(det först fetade)
Jag tycker du skall låta bli att häda.
(det andra fetade)
Eftersom mordet ännu inte är löst är jag beredd att gå hela vägen, ända fram till sanningen. Det kan inte hjälpas att en del ömma tår blir trampade på. Vägen till sanningen vad gäller mordet på LW är ojämn. Många stenar måste vändas.
Jag noterar förresten att du inte visar nåt större intresse att försöka tänka utanför boxen.
Ang det där du skrev om bordell: är du säker på att du är över 18?
Din väg till din sanningen menar du?
Och den sanningen är du den enda som besitter?
Din box innehåller din (förvridna) religiösa föreställningsvärld där det är värre att svära än att förnedra LW (och andra människor) på vilket sätt som helst, helt utan belägg samtidigt kalla det "vägen till sanningen".
Den sanning du försöker vaska fram, vilka belägg har du för att när hon bad sina föräldrar om hjälp med barnvakt, då skulle hon ha träffat olämpliga personer?
Det är för sjutton gubbar helt taget ur luften.
Du kallar det inte ens en spekulation, utan vägen till sanningen.
Ja, jag förstår att du kan tänka dig att en förvriden religiös fanatiker har utfört mordet.
Det är sådant som finns i din box.
Senast redigerad av notknapparen 2019-06-12 kl. 10:12.
Din väg till din sanningen menar du?
Och den sanningen är du den enda som besitter?
Din box innehåller din (förvridna) religiösa föreställningsvärld där det är värre att svära än att förnedra LW (och andra människor) på vilket sätt som helst, helt utan belägg samtidigt kalla det "vägen till sanningen".
Den sanning du försöker vaska fram, vilka belägg har du för att när hon bad sina föräldrar om hjälp med barnvakt, då skulle hon ha träffat olämpliga personer?
Det är för sjutton gubbar helt taget ur luften.
Du kallar det inte ens en spekulation, utan vägen till sanningen.
Ja, jag förstår att du kan tänka dig att en förvriden religiös fanatiker har utfört mordet. Det är sådant som finns i din box.
Jag förnedrar inte.
Jag kränker inte mina medmänniskor. Däremot är tråden fylld av hatiska och kränkande inlägg, företrädesvis riktade mot min person.
Precis som Polisen kommer jag att fortsätta vända på stenar. Det kan då inte hjälpas att det kan komma fram omständigheter som kan vara besvärande för dem som anser att ingenting negativt får skrivas om LW.
Häromkvällen postade jag ett inlägg där jag ifrågasatte LW:s grad av religiositet. Vet inte om du såg det innan det försvann? Kontot Remark gjorde det i alla fall.
Alla vet att LW som pastor handlade djupt oriktigt när hon gick i säng med en man hon vigt. Under sex års tid hade hon en solkig affär med denne man. Det är sånt du inte kan blunda för med mindre än att du ljuger för dig själv.
LW levde inte ett fläckfritt liv. Det gör inte jag heller, men jag tänker försöka använda mig av Flashbacks utlovade yttrandefrihet och därför söka brett i jakten på sanningen om vem som mördade LW och det ev motivet till mordet.
Om du anser dig redan nu veta vem som mördade LW, är det förstås svårt att få med dig i jakten på sanningen på varför hon mördades.
Du får gå din väg.
Jag hoppas jag får lov att gå min egen.
Att hon nattetid kunde ha möjilghet att träffa för henne olämplig/-a person/-er. Vi vet inte vem som mördade LW.
Vi vet inte varför hon mördades.
De två raderna är viktigt att ha i minnet. Försök därför fokusera på det i st f på min person.
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag förnedrar inte.
Jag kränker inte mina medmänniskor. Däremot är tråden fylld av hatiska och kränkande inlägg, företrädesvis riktade mot min person.
Precis som Polisen kommer jag att fortsätta vända på stenar. Det kan då inte hjälpas att det kan komma fram omständigheter som kan vara besvärande för dem som anser att ingenting negativt får skrivas om LW.
Häromkvällen postade jag ett inlägg där jag ifrågasatte LW:s grad av religiositet. Vet inte om du såg det innan det försvann? Kontot Remark gjorde det i alla fall.
Alla vet att LW som pastor handlade djupt oriktigt när hon gick i säng med en man hon vigt. Under sex års tid hade hon en solkig affär med denne man. Det är sånt du inte kan blunda för med mindre än att du ljuger för dig själv.
LW levde inte ett fläckfritt liv. Det gör inte jag heller, men jag tänker försöka använda mig av Flashbacks utlovade yttrandefrihet och därför söka brett i jakten på sanningen om vem som mördade LW och det ev motivet till mordet.
Om du anser dig redan nu veta vem som mördade LW, är det förstås svårt att få med dig i jakten på sanningen på varför hon mördades.
Du får gå din väg.
