2019-06-10, 17:15
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
När det gäller vem som mördat Helena så borde man knappast höja ett ögonbryn på vilka ” normala människor som är kapabla att döda 😕
Två tonåringar slår ihjäl en tredje pga tjejen givit killen en puss ..... svartsjuka .
En kvinna författare gift mördar sin man .
Kille slår ihjäl flickvän m yxa pga att hon tjatade på honom ?? Skulle kunna skriva sida upp och ner på ” mord som begåtts av personer som absolut inte inte en chans kunnat döda sin flickvän , man kompis mm.
Jag tror varken eller vem som är skyldig till Helenas försvinnande ? Men som sagt ... en närstående , familje medlem är enligt statistiken det vanligaste . Oftast är ju familj + vänner de som är såklart mest förkrossade och även de som kan spela spelet rätt ...... ibland .
Om någon i ” familjen är inblandad ? tror inte det . Men däremot så håller jag med att efter hört Systern så känns det som hon vet mer än hon säger . Hon verkar ochså visa på ett märkligt ... taggarna utåt när GW pratar om två personer som är väl bekant m familjen / Helena ? Ett väldigt märkligt beteende 🤔
Att det skulle vara just det .. två nära bekanta är det jag gissar på , men för Systern känns detta så avlägset .... varför ??

Ja, och att systern inte ens funderar över vem mördaren var ?
Som GW själv sagt nån gång, att man knappt kan börja sörja förrän man vet vem runt en som smyger runt o mördar...
Att inte ens ägna tanke åt vem det kan vara är vÄldigt misstänkt

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/helenas-syster-var-%C3%A4r-du-1.3906109

(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992
Senast redigerad av flashblakk 2019-06-10 kl. 17:24.
Citera
2019-06-10, 17:17
Bannlyst
Lars Johansson uttalar sig i dagens SLA, där han säger att det handlar om saliv från en kvinna och två eller tre män. Men dom har inga identiteter ännu.
Citera
2019-06-10, 17:20
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Lars Johansson uttalar sig i dagens SLA, där han säger att det handlar om saliv från en kvinna och två eller tre män. Men dom har inga identiteter ännu.

Hon var ute och partade tidigare juh,,,
Och massa folk spottar ut snus och spyr på gatan, o på den tiden rökte man väl även innne på krogen -fimpar överallt
Citera
2019-06-10, 17:26
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
en sak till

Hur naturligt är det att inte ens undra vem som är mördaren?
(så vitt man inte vet vem det är . . . . )

från
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/helenas-syster-var-%C3%A4r-du-1.3906109

Det är såklart jättemärkligt. Enda gången man inte undrar vem mördaren är, det är om man redan vet det.

Systern påminner mig om Mats Alm. Gråter teatraliskt, visar polisen till platsen där de hittar ringar och skor, åker hem innan Helena och väntar på henne...

Skor och ringar är det första man tar av sig när man kommer hem efter en festkväll.

Kanske mördades hon i hemmet? Av två personer som sov där och väntade på henne.
Citera
2019-06-10, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Men vad fan....LÄS tråden innan du skriver

Jag har läst, en del.
Men det är lite svårt att läsa mer än 32 000 inlägg.
Tycker du inte själv att det blir lite oöverskådligt?

Svara på mina frågor istället eller håll käften.
Citera
2019-06-10, 17:50
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara

Kanske därför det tagit sådan lång tid innan resultatet presenterades av polisen? Alltså att skorna analyserats petnoga som f-n.. och eventuella sidospår rensats bort, typ om ngn polis hållt i skorna i efterhand? Vi får hoppas på ngt sånt!

Kan bli bra det här!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Hon var ute och partade tidigare juh,,,
Och massa folk spottar ut snus och spyr på gatan, o på den tiden rökte man väl även innne på krogen -fimpar överallt

Ja detta m DNA ? Ja som du säger ... vite mer märkligt om man inte lom hem med ett par skor m massa DNA bland fyllfolk !
Spya , fimpar , något gruffande och någon fått en snyting och blödd näsblod 😕
Men kan fortfarande inte släppa syrrans nästan ” agg gentemot GW ? Någon närstående till familjen .... Nej !!!!! Sedan Polisen tog ringarna till Saida 😳 men de viftar bort GW teori ???
Förmodar att familjen godtog detta beslut att kontakta henne 😕
Citera
Medlem
Jubberos avatar
Jag noterar att ett lilltroll vaknat upp ur sin Törnrosasömn. Lite smått komiskt att se hur krystat skriftspråket blir, när man försöker föreställa sig.

