Jag vet att detta inte har med MC klubbar liksom Bandidos, Hells Angels och Outlaws att göra. Det finns annat patrask liksom lågpannade Negrer och Blattar som finns i omgivningen. De kallar sig MC men har inte ens ett korkort. Pundar Ali gillar att bomba och vi Goiye suger och svaljer
En person påstod tidigt i tråden att de bett om rivningslov men fått nej och en annan dementerade och sa nåt om nyrenovering.
Mina frågor blev obesvarade - finns ingen kommunpolitiker eller byggare här på FB?
Ville nån köpa upp skiten billigt? Gruppen jag pratar om både river o bygger och hotar byggbolag mm.
Vill de omvandla till BR? (ett kommunalt bostadsbolag inte så troligt)
Vill de bli av med hyresgästerna i hus 1 o 3? Du kan förlora kontraktet på sånt här.
Om du menar att det kommunala bostadsbolaget Stångåstaden (som det inte är ett skit märkligt med) skulle ligga bakom sprängningen så ifrågasätter jag ditt psykiska välbefinnande. Det är en helt vansinnig hypotes.
Sluta tramsa för helvete! Jag frågade HUR du vet det. Svara på det eller håll käften med dina lögnaktiga påståenden. Du vet ju inte ett skit så påstå inte det då när du egentligen bara tror saker som alla andra här.
Enligt dagens nyheter kommer polisen hålla en presskonferens kl 13.00 angående den här händelsen, DN uppges rapportera därifrån direkt.
Citat:
Över fyra dagar har gått sedan en mycket kraftig explosion orsakade omfattande skador på flera bostadshus, men ännu har ingen gripits. På tisdagen klockan 13 håller polisen presskonferens om fallet – DN rapporterar direkt.
Polisen lyssnar jag på med en viss klentrogenhet. DN, denna fördärvliga skitblaska som förvrider sinnet på en stor del av den Svenska befolkningen, ICKE.
Senast redigerad av Knivur-273 2019-06-11 kl. 13:01.
En person påstod tidigt i tråden att de bett om rivningslov men fått nej och en annan dementerade och sa nåt om nyrenovering.
Mina frågor blev obesvarade - finns ingen kommunpolitiker eller byggare här på FB?
Ville nån köpa upp skiten billigt? Gruppen jag pratar om både river o bygger och hotar byggbolag mm.
Vill de omvandla till BR? (ett kommunalt bostadsbolag inte så troligt)
Vill de bli av med hyresgästerna i hus 1 o 3? Du kan förlora kontraktet på sånt här.
Stångåstaden är kommunägt och är Linköpings största hyresvärd, jag tror de är höjda över alla misstankar. Att de har noll intresse av att skriva om sig själva och marknadsföra sig beror på att de har kö närmaste två decennierna och att de är en kassako för kommunen där mindre bemedlade pytsar in pengar i kommunkassan via hyran. Däremot är mångas erfarenhet, min också, att de har en ganska usel service, men det får dem knappast att spränga sina hyresgäster i luften.