2019-06-13, 11:09
Medlem
Tydligen så har energidryckshysterin bland unga gjort att jättar som Coca Cola anpassar sig till deras burkformat för att locka unga kunder. Och som jag förstår det kommer de inte behålla den gamla burken vid sidan om den nya, den gamla försvinner när lagret är slut

Packnet: Slanka burken ny standard

Jag ser två problem. Den nya burken tippar lättare, till exempel är det mer riskfyllt ställa den vid datorn. Den nya burken passar inte heller i de integrerade burkhållare som finns i bilar.

Sedan tycker jag det är trist att ett burkformat som funnits i 47 år försvinner.

Vad tycker ni om att de ändrar burkformatet?

Kommer Pepsi och andra att hänga på, dvs det gamla formatet kommer att försvinna helt?

Är det "rätt" rent marknadsföringsmässigt?
Senast redigerad av motkraft 2019-06-13 kl. 11:49.
Citera
2019-06-13, 11:11
Medlem
BigFatCones avatar
Så ställ inte burken så att du lätt kan tippa över den då? Det är ju inte så att vanliga burkar är svåra att tippa över som det är.

Jag är ett stort fan av dom nya burkarna. Lättare att hålla, lättare att transportera och uppenbarligen lättare att förvara. Visst, dom funkar inte i bilarnas mugghållare men det är egentligen den enda direkta nackdelen som jag kan komma på.
Citera
2019-06-13, 11:11
Bannlyst
jag tycker alla burkar borde försvinna och coca-cola bara sälja i 25cls glasflaskor, priset borde dessutom höjas. detta skulle få positiva inverkningar på miljön och fetman.
Citera
2019-06-13, 11:12
Medlem
Det är en burk. Vad spelar det för roll? Alla företag ändrar och har sig hela tiden. Inget värt att diskutera.
Citera
2019-06-13, 11:12
Medlem
Konstigt hur psykologi fungerar- känns "nyttigare" att dricka coca-cola nu när det är sleek can.
Senast redigerad av somerandom 2019-06-13 kl. 11:15.
Citera
2019-06-13, 11:13
Avslutad
En fördel, iaf som jag upplever det, är att det är lättare att få i sig den sista slurken.

Tycker deras försök att branda coca-cola som samma fast med och utan socker, istället för två olika drycker också är lite krystat. Ska man säga "En coca-cola utan socker, tack" istället för Coke zero?

Det är inte samma, och kan inte bli samma, hur mycket man än vill det. Det säger jag som helt slutat med socker-läsk, jag är ok med det, behöver ingen som låtsas åt mig.
Citera
2019-06-13, 11:15
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motkraft
Tydligen så har energidryckshysterin bland unga gjort att jättar som Coca Cola anpassar sig till deras burkformat för att locka unga kunder. Och som jag förstår det kommer de inte behålla den gamla burken vid sidan om den nya, den gamla försvinner när lagret är slut

Packnet: Slanka burken ny standard

Jag ser två problem. Den ny burken tippar lättare, till exempel är det mer riskfyllt ställa den vid datorn. Den nya burken passar inte i de integrerade burkhållare som finns i bilar.

Sedan tycker jag det är trist att ett burkformat som funnits i 47 år försvinner.

Vad tycker ni om att de ändrar burkformatet?

Kommer Pepsi och andra att hänga på, dvs det gamla formatet kommer att försvinna helt?

Är det "rätt" rent marknadsföringsmässigt?

Att den tippar är väl bara bra för coca-colas del, då måste du ju springa och köpa en ny...

Sedan sitter marknadsförarna där, "vi kan ju börja sälja en adapter för den nya burken, så den passar i alla bilhållare."

Tycker nog det är rätt idiotiskt att ändra format, en platta läsk blir sig aldrig likt.
Citera
2019-06-13, 11:17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jag-har-oxo-en-kuk
Att den tippar är väl bara bra för coca-colas del, då måste du ju springa och köpa en ny...

Sedan sitter marknadsförarna där, "vi kan ju börja sälja en adapter för den nya burken, så den passar i alla bilhållare."

Tycker nog det är rätt idiotiskt att ändra format, en platta läsk blir sig aldrig likt.
Vänta lite här... Du menar att inget är för evigt och att saker och ting förändrar sig över tid? Who'd thunk?
Citera
2019-06-13, 11:18
Bannlyst
det kanske är psykologiskt.

folk kanske tror dom blir mindre feta om dom dricker ur en smalare burk.

är folk så dumma i huvudet? kanske du frågar.

svaret är - ja och mer därtill!
Citera
2019-06-13, 11:21
Medlem
Kan även tillägga att den nya burken gjort att de inte säljer 24-pack längre. Deras storpack på burk är nu endast 20st.

De kör med största sannolikhet en Krüger här. De har säkert fått ner produktionskostnaderna och säkert transportkostnader också med den nya burken och plockar även bort burkar från deras förpackningar.
Senast redigerad av Hockeytrunken 2019-06-13 kl. 11:29.
Citera
2019-06-13, 11:23
Medlem
Mackan52s avatar
Ja, ungar bryr ju sig verkligen om hur burken ser ut.

Ingen av marknadsförarna tänker på vad det är i burken för de är så lojala mot sitt imperium att de inte ens funderar på skillnaderna mellan e-dricka och cocacola

Undrar vad det här beslutet kommer kosta CC, både produktionsmässigt och vad PR-folket kommer vilja ha för att sno nån annans idé
Citera
2019-06-13, 11:27
Medlem
Ett annat problem är att dom är för höga för restaurangernas brickställ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in