2019-06-08, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag håller med om vad du skriver och starka individer kommer flytta ut och svaga kommer flytta in just eftersom starka straffas och svaga gynnas. Jag är en av dem som redan har förberett mig för att kunna lätta när jag känner för det.

Men det här är ändå tröga förlopp, folk kommer bli vana vid det nya sämre läget och knappt minnas hur det var tidigare. Unga generationer kommer inte ens att ha upplevt något annat. Gradvis försämring kommer alltså inte bli den kraftiga chock vid en tidpunkt som verkligen ger folk en spark i baken. En del som t.ex. jag kommer lämna men andra svaga individer kommer in och successivt förändras Sverige.

Detta kan pågå i flera årtionden så om vi ser på Sverige om 50 år kommer det att vara ett helt annat land än idag. Förmodligen en större befolkning men en mindre andel etniska svenskar.

Nästan 11k blattar fick uppehållstillstånd i maj. Då på asyl/anknytning/studier.

Det är som SCB' säger en rekordartad befolkningstillväxt + att det föds rekordmycket barn av blattar som redan bor här.

Hur f-n tror du det kommer hålla i 30 år när vi sen två år bakåt har Europas sämsta tillväxt.

Håller med Glenn. Jag ger det 5 år (+-2)
Senast redigerad av SkinnieWithRPG 2019-06-08 kl. 17:13.
Citera
2019-06-08, 17:11
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Vi har utmaningar med integrationen eftersom RASISTISKA och RÄDDA grupperingar i det svenska samhället bidragit till att invandrare inte känner sig välkomna och därmed inte integreras. Studier har redan visat att du väljs bort om du har ett arabiskt efternamn.

Våra största utmaningar ligger i att krossa de främlingsfientliga.
Luffare som du borde inte ha en shifttangent.

Hela du är mentalt utmanad. Innan du bankar för hårt på trumman, börja bidra - starta ett dagis och anställ några hazarer. Lycka till!
Citera
2019-06-08, 17:12
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Sluta trolla ditt äckliga rasisthelvete. Läs vad jag skriver: du tror inte människor från vissa delar av världen kan utbildas och bli lika duktiga som svenskar, men det tror jag och alla andra icke rasister.

Vi har konstanta skattehöjningar i Sverige för att finansiera den katastrofalt misslyckade massinvandringen. Du pratar om framtiden hela tiden, i framtiden ska det bli så mycket bättre. För det första så handlar inte ALLT OM PENGAR, det handlar också i vad alla dessa skattehöjningar ska resultera för oss som vill bevara Sverige som en sekulär och trygg nation. Vi tror inte att massinvandring av islamister kommer att göra Sverige till en trygg och modern stat. Vi anser att den största delen av alla dessa höjda skattekronor har gått till att göra Sverige till ett sämre land.

Det handlar inte om rasism, vi är inte rasister bara för att vi inte gillar islamism. På samma sätt som du inte är rasist för att du ogillar nazister eller sionister. Islamismen splittrar redan idag vårt samhälle och kommer i framtiden göra det ännu mer. Det kommer bli som i Nigeria eller andra liknande länder, en katastrof. Redan idag ser vi enorma problem i Sverige. Det är därför 1 miljon röstade på SD.

Om islamister jobbar eller inte är inte viktigt. Vi vill inte ha islamism, vi tycker islamism är något dåligt och ett problem för Sverige. Även om Sverige går på + ekonomiskt.
Senast redigerad av kungarolf 2019-06-08 kl. 17:16.
Citera
2019-06-08, 17:13
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
Det finns empirisk forskning baserat på storstäder som visar att rasism baseras på just okunskap och rädsla.

Rasister är alltid rädda för främlingar, och den rädslan beror på att de helt enkelt inte känner till främlingarna. Alltså brist på utbildning. Storstadsbor med hög utbildning i bagaget är nästan aldrig rasister, medan stenkorkade och bakåtsträvande lantisar ofta är det.

Har du läst något om Sveriges nya kriminalitet? Det Goda Samhällets rapport?
Citera
2019-06-08, 17:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnieWithRPG
Nästan 11k blattar fick uppehållstillstånd i maj. Då på asyl/anknytning/studier.

Det är som SCB' säger en rekordartat befolkningstillväxt + att det föds rekordmycket barn av blattar som redan bor här.

Hur f-n tror du det kommer hålla i 30 år när vi sen två år bakåt har Europas sämsta tillväxt.

Det är klart det kommer hålla i 50 år men landet kommer inte kännas igen efter det. Successivt blir vi ett u-land med en massa interna konflikter eftersom vi samlat individer som har konflikter med varandra i samma land. Givetvis kommer heller inte välfärdssystemen hålla så länge men befolkningen kommer successivt vänjas vid det nya.
Citera
2019-06-08, 17:18
Medlem
Citat:

Det är som SCB' säger en rekordartad befolkningstillväxt + att det föds rekordmycket barn av blattar som redan bor här.

Kommer inte att hålla 30 år till. Nu går det fortare och fortare för landet att rasa ihop som ett korthus. Jag tror att detta kommer att ske under 2020-talets andra hälft. Landet kommer att finnas kvar men kommer att mer och mer likna ett u-land.
Citera
2019-06-08, 17:19
Bannlyst
Citat:
Det är klart det kommer hålla i 50 år men landet kommer inte kännas igen efter det. Successivt blir vi ett u-land med en massa interna konflikter eftersom vi samlat individer som har konflikter med varandra i samma land. Givetvis kommer heller inte välfärdssystemen hålla så länge men befolkningen kommer successivt vänjas vid det nya.

