2019-06-12, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning: Jag tror att det var användaren Badboy rider (eller om det var någon annan) som skrev tidigt i tråden av BW:s mamma hade varit fruktansvärt orolig för vad hennes son hade haft för sig den där natten, att hon inte visste om hon kunde lita det som han sade om natten. Kan BW:s mamma vara något slags hemligt, konstruerat alibi? Den här tanken är onekligen oerhört intressant! Och som sagt: Varför var BW:s mamma så orolig för sonens förehavanden? Hon måste ha haft en känsla.

Intressant...
Om man spekulerar så kan man bocka av BW på många av parametrarna.....
Men....starkt motsägelsefullt är relationen till systr..svårt att se kontakten bestå om han vore misstänkt genom åren...
Citera
2019-06-12, 21:23
Medlem
Hoppas ju att GW har fel...
https://www.expressen.se/gt/gw-sagar-nya-dna-sparen-i-helena-fallet/
Citera
2019-06-12, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Gällande AL och TB kan vi lätt räkna in tillgång till båt och sommarställen ute vid Torsö.

Bara en sak som tål att upprepas: Bron fanns inte då. Det var bilfärja som man fick ringa på för att komma över till ön.

I denna s.k. polisutredning törs jag nästan lova att polisen inte tog kontakt med färjepersonalen kring vilka bilar som åkte över mellan kl 03-06. Det kan inte varit så många.
Citera
2019-06-12, 21:30
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Bara en sak som tål att upprepas: Bron fanns inte då. Det var bilfärja som man fick ringa på för att komma över till ön.

I denna s.k. polisutredning törs jag nästan lova att polisen inte tog kontakt med färjepersonalen kring vilka bilar som åkte över mellan kl 03-06. Det kan inte varit så många.

Den ene av dem skulle inte ha behövt åka över, då familjen (föräldrarna i dag) bor på fastlandet, innan bron (färjan på den tiden). Under förutsättning att familjen hade sommarstället redan -92, förstås.
Citera
2019-06-12, 21:36
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse

Klart som f-n GW har fel. Ska man alltså skita i att topsa skorna bara för att GW "tror" att massa andra folk vart där och rört dom?

Så man ska alltså inte kolla dojerna för att det "antagligen" inte finns ngt bevis på dom?

Är karln klok?
Citera
2019-06-12, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Den ene av dem skulle inte ha behövt åka över, då familjen (föräldrarna i dag) bor på fastlandet, innan bron (färjan på den tiden). Under förutsättning att familjen hade sommarstället redan -92, förstås.

Sant. Troligen låg även deras båt förtöjd på samma sida.

OM det är dessa herrar/alt den ena som är gm, tror jag man åkte Snapenvägen ut från stan. ”Den större vägen” som GW skriver om är i så fall vägen mot Torsö (väg 2974), inte E20.

-Går det att få fram om TB var på Stadt?
Citera
2019-06-12, 21:43
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse

Det finns en risk att han kan ha rätt, men man kan ju hoppas på det motsatta.

Så här säger syster U i reportaget:

"– Helenas DNA måste finnas på de där skorna, det var inte första gången hon använde dem. Sedan så var det ju någon som hittade dem och säkert plockade upp dem. Det hade ju varit konstigare om det inte funnits något DNA på dem."

Vem/vilka annan/andra än gm skulle plocka upp dem och slänga dem flera meter åt var sitt håll om/från stigen.
Citera
2019-06-12, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Klart som f-n GW har fel. Ska man alltså skita i att topsa skorna bara för att GW "tror" att massa andra folk vart där och rört dom?

Så man ska alltså inte kolla dojerna för att det "antagligen" inte finns ngt bevis på dom?

Är karln klok?

Klart de ska kollas...frågan är ju hur de har hanterats under 27 år....
Citera
2019-06-12, 21:49
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Sant. Troligen låg även deras båt förtöjd på samma sida.

OM det är dessa herrar/alt den ena som är gm, tror jag man åkte Snapenvägen ut från stan. ”Den större vägen” som GW skriver om är i så fall vägen mot Torsö (väg 2974), inte E20.

-Går det att få fram om TB var på Stadt?

Jag vet inte om folk som bor på samma ställe har sina båtar vid bostaden, men annars så verkar familjen ha en strandtomt med brygga (om jag inte missminner mig).
Citera
2019-06-12, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Vet att bröderna B-hagens mor drev Duka-butiken(heter nog Önska idag). Ligger i hörnet mitt emot gamla Systembolaget. Där finns också tillgång till en parkering på innergården ut mot Kungsgatan. En intressant detalj möjligen.
Alltså den butik där, såvitt vi vet, den sista kända observationen av Helena görs bortsett från brovittnet.
Citera
2019-06-12, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Alltså den butik där, såvitt vi vet, den sista kända observationen av Helena görs bortsett från brovittnet.

Ja.
Citera
2019-06-12, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky

Är karln klok?

Lite tillägg:
GW säger ju att han själv höll i skorna med händerna utan handskar eftersom de var spårsäkrade. Men så var ju inte fallet.... är ju säkert fler som hanterat dessa.Och att de legat i en plastpåse gör visst inte saken bättre. Jag har noll koll på sånt men jag kan tänka mig det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in