Citat:
Ursprungligen postat av
SmartaMarta666
Haha förlåt men nu är jag så trött att jag skrattade högt, mordbibeln vem läser nåt sånt? Vem vet att det en finns något som heter mordbibeln? Är det något fantomen har innanför dräkten hahaha
Förlåt min tråkiga humor såhär i natten, men vad menar du med vår mördare? Har du och din mamma lejt en mördare eller vad är det du skrev nyss egentligen? Vet du vem mördaren är?
Jag är helt övertygad om att det är planerat men inte av någon van seriemördare som tänkt på exakt allt, ingen är så smart att de tänker på precis exakt allt...
Polisen.
Svensk polis använder sig av ett sorts kompendium som går under benämningen "mordbibeln". Här kan du läsa om den:
https://www.aftonbladet.se/tv/a/234949/sa-utreder-polisen-mord--med-mordbibeln
Jag ville travestera lite och fantisera om en motsvarande instruktionsbok, tänkt att användas av folk som ser behov av att röja nån ur vägen utan att själv behöva åka fast efteråt. Nyligen var det ju en kvinna som googlade efter gift för att döda sin man med. Som exempel.
Helt seriöst, så finns det när det gäller mordet på LW ingenting alls som talar för att mordet är planerat. Det som förvridit trådens kritiska tänkande till att bli till ett "sektigt" tunneltänkande, det är kontot MV som skrev att mordet "föregåtts av en viss planering". Det räckte för att programmera om stora delar av flocken till att tro att detta hafse-slafse-mord skulle vara ett välplanerat sådant.
Det är ju bara nys! Ex: Nu bor jag inte i Örebro (har knappt ens varit där), men om jag hade gjort det under den tid familjen hade vår schäfer och vi varit ute på kvällens kissetur och råkat komma förbi där striden pågick, med skrik eller utan -ja, då hade gärningspersonen med stor sannolikhet suttit i fängelse nu!
Så lätt hade ett "planerat" mord kunnat stoppats! Den som mördade LW bakom planket kunde inte med säkerhet veta att ingen schäferägare skulle kunna dyka upp.
Men jag tänker inte försöka övertyga "MV-flocken" om att ni har fel när ni tror att LW:s mördare på förhand kunde veta att ingen med schäfer eller kamphund skulle dyka upp.
Eller att h*n kunde veta att Örebropoliser väljer att aldrig leta i närområdet när nån försvunnit.
Undrar förresten om de gör likadant om ett barn misstänks vara bortrövat? Då söker Örebropolisen i första hand efter bortföraren, men avstår att leta i barnets boendeområde?
Skulle btw vara skoj att få ta del av Örebropolisens "sökbibel". Gissar att en sån PM inte ens finns..
Avslutningsvis:
När jag använder ordet "vår", så syftar jag naturligtvis inte på att LW:s mördare skulle tillhöra min familjekrets. Du verkar faktiskt vara mer ung än smart.
Om du kan tänka dig att alla vi här i tråden utgör en sorts spaningsgrupp, ett sorts kollektiv, så söker vi gemensamt en mördare, LW:s mördare. Därför blir den personen "vår" mördare när vi diskuterar vederbörande.
Förstår du?