2019-06-12, 11:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Ok så du hävdar faktiskt att det är en objektiv mätmetod? Så du tror först och främst att alla röster kan ses som ett ställningstagande uteslutande för "vill jag eller vill jag inte ha gruppvåldtäckter i Sverige?"

Ja det är klart det är men förutom det finns det massor av andra undersökningar om specifikt massimport av våldtäktsbenägna män också, alla stödjer den slutsatsen.

"Nej men det är okej, jag bor i ett tryggt område och kommer säkert inte drabbas"
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-06-12 kl. 11:17.
Citera
2019-06-12, 11:30
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Är det din subjektiva uppfattning eller har du objektiva mätmetoder?

Det är min samlade bedömning.

Varför ska allting mätas hela tiden? Mätningar är manligt. Om vi letar efter kvinnors fördelar ska vi inte leta bland mätbara saker. Det finns inget liv utan kvinnor.

Kvinnor har utvecklats för att ge vård och näring åt barn samt jämföra mäns styrka. De ÄR bättre generellt på att läsa av andras behov och motiv.
Citera
2019-06-12, 11:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Det är min samlade bedömning.

Varför ska allting mätas hela tiden? Mätningar är manligt.

Alla har en egen subjektiv bedömning så det är inte mycket att gå efter. Objektiva mätmetoder ger en mer faktabaserad verklighetsbeskrivning. Kvinnor är som sagt var mycket starkare för massimport av kriminella och våldtäktsbenägna män, det finns det objektiva mätmetoder för.

- Nej men jag bor i ett tryggt område och kommer säkert inte drabbas
- Men alla andra då som inte gör det eller som redan har drabbats
- Men det är väl inte mitt problem

Empati? Nej inte direkt va?

Citat:
Om vi letar efter kvinnors fördelar ska vi inte leta bland mätbara saker. Det finns inget liv utan kvinnor.

Finns det liv utan män då?

Citat:
Kvinnor har utvecklats för att ge vård och näring åt barn samt jämföra mäns styrka. De ÄR bättre generellt på att läsa av andras behov och motiv.

Näringen är det män som drar hem, vi fixar försörjningen. Det är att tillgodose behov.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-06-12 kl. 11:39.
Citera
2019-06-12, 11:46
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Alla har en egen subjektiv bedömning så det är inte mycket att gå efter. Objektiva mätmetoder ger en mer faktabaserad verklighetsbeskrivning. Kvinnor är som sagt var mycket starkare för massimport av kriminella och våldtäktsbenägna män, det finns det objektiva mätmetoder för.

- Nej men jag bor i ett tryggt område och kommer säkert inte drabbas
- Men alla andra då som inte gör det eller som redan har drabbats
- Men det är väl inte mitt problem

Empati? Nej inte direkt va?

Finns det liv utan män då?

Näringen är det män som drar hem, vi fixar försörjningen. Det är att tillgodose behov.

Empati syftar på empatisk förmåga, inte gynnsamt utfall. Empatisk förmåga handlar om att förstå människor, inte statistik. Empati är inte detsamma som välvilja.

Jag har inte påstått att det finns liv utan män.

Att utvinna resurser kräver inte empati. Att avgöra när och hur resurserna ska administreras till behövande kräver empati. Näring syftar inte bara på mat utan också kärlek.
Senast redigerad av Mjäll 2019-06-12 kl. 11:51.
Citera
2019-06-12, 11:47
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Nu får du för fan ge dig. Du beter dig mer och mer som en avundsjuk kvinnohatare som får blodstörtning var gång en kvinna vinner över en man i en valfri ”gren”.

Klicka på vart och ett av årtalen 1982-2016 och räkna antalet kvinnliga vinnare i Ultramarathon Manhattan Island.

De snabbaste tiderna i Catalina Channel:

https://fatgirltoironman.co.uk/2018/03/05/monday-morning-motivation-sarah-thomas/

There are currently only three swimmers who have completed “current-neutral” swims of 63 miles or more. Interesting they are all female – possibly because women have a higher percentage of body fat which helps with buoyancy and insulation.

Läs en gång till vad som står i tidigare inlägg som jag skickat till dig. Men tydligen har du förträngt simresultaten, eftersom de inte stämmer överens med din skeva världsbild bestående av överlägsna män och underlägsna kvinnor i alla sammanhang. Enligt dig måste könsmaktsordningen vidmakthållas, där män är både överordnade och överlägsna kvinnor.

https://www.jaimiemonahan.com/aboutjaimie

Vi går bara runt i den här debatten så jag sätter punkt här. Jag har ingen lust att diskutera med idioter som stoppar huvudet i sanden så fort det dyker upp en uppgift om en kvinna som besegrar eller är skickligare än män i något område, särskilt när det kommer till fysiska prestationer som i uthållighetssporter. Om en kvinna utklassar män i diverse ”grenar” som e-sport, korvätning, Alfapet eller Fia med knuff, då blir det gråt och tandagnisslan från bittra kvinnohatare i det här forumet.

Du verkar ju ärligt talat ha någon slags intellektuell nedsättning i hjärnan.

1. Jag har skrivit flera gånger nu att trådens ämne är fånigt eftersom män och kvinnor generellt presterar högre som grupp inom olika saker. Gör det mig till kvinnohatare?

