2019-06-11, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Okej nu fattar jag hur det ligger till.....ser exakt vad detta liknar. Du kan inte ens vara ödmjuk i tanken att alla inte tänker lika radikalt som dig. Har själv följt detta från 1992 i Juni. Vill inte att det stagnerar - men det som "nästan" dödat tråden är när man kör på som en ångvält med sitt spår här - då stagnerar tråden.

Jag kör inte på som en ångvält, utan både länkar och förklarar/ifrågasätter motsägelsefulla grejer.
Du kan bemöta dom istället för att bara spekulera vidare på gamla hörsägen som gått 15 varv
Senast redigerad av Stina2017 2019-06-11 kl. 16:57.
Citera
2019-06-11, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Det bästa är ju att bara ignorera alla troll....

Troll. hah.

Vad baserar du det på?

Och dina genomtänkta och givande kommentarer genomsyrar ju hela tråden.
(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992
Kan du inte samla dina guterala ja o nej-tankar i EN längre formuliering?
Senast redigerad av Stina2017 2019-06-11 kl. 17:04.
Citera
2019-06-11, 17:13
Medlem
Polisen borde kanske leta på Helenas barndoms tomt
Citera
2019-06-11, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Vad har du fått den infon ifrån att han sagt att han varit i Göteborg? Det enda som kommit fram i tråden är att hans alibi skall ha varit en kvinna. PR däremot skall ha befunnit sig i Göteborg, där han väl bodde vid tillfället.

Ja det var väl PR som var i Göteborg.... Vad det gäller alibin för BW så har det ju talats om en kvinna.... Någon har även skrivit här att det var samma kvinna som är det s.k brovittnet.
Citera
2019-06-11, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Troll. hah.

Vad baserar du det på?

Vad menar du? Är det BW som vi pratar om? Du länkade just till det svaret... Mina "guterala" ja o nej tankar är kanske inte endast bara tankar.....tänk på det du
Citera
2019-06-11, 18:06
Medlem
Citat:
Allvarligt - vi har förstått din tanke om UA - Men massa indicier hur hon uppfattas på radio/ tv-inspelningar kan inte göra henne till misstänkt! Hon har ju själv drivit fram fallet ihop med sin syster. Så kan du inte tagga ner lite.
Citat:
Tagga Du ner lite.
Jag måste ju "överbevisa" er dummerjönsar varför jag ens Tycker att hon är skum, eftersom ni kommer med banala motargument som
"-Bara för att hon beter sig skumt behöver inte betyda..."
"-Varför krångla till det"
"-Varför skulle syskon mörda varann"
"-Dom drev ju ärendet"
(mest systern Gabriella ja! hon verkar genuin. Dessutom var media redan inkopplad)
Du verkar ju inte ens vilja kolla på lite nya vinklar,, bara frottera dig i att gåtan inte lösts på 27 år?
Varför vill du att utredningen stagnerar ?
Citat:
Okej nu fattar jag hur det ligger till.....ser exakt vad detta liknar. Du kan inte ens vara ödmjuk i tanken att alla inte tänker lika radikalt som dig. Har själv följt detta från 1992 i Juni. Vill inte att det stagnerar - men det som "nästan" dödat tråden är när man kör på som en ångvält med sitt spår här - då stagnerar tråden.
Citat:
Det bästa är ju att bara ignorera alla troll....
Vilket "troll" kommentaren gällde (FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992)
Citat:
Troll. hah.

Vad baserar du det på?

Citat:
Vad menar du? Är det BW som vi pratar om? Du länkade just till det svaret... Mina "guterala" ja o nej tankar är kanske inte endast bara tankar.....tänk på det du

Objection. Jag länkade till Ditt troll-anklagelse.
Senast redigerad av Stina2017 2019-06-11 kl. 18:09.
Citera
2019-06-11, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Oavsett med eller utan hund.......
Skillnad på en halvtimmes sök på måfå utefter genvägen och 19 timmars sök med utgångspunkt från en fyndplats.....

Polis påstår att de sökte hela natten morgonen.........efter lunch på måndagen återfanns andra skon.

Vad hände efter att de visat upp skon för anhöriga och talat om att den hittats i närheten?
Ska man tro dem så fortsatte söket hela natten och morgonen med utgångspunkt från fyndplatsen...
Isfl blir det minst ca 19 timmars aktivt sök på inringat område fram till lunch tid på måndagen....
../..

