2019-06-09, 14:04
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Det är ett problem att vi inte har internationella koldioxidskatter. Dessvärre bestämmer kineserna sina regler på egen hand. Jag tycker att detta skall vara överstatligt. Alla håller inte med.Några lösningar brukar de som är emot inte presentera.
Överstaten (Parisavtalet) beslutade att Kina ska få bygga 1300 kolkraftverk och 200 flygplatser till år 2035. Är du som är klimatpaniker nöjd med det? Staten är inte Gud Jesus Kristus din Frälsare, och det är inte överstaten heller. Överstaten är ett särintresse som inte precis står på din sida.
Citera
2019-06-09, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ericsson
Oväntat.

Vad tycker ni svenskar om att ni betalar för er egen undergång?

De vet förmodligen inte om det utan accepterar skattehöjningar efter skattehöjningar så länge hen sitter hemma och kan ägna åt sitt fredagsmys. Svensken bryr sig i allmänhet heller inte om landets ekonomi eller invandringens kostnader, så hen kan få tag i den senaste iPhonemodellen
Citera
2019-06-09, 14:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det ena utesluter inte det andra. Ingen gillar väl överdriven administration.

Jo administratörerna.
Citera
2019-06-09, 14:28
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej man har en skyldighet att rösta emot enpartistaten om man förespråkar demokrati. Gör man inte det lilla har man ingen rätt att klaga och kan inte två sina händer. Då är man lika skyldig som dem som lät nazisterna ta över utan att göra något.

Varför förespråkar du demokrati?
Demokrati är ett 100-årigt experiment som gjort medelklassen utfattig genom massiva skattehöjningar och gett all makt till en liten elit.
En elit som vill se dig död.

Man måste vara blind och naiv om man tror att demokrati år 2019 skall rädda Sverige.
Citera
2019-06-09, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Så är det! Med 1.5% av befolkningen varje år invandrad från världens mest våldsamma region till världens sämsta integration. Alltså en ny majoritet på 30 år. Och under början av 2020-talet har vi en djup depression i spåren av skuldkollapsen. So that doesn't leave very much.

Ja ju längre tiden går desto fortare går det utför landet. Även om det inte är enbart ekonomin så kommer att bidra till en kollaps så är detta en bidragande orsak. Något annat som också spelar in är hur sjukt detta land, på i stort sett alla sätt, har blitt under årtionden.
Citera
2019-06-09, 14:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Varför förespråkar du demokrati?
Demokrati är ett 100-årigt experiment som gjort medelklassen utfattig genom massiva skattehöjningar och gett all makt till en liten elit.
En elit som vill se dig död.

Man måste vara blind och naiv om man tror att demokrati år 2019 skall rädda Sverige.

Ja vi har egentligen aldrig fått riktig demokrati utan mer en demokratur men alternativet är ändå att en elit bestämmer över folket. Fördelen med diktatur är väl att folket åtminstone förstår att de är styrda av en elit och inte som nu tror att de har inflytande, men i båda fallen är det en elit som bestämmer.
Citera
2019-06-09, 14:34
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Som sagt, om man har gjort vad man kan för att stoppa det har man rent samvete, inte annars.

Bevisligen har du inte det då du skänkt legitimitet åt regimen.

Du är en landsförrädare, en brottsling mot de mänskliga rättigheterna.

Och du har mage att beklaga dig över svenssons agerande vid valurnorna?

Citera
2019-06-09, 14:37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Det är ett problem att vi inte har internationella koldioxidskatter. Dessvärre bestämmer kineserna sina regler på egen hand. Jag tycker att detta skall vara överstatligt. Alla håller inte med.Några lösningar brukar de som är emot inte presentera.

Aha. Mer skatter och mer överstatlighet. Världsregering och ett internationellt skatteverk också?
Citera
2019-06-09, 14:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaminocho
Bevisligen har du inte det då du skänkt legitimitet åt regimen.

Du är en landsförrädare, en brottsling mot de mänskliga rättigheterna.

Och du har mage att beklaga dig över svenssons agerande vid valurnorna?

Jag förstår din synpunkt men delar den inte. Jag röstar emot enpartistaten oavsett om jag tror den kommer falla eller inte, det ser jag som min skyldighet som demokrat. Att du gör en annan tolkning respekterar jag däremot.
Citera
2019-06-09, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Aha. Mer skatter och mer överstatlighet. Världsregering och ett internationellt skatteverk också?

Gärna en världsregering. De kan lämpligen beskatta koldioxid. Kulorna som trillar in kan bla gå till utvecklingsstöd till den lilla del av världen som fortfarande är fattig. Då skulle dessutom flyktingströmmar minska. Barnafödandet i det fattiga Afrika skulle minska.

Hur vill du agera när det gäller klimatförändringarna. Alla skall göra som de vill ?
Citera
2019-06-09, 15:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Gärna en världsregering. De kan lämpligen beskatta koldioxid. Kulorna som trillar in kan bla gå till utvecklingsstöd till den lilla del av världen som fortfarande är fattig. Då skulle dessutom flyktingströmmar minska. Barnafödandet i det fattiga Afrika skulle minska.

Hur vill du agera när det gäller klimatförändringarna. Alla skall göra som de vill ?

"den lilla del av världen som fortfarande är fattig", i vilken värld lever du?
Och alla är inte lika entusiastisk över mer skatter så du får lite svårt att övertyga alla andra länder om detta.
Citera
2019-06-09, 15:06
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:

Så att lägga tullar på kinesiska varor är svårt, kan du inte gå till Ullared o handla billigt sen är det där skon klämmer?

Kineserna blåste Parisavtalsmupparna till månen i o med att de fick u-landsstatus. Antar att det mutades friskt för att de skulle få den statusen, va tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in