Citat:
Måste erkänna att jag ger dig rätt i allt du skriver!Som nyskild hade hon nog inte något val om hon ville jobba som pastor eller inte.
Jag tror att hon tvingades att sluta. Speciellt om det var hon som ville skiljas och församlingen tog UWs parti.
Vilket det tyder på eftersom UW är kvar i församlingen medan LW bytte till en annan.
Hon hade antagligen ett rullande schema med kvällar och helger men hon tycks inte ha haft några problem att byta tider när det var GC på gång. Därför framstår det som egoistiskt att låta sina gamla föräldrar åka så långt flera gånger i veckan för att vara barnvakt.
Tog hon det för givet eller försökte hon ens hitta ett annat jobb med arbetstid på dagtid?
Hur LW var som person kan vara viktigt att veta för att förstå vad som ledde till mordet. Var hon bortskämd och tog för givet att hon alltid skulle få som hon ville?
När hon var skadad våren 2018 så har hon själv skrivit om hur hon satt hemma och grät och tyckte synd om sig själv för att hon inte kunde vara ute och ränna på
GC och andra fysiska aktiviteter.
En dag efter att hennes vän dragit henne på pulka genom snön och andra vänner hjälpt henne med praktiska saker.
Jag tycker att hon verkar egoistisk och bortskämd.
Jag tror att hon tvingades att sluta. Speciellt om det var hon som ville skiljas och församlingen tog UWs parti.
Vilket det tyder på eftersom UW är kvar i församlingen medan LW bytte till en annan.
Hon hade antagligen ett rullande schema med kvällar och helger men hon tycks inte ha haft några problem att byta tider när det var GC på gång. Därför framstår det som egoistiskt att låta sina gamla föräldrar åka så långt flera gånger i veckan för att vara barnvakt.
Tog hon det för givet eller försökte hon ens hitta ett annat jobb med arbetstid på dagtid?
Hur LW var som person kan vara viktigt att veta för att förstå vad som ledde till mordet. Var hon bortskämd och tog för givet att hon alltid skulle få som hon ville?
När hon var skadad våren 2018 så har hon själv skrivit om hur hon satt hemma och grät och tyckte synd om sig själv för att hon inte kunde vara ute och ränna på
GC och andra fysiska aktiviteter.
En dag efter att hennes vän dragit henne på pulka genom snön och andra vänner hjälpt henne med praktiska saker.
Jag tycker att hon verkar egoistisk och bortskämd.
Med det menar jag att jag delar din uppfattning om hur LW var som person. Det hjälps inte att det kan vara olustigt för hennes nära och kära när det undan för undan framkommer allt fler bilder av en helt annan sorts småbarnsmamma än den som hennes ivriga tillskyndare här i tråden gärna vill stadfästa. LW var ingen ängel, men hon var givetvis inte en ond människa för det. LW var nog en rätt vanlig människa, och som du skriver, antagligen egoistisk och bortskämd.
Det har i trådens barndom skrivits om att hon tjatade och tjatade tills hon fick sin vilja igenom. Kanske var det ett personlighetsdrag som i positiva termer kan beskrivas som "viljestark" och "envis"? De som drabbas av sån envishet kan istället då använda beskrivningar som att vederbörande är fruktansvärt påfrestande med sitt tjat.
Avståndet mellan Norrköping och Örebro är ca 12 mil. Även med en bekväm bil kan en sån resa under åtta års tid vara tröttande för ett par äldre människor, för att inte tala om att det kostar pengar! Vad jag har förstått reste föräldrarna ofta (oftast?) med buss och/eller tåg, så då är ju inte alltid bekvämlighet det utmärkande för en sån resa.
Föräldrarna sade i intervjun med NA att de inte visste att deras dotter, LW, hade anmält SD två gånger. NA undvek att fråga föräldrarna om de redan innan mordet kände till LW:s smygsexande med SD under åratal.
Det är bra att försöka leva enligt regelboken, särskilt om man vill framstå som kristen.
Tyvärr finns det så mycket märkligt i LW:s anamnes, att man (jag) ställer sig (mig) den tråkiga frågan:
Var Lena Wesström i hjärtat kristen?