Mata gärna det utsvultna trollet, men kom ihåg att det inte tillför så mkt konstruktivitet till tråden.

DNA från saliv känns rätt diffust just nu. Med tanke på i vilken miljö Helena vistades under ett antal timmar, kan dessa besudlingar kommit i ett sammanhang o en miljö som inte är direkt kopplad till förmodad brottsplats.
Spännande utveckling, men jag tror man ska vara försiktig med att dra för stora växlar kring det i nuläget.

....och japp, jag håller tills vidare fast vid KM-spåret, till hans pågående förtret o irritation.
Citera
2019-06-10, 18:02
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Det är såklart jättemärkligt. Enda gången man inte undrar vem mördaren är, det är om man redan vet det.

Systern påminner mig om Mats Alm. Gråter teatraliskt, visar polisen till platsen där de hittar ringar och skor, åker hem innan Helena och väntar på henne...

Skor och ringar är det första man tar av sig när man kommer hem efter en festkväll.

Kanske mördades hon i hemmet? Av två personer som sov där och väntade på henne.

Tänk på att syrran bör vara rejält psykiskt sjuk om hon nu skulle vart involverad, hon borde i så fall utmärkt sig flera gånger om som avvikande under åren som gått i så fall..Både på arbetsplatser och i privatlivet som ngn sorts galning. Tråden är gammal så sånt borde framkommit för länge sen som skvaller av naturliga orsaker.."Idioter gör alltid bort sig förr eller senare".. Så nej, hon är oskyldig i mina ögon.
Citera
2019-06-10, 18:10
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Jag noterar att ett lilltroll vaknat upp ur sin Törnrosasömn. Lite smått komiskt att se hur krystat skriftspråket blir, när man försöker föreställa sig.

Mata gärna det utsvultna trollet, men kom ihåg att det inte tillför så mkt konstruktivitet till tråden.

DNA från saliv känns rätt diffust just nu. Med tanke på i vilken miljö Helena vistades under ett antal timmar, kan dessa besudlingar kommit i ett sammanhang o en miljö som inte är direkt kopplad till förmodad brottsplats.
Spännande utveckling, men jag tror man ska vara försiktig med att dra för stora växlar kring det i nuläget.

....och japp, jag håller tills vidare fast vid KM-spåret, till hans pågående förtret o irritation.

Någon jävel har förmodligen kastat iväg skorna (eller åtminstone ngn av dom) så visst borde ngt dna finnas kvar därför.. Ärligt talat så hur ofta lämnar man ifrån sig sitt dna på andras skor? När spydde man på någon annans skor sist som ngn i tråden just skrev? Rätt svar: Aldrig!
Citera
2019-06-10, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Någon jävel har förmodligen kastat iväg skorna (eller åtminstone ngn av dom) så visst borde ngt dna finnas kvar därför.. Ärligt talat så hur ofta lämnar man ifrån sig sitt dna på andras skor? När spydde man på någon annans skor sist som ngn i tråden just skrev? Rätt svar: Aldrig!

Nej men jag har kommit hem från krogen och klivit i en spya !! Så detta är inget ovanligt .
Efter en krogkväll var det .. tvätta kläder från rök och öl/ drink vin fläckar som man fått på sig . Har klivit i spyor både på toaletter och på vägen hem i stan . En kompis kom hem alldeles blodig efter en kille kommit och kramat henne på stan .. han hade varit i bråk innan .
Säg hellre vad man inte har på kläderna efter en partykväll ??? Jo glömde ! På min tid ” då jag var ute så vet jag inte hur många klädesplagg man fått förstört genom brännhål av ciggaretter . Detta var på 90 talet då alla tamifasen rökte ... inne på krogen .
Citera
2019-06-10, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Tänk på att syrran bör vara rejält psykiskt sjuk om hon nu skulle vart involverad, hon borde i så fall utmärkt sig flera gånger om som avvikande under åren som gått i så fall..Både på arbetsplatser och i privatlivet som ngn sorts galning. Tråden är gammal så sånt borde framkommit för länge sen som skvaller av naturliga orsaker.."Idioter gör alltid bort sig förr eller senare".. Så nej, hon är oskyldig i mina ögon.

Ja hon borde ju det 😕 men samtidigt har det aldrig kommit fram något om att en eller flera personer betedd dig underligt / ovanligt efter Helenas försvinnande ? Detta har ju ältats fram och tillbaka i tråden om inte någon Mariestadare känner/ känt någon som ändrat sitt beteende efter detta ? Alla ” kändisar verkar ju ha varit som vanligt och livet gått vidare 😕 ingen har reagerat på att sin kompis/ släkt / pojkvän har varit ” konstig ”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in