2019-06-10, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Rimligtvis vet de betydligt mer än några nissar(du jag och alla andra) på FB som mest spekulerar
men det är bra konstigt om de går ut och efterfrågar vittnen till en viss sorts lådcykel men samtidigt frågar efter en liknande eller andra lådcyklar när det nu på vissa bilder kan tyda på att det är den där 24 995kronors cykeln!

Just nu lutar jag åt att nått e lurt!

Jag är 100% säker på att detonationen inträffade frampå den cykeln polisen håller i handen.
Och då är givet frågan till allmänheten om någon vet nåt om en lådcykel eller om någon sett en.
Citera
2019-06-10, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
"Cykelrummet" var i princip ett regnskydd och lådan var av plyfa. Hur skulle det stoppa splitter?

Jag håller med dig. Kan inget om bomber men där har du rätt. Det borde väl ha luskats ut om bomben hade splitter vid det här laget. Om den inte hade det var den iaf inte tänkt för att döda många. Kanske skrämma många eller döda en specifik.
Citera
2019-06-10, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Men nu får vi ju två olika utfall av bombningen. Är bomben riktad mot mannen med 9 liv *drian k*astrati
eller åklagaren. Bomben kan ju inte ha varit riktad mot båda gemensamt.

Ja någon av dem, du får läsa mina tidigare inlägg med förklaringar, orkar inte skriva samma sak igen när jag skrev dem för ca 1 timma sedan.
Citera
2019-06-10, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhilton
Aningen långsökt ändå måste jag säga. Då är nog albanen mer trolig måltavla. Men då borde det gjorts en mer dödlig bomb, och det känns inte som att albanen tar hojen ur cykelskjulet varje morgon, med tanke på att alla mest verkar vilja ha ihjäl honom hela tiden.

Imamerna, varför skulle det vara långsökt?
Det är väl mer långsökt att de bombar en k*strati som inte ens är samma k*strati.
Citera
2019-06-10, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
och givetvis gäller att imamer som nästan är "Allahs närmaste" har folk som är redo att dö för dem. Om det vore därför skulle de ha sprängt sig själva till döds också samtidigt. Ingen självmordsbombare talar dock emot.

Det beror nog på att bomben inte skulle sprängas där och då. Man kan även tänka sig att splitter skulle adderas vid senare tillfälle på något sätt. Bomben kanske inte var färdig att användas exakt så som den var. Öppna locket och häll i en massa spik och skruv och detta hade kanske inte gjorts för då hade cykeln varit för tung.
Citera
2019-06-10, 01:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slitosleng
Ja någon av dem, du får läsa mina tidigare inlägg med förklaringar, orkar inte skriva samma sak igen när jag skrev dem för ca 1 timma sedan.
I så fall tycker jag spåret verkar vara kallt. Å ena sidan finns det en person med 9 liv som skulle vara måltavla samtidigt på samma gata bor en åklagare som häktat 6 albaner som också är i skottgluggen. Nej det blir bara för mycket. Tror jag inte på.
Citera
2019-06-10, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Man kanske tyckte att laddningens storlek skulle göra tillräcklig skada? Men visst, du har säkert en poäng där. Att ingen dog var väl rena turen dock.

Att ingen dog när man satsar så mycket på en så stor bomb pekar mest på att bomben inte smällde där den skulle smällas

Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det kan också vara ett automatiskt SMS utskickat från mobiloperatören om ett kontantkort inköpts till en mobil avsedd att fjärrutlösa sprängladdningen. Det kommer ett dito efter att ett kontantkort aktiverats.

Troligast dock att det small när det var tänkt att så skulle göra.

En cykelbomb som smäller när den är parkerad i ett cykelställ? Nej, detta pekar på att bomben var parkerad för att användas vid annat tillfälle senare. Jag tror bombmakaren faktiskt bor i huset som drabbades eller i ett hus mycket nära.

Det är ologiskt att man ämnar smälla en sådan stor bomb i ett cykelställ. Hur stor är sannolikheten att man designar bomben att smällas därifrån? Den gjorde minimalt med skada jämfört vad den kunde gjort på annan plats. Sannolikheten är störst att bomben smällde på fel ställe.

Vilka känner vi som tar i så här mycket när de skall spränga något? Jo, terrorister. Fundera på hur farlig bomben varit om det hade adderats splitter i den men med splitter kanske det var för tungt att cykla med den.

