2019-06-09, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Läste nyligen i svd att ”Socialdemokraterna gör comeback i Europa”. Så så illa kan det väl inte vara.
Trenden att S stiger igen når snart sverige.

Vad beträffar kapitalskatter så är det nog främst, skatt på fonder så som pensionsfonder, skatt på ISK och skatt på gåvor, arv, förmögenhet och fastigheter som avses.

Dvs alla skatter som moderaterna plockat bort måste nu återinföras.

Men vi har ju redan en skatt på privat pensionssparande. En sorts avkastningsskatt. Arvskatten ger väldigt lite om den återinföres och förmögenheterna, om dom beskattas, försvinner utomlands, Thai eller som det för hette Siam.
Skatt på fastigheter är guldgruvan men vågar Sossarna? Dom gamla gråsossarna sitter i gamla hus och mår dåligt om plånboken drabbas.
Citera
2019-06-09, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Frågan är hur mkt till skatterna kan höjas utan att de negativa effekterna blir alltför uppenbara. Kapitalskatter är nog det minst effektiva, däremot skatt på fastigheter där finns det nog mer att hämta.

Håller med om detta. Att fastighetsskatter är framtiden. Det får dock inte drabba mig, då blir jag förbannad. Det skall drabba folket som röstat "rätt" i dom finare områdena i Stockholmsregionen. Varför har jag blivit sådan?

30% skatt på kapitalvinster och ränteinkomster är redan en mycket hög beskattning. Den är nästan stötande.
Citera
2019-06-09, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
"den lilla del av världen som fortfarande är fattig", i vilken värld lever du?
Och alla är inte lika entusiastisk över mer skatter så du får lite svårt att övertyga alla andra länder om detta.

Jag inser att det inte blir lätt att övertyga människor och länder om detta. En del vill ju inte ens betala någon krona mer för bensinen. Den här eliten kommer jag inte att kunna övertyga. Men det kommer heller inte att behövas. Bensinskattehöjningarnblir det i alla fall , var så säker.
Citera
2019-06-09, 15:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Läste nyligen i svd att ”Socialdemokraterna gör comeback i Europa”. Så så illa kan det väl inte vara.
Trenden att S stiger igen når snart sverige.

Vad beträffar kapitalskatter så är det nog främst, skatt på fonder så som pensionsfonder, skatt på ISK och skatt på gåvor, arv, förmögenhet och fastigheter som avses.

Dvs alla skatter som moderaterna plockat bort måste nu återinföras.

Så tänket är att Sverige nog klarar sig bra även utan pengar eftersom det blir effekten om kapitalskatterna åter höjs? Går lite emot att Sverige behöver större skatteintäkter...
Citera
2019-06-09, 15:14
Medlem
staticages avatar
Folk vet inte hur mycket av Sveriges politik som kommer direkt ifrån Bryssel.
Våra politiker gick med på att göra Sverige till en enda stor flyktingförläggning.
Nu kan man inte stoppa skiten.

Bara vänta på att fler länder sätter sej emot EU.
GB kommer aldrig ur EU
Krig enda utvägen.
Citera
2019-06-09, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Finns massor.av enkla sätt att lura Svensson på..Sluta räkna upp pensionen med inflationen tex så kan.man hävda att pensionen inte sänkts och 95% går på det.

Kolla bara på alla dumpuckon som seriöst tror att bensinen inte blir dyrare för att den inte ökat i pris mer än GB-Sandwich.

Som när sossarna slutade skriva upp brytgränsen för statlig.skatt och sedan hävdar att man inte höjer skatter, och 99% gick på det. Som när man höjer arbetsgivaravgifter med mera utan att redovisa på lönespec. Ett genialt sätt att lura gemene man. 95% tror att det som står på lönespecen är din bruttolön. Möjligheterna att blåsa en ignorant befolkning är oändliga.

Håller med men pensionerna vågar man inte ge sig på. Dom yngre pensionärerna är idag mer medvetna och bevakar vad som händer.
Citera
2019-06-09, 15:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Jag inser att det inte blir lätt att övertyga människor och länder om detta. En del vill ju inte ens betala någon krona mer för bensinen. Den här eliten kommer jag inte att kunna övertyga. Men det kommer heller inte att behövas. Bensinskattehöjningarnblir det i alla fall , var så säker.

När du förespråkar en världsskatt måste du övertyga de stora länderna om det, t.ex USA och Kina. Tror du att du kommer lyckas?
Citera
2019-06-09, 15:15
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag förstår din synpunkt men delar den inte. Jag röstar emot enpartistaten oavsett om jag tror den kommer falla eller inte, det ser jag som min skyldighet som demokrat. Att du gör en annan tolkning respekterar jag däremot.

Det är inte en fråga om tolkning. Går du och röstar ger du också legitimitet åt ett genomkorrupt politiskt system. Det finns inga ståndpunkter att diskutera.

Du är en medlöpare och en brottsling mot de mänskliga rättigheterna.

Bara gilla det.
Citera
2019-06-09, 15:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Håller med men pensionerna vågar man inte ge sig på. Dom yngre pensionärerna är idag mer medvetna och bevakar vad som händer.

Folket är en fårskock så självklart kommer pensionerna att attackeras, det är pengar som inte kan fly till skillnad från t.ex. kapital.
Citera
2019-06-09, 15:19
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle1282
Hur har du annars tänkt dig att samhället ska fungera om du eller andra inte betalar?
Tar man bort skatt så kommer räkningen hem till dig ändå, på annat vis

Det borde bli en förändring av det ekonomiska tänket i Sverige.
Jag hyllar inte USA:s ekonomi, men det vore nog mer hållbart för ett land att ta efter en längre skatt, låta arbetarna behålla mera. Det skulle nog blåsa rent systemet under ett par år.
Titta bara hur mycket pengar som strömmar ut till EU, flyktingar, politiker i övrigt samt bidragsfuskare (politiker inräknat som damen som hyrde gubbens lägenhet och fick avdrag för det, hon blir knappast åtalad och får dessutom fallskärm). Ett mycket stort antal kronor som vi betalar i skatt går till att underhålla en stor kriminell verksamhet som är politiskt sanktionerat. Man behöver inte ens gymnasieexamen för att räkna ut detta.
Citera
2019-06-09, 15:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaminocho
Det är inte en fråga om tolkning. Går du och röstar ger du också legitimitet åt ett genomkorrupt politiskt system. Det finns inga ståndpunkter att diskutera.

Du är en medlöpare och en brottsling mot de mänskliga rättigheterna.

Bara gilla det.

Du har framfört din argumentation och jag min. Bara att acceptera att vi har olika åsikter. Jag väljer att rösta emot enpartistaten eftersom jag förespråkar demokrati och du väljer att inte rösta alls.
Citera
2019-06-09, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Intressant blir väl hur många offentliganställda som ska sparkas, varför höja skatten.

Sparar inga pengar på att sparka dem. De är oanställningsbara och belastar kommunens ekonomi lika mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in