Hur länge tror du vi har exempelvis barnbidrag/flerbarnstillägg och LSS reformen? (som alla partier numera vill utöka)...

LSS reformen kostar väl numera som försvaret +polisen tillsammans.

Ge mig ett årtal.
Senast redigerad av SkinnieWithRPG 2019-06-08 kl. 17:22.
Citera
2019-06-08, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Otippat att det var en rassetråd. Det som kostar är ju privatiseringarna, utförsäljningarna och att pengarna skjuvs ner i panamakonton samtidigt som det missköts utan dess like.

Kan du ge exempel på en kommun med dålig ekonomi, pga. privatisering, utförsäljning samt överföring av pengar till Panamakonton?
Citera
2019-06-08, 17:23
Medlem
Beaver14s avatar
Det stora problemet är att sosseregeringen på 5 år har pratat om tomma lador i statens kista och därför gjort allt för att få statsfinanserna att se bra ut (de var bra innan också.). Men när de gjort det så har de helt fuckat kommunerna som är dem som betalar och levererar välfärden.

De började med att ge Försäkringskassan i uppdrag att bryta sin kostnadsutveckling. Det var ju lätt fixat, de började ge avslag. Tyvärr för kommunerna finns då en bestämmelse i LSS som säger att kommunen är skyldig att ge stöd om behovet understiger ett visst antal timmar, som då staten såg till att det alltid gjorde.

Sen har du invandringen, där staten finansierat de två första åren, faktiskt ofta mer än vad det kostat. Men det är ju efter den perioden, som börjar inträda nu, där människan i utanförskap börjar kosta kommunerna. För med sin arbetsrätt tillåter inte staten att kommun och företag skapar enklare sysselsättning med lön utan det ska hellre bidragsfinansieras. Med kommunens skattemedel så klart.

Växer gör de flesta städer och det är den stora boven nu. I min kommun går kommunen med 2-3 % vinst varje år men det är inte i närheten tillräckligt för att kunna finansiera investeringar i skolor, äldreboenden och främst infrastruktur som ligger på ca 1,5 mdkr per år.

För att toppa det hittar staten på det de är bäst på, att inskränka människors liv. Näst på tur är rökförbudet i offentlig miljö och tillståndsplikt för tobaksförsäljning. Vem ska administrera och bevaka att detta följs, jo kommunen. Staten spar kostnader centralt för att Löfven ska kunna slå sig på bröstet men de kullar kommunerna så in i helvete. Kommunerna tvingas höja skatten, kommunalskatten är ju dessutom platt så den drabbar de fattiga värst. Men det vill inte Magda nämna.
Citera
2019-06-08, 17:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Hur länge tror du vi har exempelvis flerbarnstillägg och LSS reformen? (som alla partier numera vill utöka)...

LSS reformen kostar väl numera som försvaret +polisen tillsammans.

Ge mig ett årtal.

Jag funderar mer på större skeenden än den typen av detaljer. T.ex. de som kommer in nu är inte vana vid vårt höga skattetryck och är inte indoktrinerade med att det är bra som vi svenska är. Men de kommer tjäna på detta och därför lära sig att det är bra för dem. Motsvarande med invandringen, de tjänar på det nu men vad händer i ett senare skede då deras bidragssituation hotas när svenskar flyttar ut, deras bidrag minskas och de själva ser att fler kommer in som ska dela på smulorna som finns kvar?

Kanske blir det till slut just invandrarna som drar i nödbromsen och stoppar massinvandringen och bidragssystemet men det kommer knappast ske inom ett årtionde.
Citera
2019-06-08, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Hur kommer det se ut för Stockholm? Jag kommer flytta om de ökar skatten.

Edit: Ser ut att vara oförändrat.

Varför då? Är inte du väldigt pro-invandring samt inte alls rasist? Hur kan du då vägra staten skatt för att hjälpa stackars utsatta icke-svenskar? Att flytta från Stockholm/Sverige pga skattetryck låter som bruna tankegångar...
Citera
2019-06-08, 17:30
Bannlyst
Citat:
Jag funderar mer på större skeenden än den typen av detaljer. T.ex. de som kommer in nu är inte vana vid vårt höga skattetryck och är inte indoktrinerade med att det är bra som vi svenska är. Men de kommer tjäna på detta och därför lära sig att det är bra för dem. Motsvarande med invandringen, de tjänar på det nu men vad händer i ett senare skede då deras bidragssituation hotas när svenskar flyttar ut, deras bidrag minskas och de själva ser att fler kommer in som ska dela på smulorna som finns kvar?

Kanske blir det till slut just invandrarna som drar i nödbromsen och stoppar massinvandringen och bidragssystemet men det kommer knappast ske inom ett årtionde.

Men cashen är ju slut nu.

Danderyd som pröjsar in 20k per invånare till det kommunala utjämningsstödet borde väl vara en jävla stor alarmklocka.

Samt att dom får tokhöja sin kommunalskatt.

Hänger ej med i ditt resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in