Vilka har misslyckats med sprängningar tidigare? Jo, terrorister se Drottninggatan i Stockholm 2010.
Senast redigerad av AyereeFeeWijImaak 2019-06-10 kl. 01:52.
Citera
2019-06-10, 01:50
Medlem
Minns ni det här? Då fasaden och dörren small hos en åklagare.

https://www.sydsvenskan.se/2009-04-22/fangelse-for-bomb-mot-aklagare
Citera
2019-06-10, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitosleng
Minns ni det här? Då fasaden och dörren small hos en åklagare.

https://www.sydsvenskan.se/2009-04-22/fangelse-for-bomb-mot-aklagare

Jo, den där bomben var lätta att transportera vilket är viktigt för kriminella nätverk. Lådcykelbomben är av slaget terrorister skulle använda sig utav men den kanske inte var färdig att användas. Tänk er den full med splitter mitt på ett torg i Linköping :-(

Personal inom rättsväsendet har pratat i korridorerna om att det kommer att smälla nu när vi har börjat plocka in terror-Imamerna. Och nu smällde det. Svaret får vi inom sinom tid för är det här en terrorist så lär de inte sluta nu
Senast redigerad av AyereeFeeWijImaak 2019-06-10 kl. 01:57.
Citera
2019-06-10, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AyereeFeeWijImaak
Jo, den där bomben var lätta att transportera vilket är viktigt för kriminella nätverk. Lådcykelbomben är av slaget terrorister skulle använda sig utav men den kanske inte var färdig att användas. Tänk er den full med splitter mitt på ett torg i Linköping :-(

Ja jag förstår hur du tänker, men jag är tämligen helt säker på att den detonerade exakt då de ville, vart de ville och med storlek på bomben.

Jag förstår att folk tror att den kan smälla lite hur som helst och vart som helst, folk har en tendens till att tro att "DE" är så jävla intelligenta och mördare så lågintelligenta. Nä, jag blir bara chockad över att landet Sverige ens fungerar med så jävla mkt korkat folk det bor här.

Citat:
Personal inom rättsväsendet har pratat i korridorerna om att det kommer att smälla nu när vi har börjat plocka in terror-Imamerna. Och nu smällde det. Svaret får vi inom sinom tid för är det här en terrorist så lär de inte sluta nu

Rätt och riktigt. Säger bara Libanon.
https://www.youtube.com/watch?v=abyBT0-_nyA
Senast redigerad av Slitosleng 2019-06-10 kl. 02:22.
Citera
2019-06-10, 02:06
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -nickname-
Kan inte folk behaga läsa tråden innan de kommenterar. Nästan

Är K*str*ti spåret borta nu när mainstream-media snackat om "mc"-klubb?
Tre personer häktas samma dag för inblandning i senaste mordförsöket på *dri*n, som bomb briseras.
Efter fyra mordförsök på nämnd man så gömmer han sig hos släkting i Linköping, på våning ett, där bomb var närmast.
Media kollar upp brottshistorik på andra i lägenhetshuset och får upp ett "mc" spår, sedan blir det flashbacksanning. Facepalm.

K*str*tis lägenhet är inte på den sidan av huset där sprängladdningen detonerade. Den lägenheten, 1003, ligger runt hörnet mot Hamngatan och mittemot körskolan som också skadades.

Den lägenheten som ligger närmast explosionen, Ådalagatan 1 lgh nr 1001, är T*ni Az*z lägenhet. Han intervjuas i artikeln nedan (scrolla ner). Det är förmodligen han med blodiga ben.

https://www.corren.se/nyheter/linkoping/ogonvittnet-var-flera-explosioner-om6149872.aspx

Jag placerade tidigare idag ut alla boende på Ådalagatan 1 och 3 som bor närmast explosionen.
https://minfil.com/M91d9du3n3/_dalagatan_1_och_3_framsida_jpg
https://minfil.com/a72f9cu4n8/_dalagatan_1_gavel_jpg

Fyra av dessa efternamn finns med i lexbase. Tre på Ådalagatan 1 (Z*d och M*usa gånger två) samt en på Ådalagatan 3 (B*ujend*r). Det behöver givetvis inte betyda något.
Citera
2019-06-10, 02:23
Medlem
SpaceMonkey1s avatar
Lådcykelbomb, ganska smart att använda sig av en sådan, man kan lite diskret parkera den under ett cykeltak med flera kilo bombdeg i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in