2019-06-13, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Ah! Så du gör det därför att du är nybörjare och vill lära dig men de mer erfarna som har sin anställning tryggad genom LAS skiter troligtvis i det?

Haha, så kan man välja att se det. Nej, det handlar om att inte folk ska få smita undan genom att dra en fuling och göra precis det som du beskriver.
Men olika vakter är helt enkelt olika noggranna/motiverade. Min anställning är helt trygg, men tack för omtanken
Citera
2019-06-13, 00:20
Medlem
Bubba00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumbelbee
Haha, så kan man välja att se det. Nej, det handlar om att inte folk ska få smita undan genom att dra en fuling och göra precis det som du beskriver.
Men olika vakter är helt enkelt olika noggranna/motiverade. Min anställning är helt trygg, men tack för omtanken

Alright. Gott så. Tack för svar.
Citera
2019-06-13, 00:32
Medlem
BosseRingholms avatar
Om man inte har en p-skiva, funkar det att skriva klockslaget på en papperslapp? Alltid undrat.
Citera
2019-06-13, 00:47
Medlem
chiliislifes avatar
Hur känns det att vara bottenskrap och en av de mest hatade i samhället?
Citera
2019-06-13, 00:59
Medlem
Krugerrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiliislife
Hur känns det att vara bottenskrap och en av de mest hatade i samhället?
Finns ingen anledning att se ner på P-vakter. Utan dem så hade parkeringar/gator/tomtmark varit kaos. Du kanske gillar kaos?
Citera
2019-06-13, 02:14
Medlem
Mrgreens avatar
Jag har två frågor:

1. Jobbar ni på provision?
2. Varför är det så viktigt att folk parkerar "rätt"? Tror du inte att det skulle lösa sig automatiskt om ni bara inte fanns?
Citera
2019-06-13, 02:26
Medlem
Vilket är det bästa sättet att jävlas med p bolagen?
Citera
2019-06-13, 03:54
Medlem
Citat:
Tomtmark är "motsatsen" till gatumark. Alltså privatägd mark. Tex bostadsrättsföreningar, affär så som maxi/city gross/Lidl. Djurparker, företag you name it.

Det är mesta delen samma felparkeingar, men på tomtmark har du tex inte 10m från korsning regler. Annars är det mest att man inte har köpt biljett, eller att tiden har gått ut. Att man står på en kundparkering utan att vara kund osv.

Finns många små och/eller tekniska skillnader, men det jag skrivit är det mest övergripande.
Hur bevisar du det? Jag menar om en bil står på ett större företags kundparkering likt City Gross med flera hundra p-platser och kanske nästan lika många bilar.
Citera
2019-06-13, 04:42
Medlem
TeleporteraTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BosseRingholm
Om man inte har en p-skiva, funkar det att skriva klockslaget på en papperslapp? Alltid undrat.

Ja.
Citera
2019-06-13, 04:55
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Som titeln säger så jobbar jag som p-vakt.
Jag jobbar just nu enbart på tomtmark och är inte utbildad på gatumark (läs, kommer inte kunna svara på alla frågor om gaturegler)

Fråga på

Behöver jag betala en krona för att stå "lagligt" i ex. Tre minuter om jag kommer hem 17:57 och tiden för gratis parkering börjar gälla vid 18:00?

Hade du lappat min bil?
Citera
2019-06-13, 05:02
Medlem
Hur orkar du ha ett piss jobb där du bråkar dagligen med folk och får höra ”knulla din mamma” dagligen för 16.000kr i månaden?

Hade hellre levt på bidrag.
Citera
2019-06-13, 05:32
Medlem
sebnies avatar
Jag undrar, när man parkerar med EasyPark/SMS-parkering/annan mobilapp, så står det ibland i instruktionerna "Lägg en lapp i rutan med texten XXXX (där XXXX är EasyPark eller företagsnamnet som utfärdat mobilparkeringen), detta är din biljett." (trots att man anger registreringsnummer när man betalar).

Varför måste man detta? Är det för att P-skylten säger "Biljett" istället för "Avgift" och därmed måste man ha något som ligger i rutan som visar att man betalt, oavsett hur man betalar?
Borde inte en "E-biljett" som ligger i "molnet" vara precis lika giltig?

Sedan undrar jag, skulle du bötfällt en bil som betalat korrekt (dvs kommer upp som betald när du slår på registreringsnumret) men inte följt den lilla passusen om att lägga en lapp i rutan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in