2019-06-08, 21:24
  #205
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Men dom vägrar ju i det längsta att höja skatten.

Istället så får vi i slutändan en välfärd som är i klass med Bulgarien.

Vad har du fått det ifrån, skattehöjningarna pågår för fullt även om detta bara är början. Få har nog ens anat hur mycket högre skattetrycket kommer att bli.
Citera
2019-06-08, 21:26
  #206
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Men dom vägrar ju i det längsta att höja skatten.

Istället så får vi i slutändan en välfärd som är i klass med Bulgarien.

Det får vi oavsett om vi höjer skatter eller inte. Det svarta hålet är tyvärr här för att stanna.
Citera
2019-06-08, 21:33
  #207
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
För att svenskar är en skock får som är oförmögna till självständigt tänkande. Istället köper de bara den åsikt deras ledare har uttalat.

Håller med. Ytterst få svenskar har tänkt en självständig tanke. Då blir det så här.
Citera
2019-06-08, 21:34
  #208
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det får vi oavsett om vi höjer skatter eller inte. Det svarta hålet är tyvärr här för att stanna.

Vi massimporterar analfabeter och skrämmer bort välutbildade svenskar med hög lön, på sikt får vi kanske sträva efter att nå till Bulgariens nivå för de skulle aldrig bedriva en sådan här politik.
Citera
2019-06-08, 21:36
  #209
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det får vi oavsett om vi höjer skatter eller inte. Det svarta hålet är tyvärr här för att stanna.

Blattarna borde vara jävligt oroliga.
Citera
2019-06-08, 21:37
  #210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cal-Kestis
Börjar staten låna så kommer räntorna att stiga. Det är ofrånkomligt och stiger räntorna så kommer ett stort antal banker, låneinstitut och privatpersoner att gå under och dom kommer att bailas ut med pengar som vi lånar.

Det är inte moral som hindrar lånen ifrån staten utan självbevarelsedrift.
Japan har sk statsskuld på 200% relativt BNP och har legat på skyhöga nivåer i decennier, räntorna är inte speciellt höga i Japan.
Citera
2019-06-08, 21:46
  #211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vad har du fått det ifrån, skattehöjningarna pågår för fullt även om detta bara är början. Få har nog ens anat hur mycket högre skattetrycket kommer att bli.

När vi passerar lattekurvans maximi-punkt hjälper ytterligare höjningar föga. Då kvarstår endast sammanbrott
Citera
2019-06-08, 21:47
  #212
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Japan har sk statsskuld på 200% relativt BNP och har legat på skyhöga nivåer i decennier, räntorna är inte speciellt höga i Japan.

Japan har typ 4 st kaous babbar. På en befolkning på + 120 mill.

Sen lite offt....

Tjeckien tog in 12 araber, sen blev det kaous med dom och dom tryckte på röda knappen.
__________________
Senast redigerad av allwaysmisbehavin 2019-06-08 kl. 21:50.
Citera
2019-06-08, 21:48
  #213
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
När vi passerar lattekurvans maximi-punkt hjälper ytterligare höjningar föga. Då kvarstår endast sammanbrott

Vi har passerat den redan men det blir inte en omedelbar kollaps för det utan bara ett allt mer ineffektivt skatteuttag och samhälle.
Citera
2019-06-08, 21:53
  #214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Japan har typ 4 st kaous babbar. På en befolkning på + 120 mill.

Sen lite offt....

Tjeckien tog in 12 araber, sen blev det kaous med dom och dom tryckte på röda knappen.

På Ungerska säger man "kaosza"
Citera
2019-06-08, 21:57
  #215
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Japan har typ 4 st kaous babbar. På en befolkning på + 120 mill.

Sen lite offt....

Tjeckien tog in 12 araber, sen blev det kaous med dom och dom tryckte på röda knappen.

Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
På Ungerska säger man "kaosza"

Bra noterat dude. För om tio år bor både du,jag och 3 Mill svenskar där.

Eller så bor vi i Serbien, Spanien, Grekland, Portugal, Bulgarien, Norra Makedonien

För Sverige är då en mångkulturell/feministisk/muslimsk mardröm.

Vi är som land då en No Go Zone. Med somaliska invånare som våra främsta invånare.
__________________
Senast redigerad av allwaysmisbehavin 2019-06-08 kl. 22:18.
Citera
2019-06-08, 22:18
  #216
Medlem
Ja, skatterna komer att höjas.....men ni har väl inte missat att såväl kommuner som landsting och stat har börjat höja avgifterna för många av sina verksamheter också? Korven äts i båda ändarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in