2019-06-09, 15:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovasang
Sparar inga pengar på att sparka dem. De är oanställningsbara och belastar kommunens ekonomi lika mycket.

Nej socialbidragen är lägre än deras löner så kommunerna spar pengar genom att sparka dem.
Citera
2019-06-09, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej socialbidragen är lägre än deras löner så kommunerna spar pengar genom att sparka dem.

Nej eftersom det sätts in kostsamma ineffektiva åtgärder är det billigare att bara låta dem sitta på sina jobb. Där gör de minst skada.
Citera
2019-06-09, 15:25
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Håller med men pensionerna vågar man inte ge sig på. Dom yngre pensionärerna är idag mer medvetna och bevakar vad som händer.
De fattar inte vad inflation är för något, så de är extremt lättlurade ändå. Pensionärerna har varit extremt lättlurade hela livet, se bara vad de som ärvde världens rikaste, världens tryggaste, världens mest jämställda land nu lämnar efter sig. Senildemensen ändrar inte det till det bättre. Visste du att alla aktiefonder i svenska banker ägs av bankerna, inte av bankkunderna, och är pantsatta till huvudsakligen utländska institutionella långivare? Alla pensionsfonder raderas när alla banker plötsligt går i konkurs igen. Bankkunder äger ingenting.
Citera
2019-06-09, 15:26
Medlem
Citat:
Sparar inga pengar på att sparka dem. De är oanställningsbara och belastar kommunens ekonomi lika mycket.

Men i så fall kunde vi lika gärna ha medborgarlön. Jag menar på att vi måste skära i dom myndigheter som inte behövs eller är överdimensionerade, exempelvis Migrationsverket.

Angrip asylrätten, den skall inte gälla universellt. Flyktingar flyr inte till andra sidan jordklotet. SD måste börja snacka klarspråk om hur tokigt asylrätten verkar nu.
Citera
2019-06-09, 15:27
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej eftersom det sätts in kostsamma ineffektiva åtgärder är det billigare att bara låta dem sitta på sina jobb. Där gör de minst skada.

Vad är din källa för detta påstående, har du räknat?
Citera
2019-06-09, 15:29
Medlem
Citat:
Men vi har ju redan en skatt på privat pensionssparande. En sorts avkastningsskatt. Arvskatten ger väldigt lite om den återinföres och förmögenheterna, om dom beskattas, försvinner utomlands, Thai eller som det för hette Siam.
Skatt på fastigheter är guldgruvan men vågar Sossarna? Dom gamla gråsossarna sitter i gamla hus och mår dåligt om plånboken drabbas.

Återinför fastighetsskatten. Använd pengarna till ökade statsbidrag till kommunerna.Då behöver de inte höja skatten. Detta skulle gynna låginkomsttagarna bla fattigpensionärerna.
Citera
2019-06-09, 15:31
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Du har framfört din argumentation och jag min. Bara att acceptera att vi har olika åsikter. Jag väljer att rösta emot enpartistaten eftersom jag förespråkar demokrati och du väljer att inte rösta alls.

Jag förespråkar också demokrati.

Att gå att rösta i en demokratur är ingen yttring av demokrati, det är att ge legitimitet åt demokraturen. Vilket är precis vad du gör med ditt röstande. Du är helt enkelt en medlöpare, en brottsling mot de mänskliga rättigheterna.

Var någonstans blir det svårt för dig att förstå enkla resonemang?
Citera
2019-06-09, 15:32
Medlem
Citat:
När du förespråkar en världsskatt måste du övertyga de stora länderna om det, t.ex USA och Kina. Tror du att du kommer lyckas?

Troligen inte. Men det vore den bästa lösningen.
Trump är ju klimatförnekare men han kanske åker in i finkan snart ?
Kina har ju gigantiska miljöproblem men klimatet är kanske inte deras första prioritet ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
De fattar inte vad inflation är för något, så de är extremt lättlurade ändå. Pensionärerna har varit extremt lättlurade hela livet, se bara vad de som ärvde världens rikaste, världens tryggaste, världens mest jämställda land nu lämnar efter sig. Senildemensen ändrar inte det till det bättre. Visste du att alla aktiefonder i svenska banker ägs av bankerna, inte av bankkunderna, och är pantsatta till huvudsakligen utländska institutionella långivare? Alla pensionsfonder raderas när alla banker plötsligt går i konkurs igen. Bankkunder äger ingenting.

Jag är också lättlurad men har vaknat lite. Men många yngre pensionärer är faktiskt ganska insatta. Och angrips deras privatekonomi hur som helst så kommer en reaktion.
Vi lever i alla fall i en intressant tid eftersom efter sådd kommer skörd.
Jag är inte insatt i hur aktiefonder och pensionsfonder ägs. Jag har själv fonder och hoppas på en sorts bankgaranti om det blir en depression.
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaminocho
Jag förespråkar också demokrati.

Att gå att rösta i en demokratur är ingen yttring av demokrati, det är att ge legitimitet åt demokraturen. Vilket är precis vad du gör med ditt röstande. Du är helt enkelt en medlöpare, en brottsling mot de mänskliga rättigheterna.

Var någonstans blir det svårt för dig att förstå enkla resonemang?

Nu har det blivit hack i skivan, har du något nytt att komma med som jag inte redan svarat på?
Citera
2019-06-09, 15:33
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Troligen inte. Men det vore den bästa lösningen.
Trump är ju klimatförnekare men han kanske åker in i finkan snart ?
Kina har ju gigantiska miljöproblem men klimatet är kanske inte deras första prioritet ?

Om världen inte håller med dig så beror det kanske på att du helt enkelt bara har fel.
Citera
2019-06-09, 15:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag är också lättlurad men har vaknat lite. Men många yngre pensionärer är faktiskt ganska insatta. Och angrips deras privatekonomi hur som helst så kommer en reaktion.
Vi lever i alla fall i en intressant tid eftersom efter sådd kommer skörd.
Jag är inte insatt i hur aktiefonder och pensionsfonder ägs. Jag har själv fonder och hoppas på en sorts bankgaranti om det blir en depression.

Stöten sätts bäst in mot dem som inte kan fly. Därför kommer garanterat pensionerna att attackeras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in