2019-06-12, 01:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Intresse, utan det blir man dålig. Har en IQ bra över medel men mitt ex med tydligt låg, var extremt skickligare än mig när vi spelade. Intresset är viktigt och dessutom är kvinnor genomsnittligt bättre eftersom män mycket oftare pendlar, inte bara högre utan lägre också medan kvinnor är mer genomsnittliga. Vad är det att ha en profession när man är värdelös socialt?

Tror du inte de bästa kvinnorna i världen har intresse, det är klart de har, de kämpar stenhårt och gör sitt yttersta. Men som sagt, män är i genomsnitt mycket bättre än kvinnor också. Plocka 100 kvinnor och 100 män slumpmässigt på gatan så är det stensäkert att en man vinner. Och efter 1:an kommer fler män.
Citera
2019-06-12, 01:44
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Du tror FB är en ljugarstuga. Men det blir inte sant fast du skriver det en gång per dag. Om kvinnor var lika bra på NÅGONTING skulle de också vara lika rika som män, kompetens ger pengar. Men det är bara män i alla tjänar-mest-listor, vare sig det är STIMs kompositörlista, företagare, kockar, fotbollsspelare, vad du vill. Enda listan jag kan tänka mig domieras av kvinnor är fotomodeller. Och visst, kvinnor ser kvinnligare ut än män.

Bara män? Nu överdriver du igen. Det är helt uppenbart att du inte vem Oprah Winfrey, Madonna, Britney Spears, J K Rowling, Ellen DeGeneres och Lady Gaga är? De och andra framgångsrika damer är rika som troll. Minst lika kompetenta som män. Ingen av dem är fotomodell. Ändå ser de kvinnligare ut än män.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Forbes_Celebrity_100 långt ifrån ”bara män”.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_highest_paid_American_television_stars långt ifrån ”bara män”.
Citera
2019-06-12, 01:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Och ändå har du inte förstått, det går inte snabbt för dig inte.

Det är förstås bäst att se på de bästa spelarna för respektive kön eftersom det är personer som ger sitt yttersta för att bli bäst. Personer på gatan som inte ens försöker säger inte så mycket om förmågan. Och i toppen finns bara män, kvinnorna har inte en chans.

Men även om vi tar en genomsnittlig man så är han bättre än en genomsnittlig kvinna, vill du ta en match mot mig förresten, hur många drag tror du att du klarar dig?

Schack har redan diskuterats, jag vill inte dra den loopen en gång till. Du svarade inte på min fråga:

"De högst rankade elitschackspelarna är män. Detta tolkar du som att kvinnor är sämre än män på allt? Inte ens lika kompetenta i genomsnitt utan sämre?"
Citera
2019-06-12, 01:47
Medlem
Citat:
Tror du inte de bästa kvinnorna i världen har intresse, det är klart de har, de kämpar stenhårt och gör sitt yttersta. Men som sagt, män är i genomsnitt mycket bättre än kvinnor också. Plocka 100 kvinnor och 100 män slumpmässigt på gatan så är det stensäkert att en man vinner. Och efter 1:an kommer fler män.
I schack? Kanske det. Plocka 100 valfria män och kvinnor för att testa hur väl de klarar av social kompetens, att avläsa andra och hålla jämn nivå så vinner kvinnorna utan snack. Män är genomsnittligt mycket sämre än vad kvinnor är också, du glömde det i ditt inlägg om att placera sig högre.
Citera
2019-06-12, 01:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Bara män? Nu överdriver du igen. Det är helt uppenbart att du inte vem Oprah Winfrey, Madonna, Britney Spears, J K Rowling, Ellen DeGeneres och Lady Gaga är? De och andra framgångsrika damer är rika som troll. Minst lika kompetenta som män. Ingen av dem är fotomodell. Ändå ser de kvinnligare ut än män.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Forbes_Celebrity_100 långt ifrån ”bara män”.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_highest_paid_American_television_stars långt ifrån ”bara män”.

Män gillar att titta på kvinnor och det gör kvinnor också, så är det. Däremot går svenska feminister fetbort och Madonna gjorde ett praktfiasko på eurovision så hon är för gammal.
Citera
2019-06-12, 01:49
Avslutad
Citat:
Tror du får läsa på om kvantitet och kvalitet.

Hahah säg det till Lund-NoGo-zone, han tjatar om kvantitet hela tiden.
Citera
2019-06-12, 01:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
I schack? Kanske det. Plocka 100 valfria män och kvinnor för att testa hur väl de klarar av social kompetens, att avläsa andra och hålla jämn nivå så vinner kvinnorna utan snack. Män är genomsnittligt mycket sämre än vad kvinnor är också, du glömde det i ditt inlägg om att placera sig högre.

Nu var det schack som diskuterades eftersom Jenny sa att kvinnor är lika bra som män när det inte kräver muskler.
Citera
2019-06-12, 01:51
Medlem
Citat:
Nu var det schack som diskuterades eftersom Jenny sa att kvinnor är lika bra som män när det inte kräver muskler.
Män bör vara mycket sämre än vad kvinnor är också. I schack. Eftersom du utgår ifrån förmågorna av att prestera bättre som även inkluderar mycket sämre resultat.
Citera
2019-06-12, 01:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Schack har redan diskuterats, jag vill inte dra den loopen en gång till. Du svarade inte på min fråga:

"De högst rankade elitschackspelarna är män. Detta tolkar du som att kvinnor är sämre än män på allt? Inte ens lika kompetenta i genomsnitt utan sämre?"

Du är lite trög märker jag. Jag har sagt både att män dominerar totalt i toppen samt att män i genomsnitt är betydligt bättre än kvinnor på schack. Jo jag har spelat en hel del, både i klubb och privat med kompisar. Ville du ta en match, du svarade inte på det.
Citera
2019-06-12, 01:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Män bör vara mycket sämre än vad kvinnor är också. I schack. Eftersom du utgår ifrån förmågorna av att prestera bättre som även inkluderar mycket sämre resultat.

"Bör", jag utgår från verkligheten och inte vad någon tycker det borde vara.
Citera
2019-06-12, 01:55
Avslutad
Citat:

Ja det var du som drog upp schack igen ja.
Citera
2019-06-12, 01:58
Medlem
Citat:
"Bör", jag utgår från verkligheten och inte vad någon tycker det borde vara.
Jag syftar på att män oftare har lägre IQ också, än kvinnors generella. Därför bör, ja bör det finnas en mängd män som är sämre rustade. Av egen erfarenhet är schack skittråkigt och någon med sannolikt 35 eller så, lägre IQ än vad jag har, är därför bättre spelare. Because Chess sucks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in