Citat:
Ursprungligen postat av
exoticspice
Har du utbildats internt? Först anställd och sedan utbildning på arbetstid med lön? För att bli anställd krävs att man avlägger ett godkänt prov efter utbildningen. Hur var det provet och vad bestod det av för frågor?
Ja, jag har utbildats internt för bevakning på tomtmark. Jag blev som du säger anställd, upplärd på fältet av mina kollegor. Efter någon månad fick jag åka till huvudkontoret och blev utbildad. Innan det gjorde jag 2 online kurser.
Vi gick igenom LKOP, vilket är lagen som styr just löpande på tomtmark. Sen gick vi igenom skyltar, vad som är rätt och fel. Hur det absolut inte får se ut, eventuella lappfällor och liknande. Det här gjorde jag sen prov på.
En del bilder på skyltar, och man skulle säga vad som gällde, när man fick lappa där. En del frågor om de olika paragraferna i lagen. Jag hade som sagt jobbat några månader, så inget direkt svårt.
Utöver det gick vi på utbildning igenom företagets internpoliys. Pratade om hur man gjorde saker på de olika kontoren och liknande. Sen fick vi under ena dagen sitta som medlyssnare på felanmälan och på överklagan