2019-06-11, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Bilbomb a´la Breivik?

Bilvrak saknas.
Citera
2019-06-11, 12:05
Medlem
DrSynkops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
https://www.facebook.com/eliyas.grupp/videos/2264684753649198/

Jag brukar inte få länkar att fungera, men detta klipp torde vara ett av de första.
Kan nog vara en av de första filmerna ja... Detta är ju innan båljuspersonal är på plats.
Citera
2019-06-11, 12:06
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Och hur är det topic? Diskuterar vi inte bombdådet i Linköping?

Hej igen herr Läsförståelse. Jag förklarade vad Tegin skrev om, eftersom du inte verkade kunna greppa det, och kommenterade att det inte är topic.
Citera
2019-06-11, 12:18
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
En leverans som gick snett? Flytt av lager? Om sprängämnet höll på att flyttas så hade väl för höge Farao någon ha varit intill bomben och omkommit vilket uppenbarligen inte har hänt, annars hade man hittat kroppsdelar på platsen. Så nej, glöm att den small vid pågående transport. Dessutom finns det ingenting som tyder på att det rör sig om sprängämnet TAPT.

Det kan vara någon i huset som skött flytten av sprängmedel som svängt förbi hemma på grund av något. Under tiden han var hemma small det.

Men känns något risky att flänga runt på det viset med lådan full av medel. Om det inte hänt nåt som gjort att personen absolut var tvungen åka hem under transporten.

Jag är mer inne på att detta var riktat som en varning mot någon men man har överproportionerat så inåt helvete. Men då börjar tankarna gå kring tidpunkten. Det är en jävla märklig tidpunkt ändå.
Citera
2019-06-11, 12:22
Medlem
Knivur-273s avatar
Om sorten av sprängmedel:

Om ett vittne har sett ganska mycket svart rök, som en puff som stiger till skyn, det tyder på TNT, eftersom det är underbalaserat i syret och ger en del kolrök. Dock är det svårt att tänka sig ett vittne som skulle kunnat göra denna observation (jag innefattad, även om jag kunde se det på håll vid artilleriskjutning)
Citera
2019-06-11, 12:22
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det kan vara någon i huset som skött flytten av sprängmedel som svängt förbi hemma på grund av något. Under tiden han var hemma small det.

Men känns något risky att flänga runt på det viset med lådan full av medel. Om det inte hänt nåt som gjort att personen absolut var tvungen åka hem under transporten.

Jag är mer inne på att detta var riktat som en varning mot någon men man har överproportionerat så inåt helvete. Men då börjar tankarna gå kring tidpunkten. Det är en jävla märklig tidpunkt ändå.
Det är ju inte troligt alls. Om det skulle ha med transport att göra (att sprängämnet utlöses av mekanisk stöt) så gör det det inte en stund efter att man har parkerat utan vid pågående transport. Varför söka de minst troliga eller t o m omöjliga förklaringarna? Det är nästan lika dumt som det där med ljudbang från flygplan.
Citera
2019-06-11, 12:25
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Det är ju inte troligt alls. Om det skulle ha med transport att göra (att sprängämnet utlöses av mekanisk stöt) så gör det det inte en stund efter att man har parkerat utan vid pågående transport. Varför söka de minst troliga eller t o m omöjliga förklaringarna? Det är nästan lika dumt som det där med ljudbang från flygplan.

Jaha nä jag tänkte på grund av värme. Det var väl varmt som satan just den dagen? Osäker på vilka ämnen som kan självantända av den typen av värme dock.
Citera
2019-06-11, 12:26
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Denna kraftfulla laddning tyder icke på extremt stötkänsliga sprängmedel såsom TAPT eller vad det heter, eller så skulle det i så fall vara en person med IQ långt under 70.

Jag tror att det var en sådan person likaväl.

Jag säger emot mig själv :=) Men han föll icke i bitar i alla fall, så han måtte kommit undan, vilket tyder på en kontrollerad detonation.

Rådbråkning vid galgberget nära sjukhuset.
Senast redigerad av Knivur-273 2019-06-11 kl. 12:53.
Citera
2019-06-11, 12:27
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSynkop
Kan nog vara en av de första filmerna ja... Detta är ju innan båljuspersonal är på plats.

Jag tycket att den är lite spännande. Jag har för mig att blåljuspersonalen var på plats ganska fort. Det känns som ett under att ingen skadade allvarligare, det känns som om det fanns rörelse på gatan när explosionen skedde. Det är ju mycket folk på klippet. ( gillar killen som kommer och pratar i telefonen, han typ verkar tro att de är något iscensatt och typ går vidare)

Jag tror inte explosionen var gjord för att skada, utan för att skrämmas eller hämnas. Om den var för att skrämmas, tror jag mer att det var för att skrämma rättsväsendet.
Om det var för att hämnas tror jag det var en ensam rättshavirist som bestämde sig för att nu får det vara nog.

Media, (javisst, så kul att jag hänvisar till dom, posta gärna ett par hånfulla poster om det, det berikar tråden.) talar inte om bomb, utan explosion. Vet någon något annat än en bomb, som skulle kunna explodera med sådan kraft?
Citera
2019-06-11, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det är helt okej och vad jag anade, att du bara har fantasier. Det där med fakta och sånt är inte riktigt din grej.

Jag vet att detta inte har med MC klubbar liksom Bandidos, Hells Angels och Outlaws att göra. Det finns annat patrask liksom lågpannade Negrer och Blattar som finns i omgivningen. De kallar sig MC men har inte ens ett korkort. Pundar Ali gillar att bomba och vi Goiye suger och svaljer
Citera
2019-06-11, 12:31
Medlem
Uppföljning av spåret med bostadsbolaget.

Finns OVANLIGT LITE info om bolaget på nätet förutom deras hemsida.

https://www.stangastaden.se

Det är lite märkligt.

En person påstod tidigt i tråden att de bett om rivningslov men fått nej och en annan dementerade och sa nåt om nyrenovering.

Mina frågor blev obesvarade - finns ingen kommunpolitiker eller byggare här på FB?

Ville nån köpa upp skiten billigt? Gruppen jag pratar om både river o bygger och hotar byggbolag mm.

Vill de omvandla till BR? (ett kommunalt bostadsbolag inte så troligt)

Vill de bli av med hyresgästerna i hus 1 o 3? Du kan förlora kontraktet på sånt här.
Citera
2019-06-11, 12:33
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jaha nä jag tänkte på grund av värme. Det var väl varmt som satan just den dagen? Osäker på vilka ämnen som kan självantända av den typen av värme dock.
Enligt https://rl.se/vadret/historik.php var det 21-22 ºC i Linköping kl. 09:00 den aktuella dagen, det kallar jag inte varmt som satan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in