2019-06-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Detsamma brukar gälla vänsterkanten, ställer man lite enklare kontrollfrågor får man oftast bara ett *öhhh det vet väl inte jag* till svar. Antagligen på grund av ämnets komplexitet och att den normale debattören enbart tillgodogör sig det övre politiska lagret som kunskap.

Det stämmer inte på mig. Jag har en bred naturvetenskaplig bakgrund med viss forskarbakgrund. Jag litar till dagens toppforskare. Deras resultat bevakas och sammanfattas på olika sätt av IPCC.
Förnekarna brukar hänvisa till något klipp från youtube.
Citera
2019-06-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koddmongot
Det kan ju knappast bli sämre om de befintliga regimerna kollapsar.

Hur kan vi vara säkra på det ?
Citera
2019-06-09, 22:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Detsamma brukar gälla vänsterkanten, ställer man lite enklare kontrollfrågor får man oftast bara ett *öhhh det vet väl inte jag* till svar. Antagligen på grund av ämnets komplexitet och att den normale debattören enbart tillgodogör sig det övre politiska lagret som kunskap.

Och sedan har vi Dunning Kruger effekten som medför att de med låg kompetens också saknar kompetens att bedöma sin egen kompetens och därför felaktigt tror de kan sina grejer.

Studier visar att de med lägre kompetens i regel tror att de behärskar en stor del av ämnet medan de med hög kompetens inser att de bara behärskar en mindre del av ämnet.

Detta blir ofta väldigt påtagligt när man debatterar med folk här på flashback och inte minst vänsterblivna. Jag kan därför starkt rekommendera att sätta sig in lite om vad dessa studier säger.

https://www.youtube.com/watch?v=pOLmD_WVY-E

Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Det stämmer inte på mig. Jag har en bred naturvetenskaplig bakgrund med viss forskarbakgrund. Jag litar till dagens toppforskare. Deras resultat bevakas och sammanfattas på olika sätt av IPCC.
Förnekarna brukar hänvisa till något klipp från youtube.

Haha du bekräftade just Dunning Kruger.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-06-09 kl. 22:24.
Citera
2019-06-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jaha så du menar att "de bruna" var sämre på att förutspå ränteutvecklingen än övriga, du har förstås källor som styrker detta va?

Och att du inte har vänsteråsikter är ett skämt, du är så långt till vänster att du uppfattar alla andra som höger, det beror alltså på att ingen står till vänster om dig.

Jag startade mitt röstande med att välja Gösta Boman.LINJE 1 dekalen prydde min BMW 2002. En tid uppskattade jag Torbjörn Fälldin.
Bengt Westerberg blev en ny favorit. Nu på senare år har jag valt mellan mp,c och l. Att jag hatar brunskjortor är dock sant. Äckliga typer helt enkelt.
Har aldrig kommit på tanken att rösta s eller v. Men om bara alternativen varit v eller sd så hade jag gråtande fått rösta på v.
Citera
2019-06-09, 22:22
Medlem
Krugerrands avatar
Citat:
Haha du bekräftade just Dunning Kruger.
Som ett brev på posten
Citera
2019-06-09, 22:29
Medlem
Citat:
Jaha så du menar att "de bruna" var sämre på att förutspå ränteutvecklingen än övriga, du har förstås källor som styrker detta va?

Och att du inte har vänsteråsikter är ett skämt, du är så långt till vänster att du uppfattar alla andra som höger, det beror alltså på att ingen står till vänster om dig.

De bruna påstår nästan alltid att landet kommer att gå under. Läser man gamla trådar här på Flashback så kan man se att landet redan har gått under. Och har landet inte gått under idag så blir det så i morgon eller kanske nästa år eller året därpå. Ständigt samma tugg.
Innan valen så skulle sd få 27% av rösterna. Det fanns en kul gissningstråd här på FB. Så sd gubbars förmåga att sia verkar vara ganska dålig. Men jag hade mycket trevligt.
Citera
2019-06-09, 22:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
De bruna påstår nästan alltid att landet kommer att gå under. Läser man gamla trådar här på Flashback så kan man se att landet redan har gått under. Och har landet inte gått under idag så blir det så i morgon eller kanske nästa år eller året därpå. Ständigt samma tugg.
Innan valen så skulle sd få 27% av rösterna. Det fanns en kul gissningstråd här på FB. Så sd gubbars förmåga att sia verkar vara ganska dålig. Men jag hade mycket trevligt.

Nu var ditt påstående att de var sämre på att förutspå ränteutvecklingen än övriga. Jag bad om källor men istället styr du iväg i en annan riktning och pratar om andra saker.
Citera
2019-06-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
På sikt tjänar Sverige stort på invandring eftersom mer invånare betyder större ekonomi. Invandringen från balkan började inte löna sig förrän 15-20 år efter den skedde. Hade vi inte haft den invandringen hade vi haft otroligt arbetskraftbrist, och det kommer vi ha om 15-20 år från nu om rasisterna får som de vill.

Nu vet du nog inte vad du pratar om! Sveriges industri behövde riktig arbetskraft på 60-70 talet. Speciellt från Finland, Italien, Ungern , senare Balkan. Dom fick jobb direkt, betalad resa mm. Inga 15-20 år. Somalierna som kommer i horder är ej arbetsvilliga, ingen kunskap, har flickor med hucklen. ¤ barn och ett i magen. Ingen gräns och få kommer in i arbetslivet.

Har försökt att anställa Afghaner o Somalier, rena katastrofen. Första de kräver är att be 5ggr / dag, vilket de ej gör. Finns ingen Somalisk familj utan min 4 barn! Jag är ingen rasist men verklighetsförankrad! Så är det.
Citera
2019-06-09, 22:39
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Jag startade mitt röstande med att välja Gösta Boman.LINJE 1 dekalen prydde min BMW 2002. En tid uppskattade jag Torbjörn Fälldin.
Bengt Westerberg blev en ny favorit. Nu på senare år har jag valt mellan mp,c och l. Att jag hatar brunskjortor är dock sant. Äckliga typer helt enkelt.
Har aldrig kommit på tanken att rösta s eller v. Men om bara alternativen varit v eller sd så hade jag gråtande fått rösta på v.

Alla de sk. borgerliga partierna har varit brunskjortor under 30-talet och ända fram till att det gick dåligt för 3e riket vid Kursk då de blev kappvändare.
När du röstat på dessa partier som har grund i Nazism så är du per definition Nazist.
Citera
2019-06-09, 22:41
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundis2010
Folk vet att invandringen misslyckats och kostar oss vanliga skattebetalare stora summor.

MEN!

Folk litar inte på SD, så man kommer fortsätta rösta på samma politiker eftersom man anser att dom är de mest kompetenta att lösa problemet.

?

Så… de förväntar sig alltså ett annorlunda resultat genom att göra som de alltid gjort?

Vidare, är inte just det den lexikala definitionen på idioti?
Citera
2019-06-09, 23:14
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

När det gäller den globala uppvärmningen verkar många på extremhögerkanten ha felaktiga eller obefintliga kunskaper om sammanhangen.Det kan bero på att många som tillhör extremhögern på sin höjd har fullföljt högstadiet.

Ni på vänsterflanken brukar mest rapa någon floskel och sedan hävda att ni litar på IPCC. Trots att de tidigare ljugit med och om data. Så mycket kan ni.
Citera
2019-06-09, 23:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Låter precis som att lyssna på klimathysteriker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in