Jag hoppas jag får lov att gå min egen.
Jag undrar bara vilken sten du vände för att hitta de olämpliga personerna som du pratar om?
De som hon skulle ha träffat när hennes föräldrar kom till Örebro och passade barnen?
Jag undrar bara vilken sten du vände för att hitta de olämpliga personerna som du pratar om?
De som hon skulle ha träffat när hennes föräldrar kom till Örebro och passade barnen?
Är du förblindad?
LW hade faktiskt möjlighet att lägga sitt arbetssschema, ett faktum som intensivt förnekades av bl a ett visset, hopplöst konto. Det minns du säkert? Så varför i all världen vill en småbarnsmamma hellre vara på jobbet kvällar och nätter än att få vara tillsammans med sina barn?
Jag vill att du svarar på det fetade.
Men bara om du kan..
(det andra fetade)
Eftersom mordet ännu inte är löst är jag beredd att gå hela vägen, ända fram till sanningen. Det kan inte hjälpas att en del ömma tår blir trampade på. Vägen till sanningen vad gäller mordet på LW är ojämn. Många stenar måste vändas.
Visst är det bra att vända på stenar men varför ska du vända på samma stenar ungefär 10 gånger om dagen?
Citat:
Varför upprepar du hela tiden det du har skrivit innan det ens har gått en timme sedan ditt föregående inlägg?
Visst är det bra att vända på stenar men varför ska du vända på samma stenar ungefär 10 gånger om dagen?
Varför upprepar du hela tiden det du har skrivit innan det ens har gått en timme sedan ditt föregående inlägg?
FYI: Jag är i en sorts "dialog" med ett lite speciellt konto. Inte med dig.
Många gånger behöver man upprepa fakta innan det sjunker in. Jag skrev t ex i flera inlägg att jag trodde att LW ville arbeta kvällar. Det fick jag upprepa.
Nu vet du och alla andra att jag hade rätt: LW föredrog att arbeta kvällar och nätter framför att vara med sina barn. Behöver jag upprepa det fler gånger?
Har du nån teori om orsaken till varför LW föredrog sin arbetsplats framför de tre minderåriga barnen?
Att hon nattetid kunde ha möjilghet att träffa för henne olämplig/-a person/-er. Vi vet inte vem som mördade LW.
Vi vet inte varför hon mördades.
De två raderna är viktigt att ha i minnet. Försök därför fokusera på det i st f på min person.
Nu är det ju så att åklagaren hade en relativt klar bild över mordet enligt tidigare artikel i NA.
Du har så rätt i att VI inte vet ännu!
Är du förblindad?
LW hade faktiskt möjlighet att lägga sitt arbetssschema, ett faktum som intensivt förnekades av bl a ett visset, hopplöst konto. Det minns du säkert? Så varför i all världen vill en småbarnsmamma hellre vara på jobbet kvällar och nätter än att få vara tillsammans med sina barn?
Jag vill att du svarar på det fetade.
Men bara om du kan..
Jag har redan sagt att jag kan tänka mig att hon som nyskild kanske ville ha ett jobb som innebar ett mer fast schema. Kanske innebar det också en jämnare och bättre lön. Det är enbart spekulationer.
Som ensamstående förälder kanske ett jobb som pastor innebär att man plötsligt får arbetsuppgifter som går utanför en schemalagd arbetstid. Det är inget jag vet, bara spekulerar.
Hur mycket tid LW spenderade med sina barn vet du inget om. Hon kanske hade barnen från dagis på sina lediga dagar?
Det har dessutom inget med mordet att göra.
Är du säker på att hon jobbade natt?
Jag har själv jobbat enligt ett schema som har varit svårt att kombinera med barn och familj. Med mitt yrke har det inte varit lätt att byta bort pass, eller få ett schema som helt och hållet fungerar optimalt med dagis och familjeliv utan att behöva gå ner i arbetstid trots att vi har varit två vuxna.
Det är inte du som bestämmer vem som får/kan/måste svara i tråden. Det är inte du som bestämmer vem som är kapabel eller inte att delta i tråden.
Detta är ett anonymt forum där yttrandefriheten är ledstjärnan.
Många gånger behöver man upprepa fakta innan det sjunker in. Jag skrev t ex i flera inlägg att jag trodde att LW ville arbeta kvällar. Det fick jag upprepa.
Nu vet du och alla andra att jag hade rätt: LW föredrog att arbeta kvällar och nätter framför att vara med sina barn. Behöver jag upprepa det fler gånger?
Vi vet inte om hon ville arbeta kvällar eller inte.
Även om hon la schemat en tid innan hon blev mördad så behöver det inte betyda att hon la schemat under de åtta år hon arbetade på den arbetsplatsen.
Det betyder inte heller att hon kunde göra ett schema perfekt efter sina önskemål och sedan låta de andra ta de tider som blev över.
