Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Oavsett med eller utan hund.......
Skillnad på en halvtimmes sök på måfå utefter genvägen och 19 timmars sök med utgångspunkt från en fyndplats.....
Polis påstår att de sökte hela natten morgonen.........efter lunch på måndagen återfanns andra skon.
Vad hände efter att de visat upp skon för anhöriga och talat om att den hittats i närheten?
Ska man tro dem så fortsatte söket hela natten och morgonen med utgångspunkt från fyndplatsen...
Isfl blir det minst ca 19 timmars aktivt sök på inringat område fram till lunch tid på måndagen....
../..
Enligt radioserien:
På söndag morgon upptäcker Ulrika att hennes syster ej kommit hem.
Hon ringer runt sina kompisar utan resultat och gör till slut en polisanmälan.
Senare på söndagen kommer Ulrikas föräldrar hem och då är även Pernilla Wadebäck där (någon mer?). De åker då direkt till polisen och lyckas få med en polisman med hund att gå den väg som Helena troligtvis har gått. Det dröjer inte länge förrän polismannen hittar den första skon och går tillbaka till hemmet och när han står vid dörren och får bekräftat att det är Helenas sko är det kväll.
Vad som händer sen eller vad klockan är exakt framgår inte men förmodligen inväntas
Linköpingspolisen Håkan Fast med övriga kolleger som går på kl 23:00. Det är skymning och de letar hela natten men hittar inte den andra skon förrän på måndag efter lunch (Om kl var 13:00 så är det alltså 14h).
Jag kan förstå att man kanske inte hittade den andra skon på natten då man främst letade efter Helena men kan också tycka att man borde hittade den andra skon på morgonen när det var ljust. Men jag finner det inte jättekonstigt egentligen isåfall mer konstigt att Ulrika med familj ej var med ute och letade med polisen? (kanske fick anvisningar att vara hemma??).
Finns vell inget heller som tyder på att Ulrika med kompisar genomsökt stigen innan polisen gjorde det? isåfall när?. Men som jag har förstått det så är det inget som tyder på att någon har genomsökt det innan polisen?. Björn B, Björn W och Henrik M drog vell ihop de frivilliga skallgångarna på måndag kväll eller tisdag kväll?