2. Du har många gånger i tråden påstått att kvinnor är lika bra eller bättre på ultramaratonlöpning bara tävlingen blir tillräckligt lång. Jag har visat att det inte alls är så. Gör det mig till kvinnohatare?

3. Du släppte till slut löpningen och övergick till simning där du länkar till ett specifikt lopp med få deltagare. Jag länkade då till en nyare studie som visar att kvinnor vid tävlingar där det finns en återkommande elit inte är bättre än män. Det underlaget är bättre än den tävling du hänvisar till. Jag har även kommenterat att kvinnor faktiskt är bättre på din favorittävling men att det inte säger speciellt mycket om långdistansimmning i kallt vatten. Eller menar du på fullt allvar att EN tävling med ytterst få deltagare är tillräckligt för att avgöra frågan huruvida män eller kvinnor är bättre på detta?

Annars kan väl jag dra till med Lake Zürich maraton swim då där segraren nästan alltid är en man.

Det här mig naturligtvis också till en kvinnohatare
Citera
2019-06-12, 12:00
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Empati syftar på empatisk förmåga, inte gynnsamt utfall. Empatisk förmåga handlar om att förstå människor, inte statistik. Empati är inte detsamma som välvilja.

Och de som är för massinvandring av våldtäktsbenägna män, terrorister eller bara vanliga kriminella förstår inte direkt dem som löper stor risk att utsättas för detta eller för dem som redan har blivit utsatta.

Citat:
Jag har inte påstått att det finns liv utan män.

Du skrev att det inte finns liv utan kvinnor som att det skulle vara något kvinnor är bättre på.

Citat:
Att utvinna resurser kräver inte empati. Att avgöra när och hur resurserna ska administreras till behövande kräver empati. Näring syftar inte bara på mat utan också kärlek.

Jo det är klart det är, män skaffar resursen till sin familj eftersom ser och förstår deras behov. Det är inte bara näring utan även kärlek.
Citera
2019-06-12, 12:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Av landets högsta domare, Justitieråden, är 11 män och 5 kvinnor. Dvs män är bättre domare än kvinnor.

http://www.hogstadomstolen.se/Justitierad/

Vad är det som får dig att skriva 500 inlägg här utan att du vet någonting om vad du skriver?

Känner du aldrig någonsin känslan "oj, vad fel jag hade"?

Ok då går vi igenom vad jag skrev:

"Så du går bara efter antal alltså. Då är kvinnor bättre på att döma i rättegångar än män eftersom 57% av domarna är kvinnor. Och inom en snar framtid kommer kvinnor att vara bättre läkare än män."

Domarna i högsta domstolen är domare och av domarna i Sverige är 57% kvinnor, domare dömer i rättegångar. Kom ihåg att vi inte pratar om kvalité utan om kvantitet, din egna metod för att bedöma vem som är bäst.
Citera
2019-06-12, 12:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ok då går vi igenom vad jag skrev:

"Så du går bara efter antal alltså. Då är kvinnor bättre på att döma i rättegångar än män eftersom 57% av domarna är kvinnor. Och inom en snar framtid kommer kvinnor att vara bättre läkare än män."

Domarna i högsta domstolen är domare och av domarna i Sverige är 57% kvinnor, domare dömer i rättegångar. Kom ihåg att vi inte pratar om kvalité utan om kvantitet, din egna metod för att bedöma vem som är bäst.

Antalet utövare är först inte något som säger vilka som är bäst på något men det blir nog AI som tar över läkaryrket tids nog, de kommer både bli flest och bäst på det. Så vi får väl se om kvinnorna någonsin hinner bli flest innan det sker.

I alla tider har väl kvinnor lagat mat mer än män, men de bästa kockarna har ändå varit män.
Citera
2019-06-12, 12:24
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jo det är klart det är, män skaffar resursen till sin familj eftersom ser och förstår deras behov. Det är inte bara näring utan även kärlek.

Fast nu är ju inte majoriteten av kvinnorna i Sverige hemmafruar. De flesta jobbar och handlar mat till sin familj, både män och kvinnor. Har de gemensamt matkonto eller liknande är det ju svårt att avgöra exakt hur mycket respektive lägger på mat.
Citera
2019-06-12, 12:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fast nu är ju inte majoriteten av kvinnorna i Sverige hemmafruar. De flesta jobbar och handlar mat till sin familj, både män och kvinnor. Har de gemensamt matkonto eller liknande är det ju svårt att avgöra exakt hur mycket respektive lägger på mat.

Det är mer förekommande att kvinnor är hemma än att män är det.
Citera
2019-06-12, 12:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Antalet utövare är först inte något som säger vilka som är bäst på något men det blir nog AI som tar över läkaryrket tids nog, de kommer både bli flest och bäst på det. Så vi får väl se om kvinnorna någonsin hinner bli flest innan det sker.

I alla tider har väl kvinnor lagat mat mer än män, men de bästa kockarna har ändå varit män.

Åh herregud, säg inte det till Lund-NoGo-zone, då går han i taket på dig också.

Både du och jag har hunnit dö innan AI når så långt.

De flesta "elitkockar" är män ja.
Citera
2019-06-12, 12:32
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är mer förekommande att kvinnor är hemma än att män är det.

Det här börjar bli riktigt tramsigt, du märker det också va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in