2019-06-09, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azusephre
Kan du länka en video där dom bekräftar detta?

Kan göra det vid tillfälle orkar inte gå igenom alla gråt videos just nu för att leta fram rätt minut de säger det.
Citera
2019-06-09, 19:34
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Vet inte riktigt vad ni tjafsar om men i denna video förklarar Issy.
Efter att ha hört denna så får iaf jag den uppfattningen att hon ber om hjälp.. Mer hjälp.
Hon behöver komma ifrån lite tror jag.
Hon känner sig ensam. BUP är inte tillräckligt.
Hon kan inte hjälpa sig själv
https://youtu.be/uj5U9RdVdVs
Publicerat 1 Juni 2019
Citera
2019-06-09, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Vet inte riktigt vad ni tjafsar om men i denna video förklarar Issy.
Efter att ha hört denna så får iaf jag den uppfattningen att hon ber om hjälp.. Mer hjälp.
Hon behöver komma ifrån lite tror jag.
Hon känner sig ensam. BUP är inte tillräckligt.
Hon kan inte hjälpa sig själv
https://youtu.be/uj5U9RdVdVs
Publicerat 1 Juni 2019

Hon ska inte hjälpa sig själv, då hon är ett barn. Har man autism så kan man få bra hjälp från HAB, det är egentligen dit dom ska vända sig. BUP gör inte ett skit. På HAB kan hon få hjälp av terapeut, logoped, arb.terapeut, hjälpmedel etc. Dom kan även ansöka om hjälp enligt LSS, kontaktperson, stödfamilj, kortidsboende etc så hon kan "komma bort" från vardagen lite, detta gäller ju alla som har den här sortens problematik och inte enbart för Issy. Dom kan även ansöka om hjälp via boendestöd.

Där kan jag inte förstå varför dom inte söker, dock så vet jag inte om dom har sökt men blivit nekade. Även Jewels kan få hjälp och stöd, bland annat från vuxenhab och boendestöd...
Citera
2019-06-10, 07:02
Bannlyst
Citat:
Det är inte säkert. Kan ge ett exempel: Johanna Ottosson. Autism, går inte i skola, har inget socialt liv, mår psykiskt dåligt, försökt ta sitt liv flera gånger, självskadebeteende, alkoholmissbruk, bor nu på boende. Skulle hon också klara sig utan sin mamma? Är hennes mamma också dålig? Mår hon dåligt, har inga vänner och klarar ej skolan pga hennes mamma eller pappa? Nej, det har med autismen att göra.

Sen en till sak, en diagnos kommer sällan ensam, det är väldigt få som är "renodlade" autister, eller adhd:are. Har inte hört att dom sagt att dom har den och den och den diagnosen också, utan enbart att endel passar in på dom, men diagnoserna kan dom inte ställa själva, utan det måste en läkare göra. Så om dom misstänker att dom har en viss diagnos, så måste dom alltså söka sig till vårdcentralen för att ta reda på det.

Ja, Johannas morsa kan säkert räknas som dålig. Alla tre döttrarna har skurit sönder armarna tex. ALLA
Citera
2019-06-10, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Ja, Johannas morsa kan säkert räknas som dålig. Alla tre döttrarna har skurit sönder armarna tex. ALLA

Jag skulle inte säga att en förälder är dålig om barnen mår dåligt, det är tufft att vara tjej idag tillexempel. Sen tror ju inte jag att det bara är Johanna som har autism.
Citera
2019-06-10, 15:26
Bannlyst
Citat:
Jag skulle inte säga att en förälder är dålig om barnen mår dåligt, det är tufft att vara tjej idag tillexempel. Sen tror ju inte jag att det bara är Johanna som har autism.

Det är tufft att vara svensk idag, men tror du det finns många familjer med tre barn där alla skurit sönder sig? Vad tror du procenten är?
Föräldrarna skulle givetvis lärt sig något redan när den äldre flickan gick igenom det. Jaja, jag kallar det för dåliga föräldrar iaf, självupptagna antagligen.

Men till topic, det är ju jättekonstigt att issy inte har någon stödfamilj. Att bara ha en förälder är tufft. Att föräldern dessutom mår dåligt och grinar hela tiden gör det oundvikligt för vilket barn som helst att må dåligt. Hennes mamma verkar dra ner henne genom sin ångest.
Senast redigerad av drrty 2019-06-10 kl. 15:31.
Citera
2019-06-10, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Det är tufft att vara svensk idag, men tror du det finns många familjer med tre barn där alla skurit sönder sig? Vad tror du procenten är?
Föräldrarna skulle givetvis lärt sig något redan när den äldre flickan gick igenom det. Jaja, jag kallar det för dåliga föräldrar iaf, självupptagna antagligen.

Men till topic, det är ju jättekonstigt att issy inte har någon stödfamilj. Att bara ha en förälder är tufft. Att föräldern dessutom mår dåligt och grinar hela tiden gör det oundvikligt för vilket barn som helst att må dåligt. Hennes mamma verkar dra ner henne genom sin ångest.

Eller så påverkar syskonen varandra, man ser upp till varandra etc?

Ja, det tycker jag också, oavsett om mamman mår dåligt eller inte, så borde hon ha antingen kontaktfamilj eller stödfamilj just pga hennes problematik. Men det är frivilligt för barn över 12 år och Issy kanske inte vill och då kan man inte tvinga henne heller.
Citera
2019-06-19, 10:04
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Vet inte hur det är i Norrköping men här i vår kommun har dom något som kallas för sommarskola.
Det är då skola för elever som kommit efter i skolan eller som vill bättra på sina betyg. Det hade väl varit bra för Issy som tydligen ligger efter kraftigt i skolan?
Men dom verkar lägga mer tid och energi på att sitta live på Youtube.
Jag ifrågasätter Mammans tänk här. Det finns ett liv utanför youtube.
Dom sitter bara instängda i lägenheten och youtubar. Issy kommer inte träffa varken sin far eller några kompisar.
Men Issy vill ingenting göra... Nä hon vill inte gå i skolan heller, hon vill ingenting.
Senaste nytt nu verkar vara att dom båda sitter live och håvar in Swish donationer.
🎙️
https://youtu.be/ImDm34zvZBs
Senast redigerad av Tarmstuvning 2019-06-19 kl. 10:08.
Citera
2019-06-19, 11:31
Medlem
vigilante99s avatar
did they talk about me again?? im thinking i might need to upload another issys pappa update video and let everyone know why im not coming to visit (was due to artive in stockholm this coming monday but thats not happening)
Citera
2019-06-19, 20:50
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
did they talk about me again?? im thinking i might need to upload another issys pappa update video and let everyone know why im not coming to visit (was due to artive in stockholm this coming monday but thats not happening)

Yes, They're talking about you.
Citera
2019-06-19, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99

they say you talk to issy as if she were your girlfriend, is that true? :S
Citera
2019-06-20, 00:35
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalfsexyman
they say you talk to issy as if she were your girlfriend, is that true? :S
haha yeah totally.....does that make sense to you?. It seems they just want drama and stress and negativity. The truth is i have hardly spoken a word to her....

the reason she feels like i talk to her like a girlfriend? when i found out about the video rask made and i saw issy with cuts on her arms i told her mother i was thinking about her 24/7 (because i was concerned)....i would also think about her sister hollie 24/7 if there was something wrong.....so they turned something innocent into telling everyone i was some weirdo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in