Citat:
Ursprungligen postat av
LordBrettSinclair
Börjar fundera på om det kanske finns en annan vinkel på denna smäll... att det faktisk är avsiktligt sprängt på denna plats och tid, men även då aktivt för att inte skada mer än minsta möjliga antal människor i ett tätbebyggt område. Ponera att det är "vita" som tillverkat bomben i syfte att väcka uppmärksamhet och folkopinion kring sprängdådsepidemin och islamiseringen i Sverige. De klarar säkert att tillverka den stora bomben, placera den på ett kalkylerat öppet ställe med begränsad sprängverkan, vänta ut en tidpunkt med få folk ute och sedan fjärrutlösa den när gatan är tom på folk.
Dvs inte för att skada utan just för att väcka den slumrande folkopinionen. Om det sedan sker samtidigt som några islamistiska Imamer äntligen har låsts in så bedömer de att denna imamkoppling till slut görs efter att mc--spår och lite annat avhandlats i media. Den kompletterande lådan hos polisen kan vara ett studentspex, en inspirerad copy-cat eller en de facto upptrappning för att visa att "vi kan nå hela vägen till polishuset".
Om sprängningen inte lämnat spår efter sig polisen kan använda, inte skadad någon allvarligt (val av plast och tid), varit avancerad att tillverka och ändå inte innehöll exempelvis splittermaterial så tror jag att det kanske inte är vanliga kriminella eller islamister... de brukar inte vara de skarpaste knivarna, även om de gärna använder dem.
Bara en tanke
Absolut ingen dum tanke.
Men om det skulle vara ”vita/nazister/etc” måste man ha varit 100% säker att inga oskyldiga skulle dö. Typ ett barn som mitt i natten går på toaletten och sen hämtar ett glas vatten. Eller jag vilken slump som helst man inte kan beräkna.
Skulle man dessutom komma på, att det var något liknande som du beskrev.
Då har ju dessa personer skapat en jävligt knivig sits åt sig själva. Från att ösa skuld över samhällets utveckling. Eller hämnas något skit.
Till att närmast skapa den värsta vi sett. Än så länge... Med utfallet att allt man gjort innan är totalt meningslöst.
Är man beredd att skjuta sig själv i foten med en bazooka? Stört som fan är det i alla fall.
Jag är l å n g t ifrån konspiratorisk.
Men det här osar katt lång väg för mig.
Troligen vet polis och SÄPPO mycket mer än vi anar.
Eller också har de inte en jävla susning.
Men att svenskar/nazister/etc skulle göra något sådant medvetet känns ju långsökt.
Ingen blir gladare än jag om man kan bevisa att AFA ligger bakom.
Men nej det är m y c k e t som inte är logiskt.
MC-gäng känns i alla fall helt uteslutet.
Det finns bättre sätt att...
Ja, göra vadå?
Bomba 17 lägenheter med risk för extremt onödiga dödsfall.
Jo jag svamlar lite.
Men det här känns faktiskt lite så som andra nämnt. Bomben skulle INTE explodera just där.
Fan vet 🤯