Citat:
Ursprungligen postat av
liviah.s
Det är helt sjukt för mig. Förstår inte hur allmänheten kan godkänna den generella strategin och spela med.
Hur kan man gå med på att göra sitt allra djupaste, personliga, som (i en ideal värld) ska gå hand i hand med privata, kärleksfyllda relationer, till någons JOBB?!
Vad blir bättre av att berätta en historia, och höra honom säga "mmm", "hmm", "berätta mer", bara för att få klyschiga, optimistiska (synonym - orealistiska) och manualaktiga svar tillbaka?
Som man redan har hittat motargument för i de djupa låtarna man lyssnar på dagligen?!
Jag är så Arg på omvärlden.
Movh,
Stolt kroniker
Det är ju ett spel där du luras att upptäcka dig själv och sortera och lösa upp knutar. Metoden är att verbalisera, resonera och pröva. Det kan leda till nya och bättre strategier för vardagen och livet. Dessutom är det emotionellt avlastande att prata.
Du skriver att du är arg. Du kan prata med en psykolog, ställa dig vid havet och skrika, skriva en bok eller konfrontera den du är arg på, vad som helst. Poängen är att få ut ilskan och kanske förstå den för att bli mer lugn och må och fungera bättre.
Personkemin är viktig, att du känner någon tillit till behandlaren och behandlingen. Du kan lägga problemet hos dem, men det är nyttigt att se på sig själv också, vad är det hos mig som gör att det skaver som fan att sitta och älta. Ni kan också ägna ett möte åt just det, vad meningen är med behandlingen och hur ni ska jobba ihop.
Lycka till!