En schemaläggare som favoriserar sig själv när det gäller att slippa tråkiga arbetspass (om de passen är så obekväma som du anser) blir nog inte långvarig med de uppgifterna.
Citat:
Har du nån teori om orsaken till varför LW föredrog sin arbetsplats framför de tre minderåriga barnen?
Här får du en del förklaringar till varför hon kan ha valt att jobba på obekväma arbetstider.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har redan sagt att jag kan tänka mig att hon som nyskild kanske ville ha ett jobb som innebar ett mer fast schema. Kanske innebar det också en jämnare och bättre lön. Det är enbart spekulationer.
Som ensamstående förälder kanske ett jobb som pastor innebär att man plötsligt får arbetsuppgifter som går utanför en schemalagd arbetstid. Det är inget jag vet, bara spekulerar.
Hur mycket tid LW spenderade med sina barn vet du inget om. Hon kanske hade barnen från dagis på sina lediga dagar?
Det är inte du som bestämmer vem som får/kan/måste svara i tråden. Det är inte du som bestämmer vem som är kapabel eller inte att delta i tråden.
Dessutom kanske hon gjorde det för att hennes föräldrar var mycket nöjda med möjligheten att vara själva med barnen under väl inplanerade perioder.
Har du svårt att förstå att morföräldrar vill ha mycket tid med och skapa sig egna relationer med barnbarnen?
Den enda orsak du verkar se till att hon ville jobba kväll/natt verkar vara att hon kan träffa olämpliga personer, dvs SD.
Det säger mer om dig än om henne.
Hur kunde hon ha olämpliga relationer när hon jobbade?
Det du verkar fantisera om är att hon då måste ha smitit från jobbet.
Det säger också mer om dig än om henne.
I religiös fanatism finns ofta föreställningen att mammor ska alltid vara hemma med sina barn.
Religiösa fanatiker fattar inte att barn kan ha det bra på många sätt och med många olika personer.
Det har dessutom inget med mordet att göra.
Är du säker på att hon jobbade natt?
Jag har själv jobbat enligt ett schema som har varit svårt att kombinera med barn och familj. Med mitt yrke har det inte varit lätt att byta bort pass, eller få ett schema som helt och hållet fungerar optimalt med dagis och familjeliv utan att behöva gå ner i arbetstid trots att vi har varit två vuxna.
Som nyskild hade hon nog inte något val om hon ville jobba som pastor eller inte.
Jag tror att hon tvingades att sluta. Speciellt om det var hon som ville skiljas och församlingen tog UWs parti.
Vilket det tyder på eftersom UW är kvar i församlingen medan LW bytte till en annan.
Hon hade antagligen ett rullande schema med kvällar och helger men hon tycks inte ha haft några problem att byta tider när det var GC på gång. Därför framstår det som egoistiskt att låta sina gamla föräldrar åka så långt flera gånger i veckan för att vara barnvakt.
Tog hon det för givet eller försökte hon ens hitta ett annat jobb med arbetstid på dagtid?
Hur LW var som person kan vara viktigt att veta för att förstå vad som ledde till mordet. Var hon bortskämd och tog för givet att hon alltid skulle få som hon ville?
När hon var skadad våren 2018 så har hon själv skrivit om hur hon satt hemma och grät och tyckte synd om sig själv för att hon inte kunde vara ute och ränna på
GC och andra fysiska aktiviteter.
En dag efter att hennes vän dragit henne på pulka genom snön och andra vänner hjälpt henne med praktiska saker.
Jag tycker att hon verkar egoistisk och bortskämd.
Nu är det ju så att åklagaren hade en relativt klar bild över mordet enligt tidigare artikel i NA.
Du har så rätt i att VI inte vet ännu!
Den "klarheten" har, såvitt jag har märkt, inte lett till vare sig häktning eller åtal, än mindre till nån fällande dom, så det finns därför goda skäl till att Polisen fortsätter vända på stenar.
Eller vill du uppmana Polisen i Örebro att sluta rota i LW:s förflutna?
Vill du uppmana trådens aktiva att sluta rota i LW:s förflutna?
Den sista frågan vill jag i så fall att du svarar på varför.
Den "klarheten" har, såvitt jag har märkt, inte lett till vare sig häktning eller åtal, än mindre till nån fällande dom, så det finns därför goda skäl till att Polisen fortsätter vända på stenar.
Eller vill du uppmana Polisen i Örebro att sluta rota i LW:s förflutna?
Vill du uppmana trådens aktiva att sluta rota i LW:s förflutna?
Den sista frågan vill jag i så fall att du svarar på varför.
Har du aldrig hört talas om att det finns polisiärt uppklarade mord men där ändå ingen har dömts?
Kanske blir det här ett sådant.
Det kan nog leda längre om de (och vi i tråden) rotar i SD:s (och hans eventuella kumpaners) förehavanden?