Citat:
Hur går man tillväga om man är en normalbegåvad buse som vill tillverka och smälla av en bomb? Tråden utgår ju ifrån att det rör sig om en kriminell gruppering eller person men jag är inte helt säker på att så behöver vara fallet. I min ungdom så fanns det galningar i samma ålder som jag var då som laborerade och älskade att spränga saker. Deras enda mål var att smälla av så stora bomber som möjligt och det enda som hindrade dom var pengar och kunskap. Tänk om det för en gångs skull rör sig om ett pojkstreck som gick fel, Nisse och Achmed skulle ut på en åker och bränna av cykelbomben så fort dom druckit upp sin O'boy.
På den tiden jag växte upp fanns inte Google så jag vet inte hur dom lyckades koka ihop något, nu smällde dom iofs bort både händer och ögon på sig själva.
Om man nu inte jobbar med att spränga saker, har militär bakgrund eller är bekant med en dynamitard, vad gör man? Ja man kan ju läsa trådar som denna men den blir man inte mycket klokare av.
Man måste trots allt räta ut några frågetecken innan man sätter sin plan i verket:
Jag förstår att man kan googla och titta på Youtube, men vart hittar man bäst information i ämnet om man vill få 'mest pang för sin peng', hur skulle ni gå tillväga?
/Provokatör
På den tiden jag växte upp fanns inte Google så jag vet inte hur dom lyckades koka ihop något, nu smällde dom iofs bort både händer och ögon på sig själva.
Om man nu inte jobbar med att spränga saker, har militär bakgrund eller är bekant med en dynamitard, vad gör man? Ja man kan ju läsa trådar som denna men den blir man inte mycket klokare av.
Man måste trots allt räta ut några frågetecken innan man sätter sin plan i verket:
- Vad vill man åstadkomma?
- Vilken typ av sprängämne är bäst?
- Anskaffning?
- Budget?
- Antal kilo?
- Placering?
- Utlösning?
- Plan för att undgå upptäck?
Jag förstår att man kan googla och titta på Youtube, men vart hittar man bäst information i ämnet om man vill få 'mest pang för sin peng', hur skulle ni gå tillväga?
/Provokatör
Allt är möjligt, och tycker nog att MC-spåret kanske tappade lite trovärdighet med lådcykeln.
Man behöver en lokal för att mecka ihop detta också. Ett garage av något slag i markplanet.
De flesta halvkriminella ungdomar bor i lägenhet. Verkar vansinnigt om det är ett pojkstreck. Den siste dåren är inte född dock.