Enligt radioserien:
På söndag morgon upptäcker Ulrika att hennes syster ej kommit hem.
Hon ringer runt sina kompisar utan resultat och gör till slut en polisanmälan.
Senare på söndagen kommer Ulrikas föräldrar hem och då är även Pernilla Wadebäck där (någon mer?). De åker då direkt till polisen och lyckas få med en polisman med hund att gå den väg som Helena troligtvis har gått. Det dröjer inte länge förrän polismannen hittar den första skon och går tillbaka till hemmet och när han står vid dörren och får bekräftat att det är Helenas sko är det kväll.
Vad som händer sen eller vad klockan är exakt framgår inte men förmodligen inväntas
Linköpingspolisen Håkan Fast med övriga kolleger som går på kl 23:00. Det är skymning och de letar hela natten men hittar inte den andra skon förrän på måndag efter lunch (Om kl var 13:00 så är det alltså 14h).
Jag kan förstå att man kanske inte hittade den andra skon på natten då man främst letade efter Helena men kan också tycka att man borde hittade den andra skon på morgonen när det var ljust. Men jag finner det inte jättekonstigt egentligen isåfall mer konstigt att Ulrika med familj ej var med ute och letade med polisen? (kanske fick anvisningar att vara hemma??).

Finns vell inget heller som tyder på att Ulrika med kompisar genomsökt stigen innan polisen gjorde det? isåfall när?. Men som jag har förstått det så är det inget som tyder på att någon har genomsökt det innan polisen?. Björn B, Björn W och Henrik M drog vell ihop de frivilliga skallgångarna på måndag kväll eller tisdag kväll?
Citera
2019-06-11, 19:36
Medlem
Angående DNA träffarna så är det egentligen bara att titta på sin egen sko och fundera på hur många DNA-profiler som finns på den? började kanske redan vid skoexpediten.. Det som dock gör detta intressant är att om GM har kastat in skorna så finns en möjlighet att man kan analysera molekyler ur handsvett och hitta en DNA-profil. Undrar dock varför polisen tror GM kastat in skorna? Är det inte troligare att dem fallit av under en eventuell strid eller när kroppen släpades till lekplatsen? eller att Helena själv kastat in dem om hon bar dem? Får hoppas polisen har rätt!
Senast redigerad av Legooo 2019-06-11 kl. 19:39.
Citera
2019-06-11, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Tänk er också skulden och ansvaret gentemot både föräldrar och sig själv, som UA har burit med sig att syster aldrig kom hem..Oförståeligt!
Verkligen. Det här måste man absolut ta fasta på när man försöker "analysera" Ulrikas beteende. Hennes och Helenas relation och roller gentemot varandra samt i familjen. Även om det är svårt att mäta så gissar jag att U är den som lidit mest genom åren.
Citera
2019-06-11, 20:14
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Angående DNA träffarna så är det egentligen bara att titta på sin egen sko och fundera på hur många DNA-profiler som finns på den? började kanske redan vid skoexpediten.. Det som dock gör detta intressant är att om GM har kastat in skorna så finns en möjlighet att man kan analysera molekyler ur handsvett och hitta en DNA-profil. Undrar dock varför polisen tror GM kastat in skorna? Är det inte troligare att dem fallit av under en eventuell strid eller när kroppen släpades till lekplatsen? eller att Helena själv kastat in dem om hon bar dem? Får hoppas polisen har rätt!

Skorna låg väl ca 5-10 m in på var sin sida om stigen vilket helt enkelt gör det troligt att de kastats in, alternativt o mindre troligt lagts dit (slarvigt gömt), av en gärningsman lr medhjälp.
Citera
2019-06-11, 21:34
Medlem
GW verkar helt säker på att det är en misshandel som har spårat ur och att han vet vilka gärningsmännen är. Någon som vet vilka han misstänker och vad dom skulle ha för motiv till att misshandla henne?
Citera
2019-06-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
GW verkar helt säker på att det är en misshandel som har spårat ur och att han vet vilka gärningsmännen är. Någon som vet vilka han misstänker och vad dom skulle ha för motiv till att misshandla henne?
Finns nog inga motiv direkt mer än att det någon fått nobben i bilen och det gått överstyr. ...Tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in