2019-06-08, 22:24
  #217
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Ja, skatterna komer att höjas.....men ni har väl inte missat att såväl kommuner som landsting och stat har börjat höja avgifterna för många av sina verksamheter också? Korven äts i båda ändarna.

Avgå Löfven - och sätt sen en snara runt din hals och häng dig själv

Ingen kommer sakna dig
Citera
2019-06-08, 22:27
  #218
Medlem
NisseNyfikens avatar
Kommuner privat personer är belånade upp över skorstenen. Sveriges valuta är en skräp valuta i högkonjunktur med minus ränta. Klimatet hotet är en mass psykos som inte stämmer fråga er själv jorden har en egen klimat förändring utan att den gå under med is tider och varmare tider även om vi skulle påverka den med någon grad det positiva är att vi räddar fler människor med koldioxid utsläpp grödorna växer bättre allt det här vet dom pålästa. Miljö problem har vi men ingen klimat kris endast en fasad för att hitta på mer skatt.
Citera
2019-06-08, 22:32
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Japan har typ 4 st kaous babbar. På en befolkning på + 120 mill.

Sen lite offt....

Tjeckien tog in 12 araber, sen blev det kaous med dom och dom tryckte på röda knappen.
Klart att det sk sociala kapitalet är avgörande för ett lands produktiva förmåga, dvs den reala ekonomin. Offentliga finansiella balansräkningar i den egna suveräna valutan är inte avgörande.
Citera
2019-06-08, 22:36
  #220
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Kommer inte att hålla 30 år till. Nu går det fortare och fortare för landet att rasa ihop som ett korthus. Jag tror att detta kommer att ske under 2020-talets andra hälft. Landet kommer att finnas kvar men kommer att mer och mer likna ett u-land.
Så är det! Med 1.5% av befolkningen varje år invandrad från världens mest våldsamma region till världens sämsta integration. Alltså en ny majoritet på 30 år. Och under början av 2020-talet har vi en djup depression i spåren av skuldkollapsen. So that doesn't leave very much.
Citera
2019-06-08, 22:36
  #221
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Avgå Löfven - och sätt sen en snara runt din hals och häng dig själv

Ingen kommer sakna dig

Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Klart att det sk sociala kapitalet är avgörande för ett lands produktiva förmåga, dvs den reala ekonomin. Offentliga finansiella balansräkningar i den egna suveräna valutan är inte avgörande.


Dom vill ej ha kaous blattar. Dom har sett vad kaousblattar är kapabla till.
Citera
2019-06-08, 22:38
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Bra noterat dude. För om tio år bor både du,jag och 3 Mill svenskar där.

Eller så bor vi i Serbien, Spanien, Grekland, Portugal, Bulgarien, Norra Makedonien

För Sverige är då en mångkulturell/feministisk/muslimsk mardröm.

Vi är som land då en No Go Zone. Med somaliska invånare som våra främsta invånare.
Vad får dig att tro att de vill ta emot dig, honom och tre miljoner svenskar?
Citera
2019-06-08, 22:43
  #223
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av byrikaberta
Vad får dig att tro att de vill ta emot dig, honom och tre miljoner svenskar?

Sverige tillhör EU + Jag tänker utnyttja allt.

Packed with cash.

Alla vill ta emot en sån som moi.

Ni äckeliberaler skulle nog vilja att vi svenskar tillhörde DDR-sektionen
__________________
Senast redigerad av allwaysmisbehavin 2019-06-08 kl. 22:51.
Citera
2019-06-08, 23:06
  #224
Medlem
Vintergrisens avatar
Så så... Ingen fara på taket! Glöm inte att det är tufft att betala skatt och att man alltid kan äta handhjärtan om det blir tomt i skafferiet.
Citera
2019-06-08, 23:08
  #225
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så så... Ingen fara på taket! Glöm inte att det är tufft att betala skatt och att man alltid kan äta handhjärtan om det blir tomt i skafferiet.

Allt löser sig om vi svenskar kan rösta på en baserad afrikan som Nyamku Sabuni.

Lysande sickan!
Citera
2019-06-08, 23:08
  #226
Medlem
Det behövs ingen skattehöjning. Sittande och föredetta politiker betalar underskott från deras lön. Om inte detta täcker underskottet får de använda deras egen bostad som bank.

Stefan Löfven, Gustav Fridolin, Åsa Romson, Isabella Lövin, Fredrik Reinfeldt, Erik ”pallen” Ullenhag, Annie Lööf, Jan Björklund & Jonas Sjöstedt för att nämna några i den politiska eliten.

Nämner några från kändiseliten också, ni vet hashtag #vadsomhelstförutomSD#.

Henrik Schyffert, Kjell Bergqvist, Lisa Nilsson, Helena af Sandeberg, Börje Salming, Ernst Billgren, Özz nujen, Jan scherman, joel Kinnaman, zara Larsson osv osv.

Utöver dessa har vi en bra bit över 1 miljon väljare som röstar åt vänster (FI, MP, V, S) och dessa väljare kan betala några tusen extra årligen. Ett så kallat ”invandringsbidrag”.
Citera
2019-06-08, 23:12
  #227
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Det behövs ingen skattehöjning. Sittande och föredetta politiker betalar underskott från deras lön. Om inte detta täcker underskottet får de använda deras egen bostad som bank.

Stefan Löfven, Gustav Fridolin, Åsa Romson, Isabella Lövin, Fredrik Reinfeldt, Erik ”pallen” Ullenhag, Annie Lööf, Jan Björklund & Jonas Sjöstedt för att nämna några i den politiska eliten.

Nämner några från kändiseliten också, ni vet hashtag #vadsomhelstförutomSD#.

Henrik Schyffert, Kjell Bergqvist, Lisa Nilsson, Helena af Sandeberg, Börje Salming, Ernst Billgren, Özz nujen, Jan scherman, joel Kinnaman, zara Larsson osv osv.

Utöver dessa har vi en bra bit över 1 miljon väljare som röstar åt vänster (FI, MP, V, S) och dessa väljare kan betala några tusen extra årligen. Ett så kallat ”invandringsbidrag”.

Bra förslag men jag tror du gravt underskattar hur mycket pengar som behövs. Den vanlige svensken är också skyldig och får förstås betala.
Citera
2019-06-08, 23:27
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Bra förslag men jag tror du gravt underskattar hur mycket pengar som behövs. Den vanlige svensken är också skyldig och får förstås betala.

Ja det rör sig om miljardbelopp. Vi har många kändisar och en hel del av dem har en förmögenhet, den lägger vi beslag på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in