inte heller om det hon skrivit är sant och om det var LW som var extremt manipulativ och orsakade stora förödande konsekvenser för människor omkring henne t.ex. UW, barnen, MH, HD, hennes barn osv.
Citera
2019-06-13, 13:15
Medlem
Honan6s avatar
LW var en människa med rätt att leva - precis som alla andra. Dock tyckte mördaren tydligen något annat.

LW:s närstående har ofrivilligt kastats in i sorgens avgrunder med alla dess faser att gå igenom från Chock, Reaktion, Bearbetning till Nyorientering. Eftersom mordet fortfarande inte har fått en rättslig lösning, kan det bli svårt för de efterlevande att komma fram till den sista fasen i sorgearbetet.

Läs gärna dotterns text till sin mamma publicerad på IG den 16 maj. Den har nog visats i tråden tidigare, men jag lägger in den igen för att påminna om att en älskad mamma är mördad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in