2019-06-10, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Det bor åklagare, poliser och domare lite varstans i Linköping, så knappast.

De flesta domare och åklagare har väl skyddad identitet idag. Poliser vet jag inte.
Citera
2019-06-10, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Tidpunkten för att spränga en bomb sticker ut något extremt och kan vara den viktigaste ledtråden i fallet. Att man väntar ut ett offer på morron händer men inte att man spränger bort ett flerfamiljshus.

korrekt, liksom valet av plats och valet av storlek på bomben.
Citera
2019-06-10, 16:32
Medlem
Citat:
Tidpunkten för att spränga en bomb sticker ut något extremt och kan vara den viktigaste ledtråden i fallet. Att man väntar ut ett offer på morron händer men inte att man spränger bort ett flerfamiljshus.
Eller så gick den av genom ett misstag på fel plats. Är det ett MC gäng så lär den prospekt som placerat bomben där ligga illa till. Sämre uppmärksamhet kan man knappast dra på sig.
Citera
2019-06-10, 16:35
Medlem
Citat:
Eller så gick den av genom ett misstag på fel plats. Är det ett MC gäng så lär den prospekt som placerat bomben där ligga illa till. Sämre uppmärksamhet kan man knappast dra på sig.

Kom det några större mjukvaruuppdateringar till mobiltelefoner i fredags kl 9? Bara en tanke...
Citera
2019-06-10, 16:42
Medlem
Citat:

Tror vi kan utesluta MC-gäng. De kan vara fruktansvärt våldsamma, men bara mot varandra eller mot enskilda individer utanför miljön som folk inom rättsväsendet. Detta är något annat. Tror jag.
Citera
2019-06-10, 16:49
Medlem
Citat:
Tror vi kan utesluta MC-gäng. De kan vara fruktansvärt våldsamma, men bara mot varandra eller mot enskilda individer utanför miljön som folk inom rättsväsendet. Detta är något annat. Tror jag.
Jag tror detsamma, lite för dumt och uppblåst för att vara MC-gäng.
Möjligen småblattar i gäng, men känns rimligare om de kastat upp en handgranat på det tilltänkta offrets balkong.
Det här känns som att skjuta mygg med kanon.
Citera
2019-06-10, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Som jag har skrivit förut så kan man tro att det var/är ett terrordåd som gick "lite" fel alltså fel adress kanske skulle ha varit Ågatan och här säger vi kl 9/21 men vissa länder säger 9am/9pm kan ha blivit en miss....
Citera
2019-06-10, 17:05
Medlem
Citat:
Jag tror detsamma, lite för dumt och uppblåst för att vara MC-gäng.
Möjligen småblattar i gäng, men känns rimligare om de kastat upp en handgranat på det tilltänkta offrets balkong.
Det här känns som att skjuta mygg med kanon.

Bra. Nu får vi gå vidare. Vi kan nog utgå från att det är en man som placerat ut bomben. Polisen måste höra varje person och familj i huset ingående om relationer mm(stackars satar) men det är nödvändigt. Kan tex vara en skiljsmässa/vårdnadstvist där maken förlorar kontakten med barnen. Sådant kan trigga människor att gå till galenskap som detta.
Citera
2019-06-10, 17:13
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Jag skulle tro att tidpunkt och plats är är rätt enligt planen men storleken blev lite i överkant. Syftet med bomben är förmodligen att skrämma någon. Den som är tänkt att skrämmas vet av vem och varför. Om man vill döda någon specifik så är en fjärrutlöst bomb placerad utomhus inte det bästa sättet.

Terrorism kan uteslutas, då skulle det funnits någon som tog på sig dådet och spred ett budskap om anledningen.

Om bomben skulle placeras någon annan stans varför var den apterad? Inte så kul att cykla omkring med något som kan sprängas av en felringning.
Citera
2019-06-10, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Jag skulle tro att tidpunkt och plats är är rätt enligt planen men storleken blev lite i överkant. Syftet med bomben är förmodligen att skrämma någon. Den som är tänkt att skrämmas vet av vem och varför. Om man vill döda någon specifik så är en fjärrutlöst bomb placerad utomhus inte det bästa sättet.

Terrorism kan uteslutas, då skulle det funnits någon som tog på sig dådet och spred ett budskap om anledningen.

Om bomben skulle placeras någon annan stans varför var den apterad? Inte så kul att cykla omkring med något som kan sprängas av en felringning.
Terrorister tar väl inte på sig bombdåd om ingen martyr finns? Stockholms dådet tog IS inte på sig..just av den anledningen.. skrämma någon.. jo jag tackar jag här har man nog skrämt mer än "någon"
jag tippar på fel plats.. denna skulle detonera i en folksamling ..
Citera
2019-06-10, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Terrorister tar väl inte på sig bombdåd om ingen martyr finns? Stockholms dådet tog IS inte på sig..just av den anledningen.. skrämma någon.. jo jag tackar jag här har man nog skrämt mer än "någon"
jag tippar på fel plats.. denna skulle detonera i en folksamling ..

Tror jag med men då är det ju ett terrordåd men våra makthavare vill inte gå ut med detta pga all panik det skulle bli....
Citera
2019-06-10, 17:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Nu är jag iofs. inte i Sverige för närvarande. Men satan vad jag ser lådcyklar överallt. Man blir ju lite paranoid.

Om det nu bekräftas att bomben låg i lådcykel så pekar det bort från terrorister, knuttar & blattekriminella. Då tror jag snarare på en kufig rättshaverist som har något otalt med bostadsbolaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in