2019-06-08, 16:36
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpPraktikanten
Varför är politikerna så stissiga? Bara höj skiten omedelbart. De har ju för i helvete drygt 90% av folkets stöd. Detta är precis vad sv*nnarna vill ha.
Du menar kanske att de över 80% av svenskarna som har röstat på något av de partier som har obegränsad invandring med garanterad livstidsförsörjning för alla som lyckas ta sig hit liksom för deras familjer som sitt främsta politiska mål nu blir förvånade över att det faktiskt kostar något att uppfylla det här målet?
Citera
2019-06-08, 16:37
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Man kommer kunna höja skatten mycket och under lång tid samtidigt som välfärden skärs ned, detta är bara en lätt vindpust innan stormen bryter ut. Folket sover och kommer vänja sig vid en allt sämre situation men när folk till slut verkligen säger nej så kollapsar Sverige som stat.

Hört talas om Lafferkurvan? https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Lafferkurvan.
Den har Sverige redan passerat så alla skattehöjningar kommer alltså bara leda till mindre skatterintäkter.
Dessutom är det sociala kontraktet redan brutet i Sverige.
Alla som kan kommer flytta från Sverige.
Citera
2019-06-08, 16:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Hört talas om Lafferkurvan? https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Lafferkurvan.
Den har Sverige redan passerat så alla skattehöjningar kommer alltså bara leda till mindre skatterintäkter.
Dessutom är det sociala kontraktet redan brutet i Sverige.
Alla som kan kommer flytta från Sverige.

Jag håller helt med men det motsäger inte det jag skrev.
Citera
2019-06-08, 16:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Din äckliga jävla RASIST! Din människosyn är vad som trasar sönder Sverige inifrån. Visst, flyktningar från krig kanske inte passar på svensk arbetsmarknad IDAG, men investerar vi i dessa människor kommer de betala tillbaka inom 15-20 år. Men det förstår väl inte outbildade och rädda nazzar.

Vad i mitt inlägg var rasistiskt, kan du konkretisera?
Citera
2019-06-08, 16:43
Medlem
DRAVKCABs avatar
Vetenskapen slår fast att vi blir för gamla i Sverige.
Detta försöker politikerna nu åtgärda.
Åldrande befolkning är ett hot mot
välfärden. Bekämpa detta med alla medel.
Citera
2019-06-08, 16:46
Medlem
Citat:
Källa?

Men herregud! Googla! Tar 2 sekunder och du får 5 träffar högst upp.
Börjar bli allergisk mot folk som ska ha källa serverad gång på gång, istället för att göra en googling på 2 sekunder om man nu inte litar på påståendet.
Citera
2019-06-08, 16:47
Bannlyst
Citat:
Du resonerar på ett sätt som skulle göra gällande att människor från vissa länder är sämre och dummare än svenskar. Det är helt fel, ge de samma möjligheter som svenskar så kommer de kunna lära sig lika mycket.

Det är det som skiljer humanister från rasister. Humanister tror på människan, rasisten är outbildad, rädd och misslyckad.

Polen (med 99.6 procent etniska polacker) har 5-6 procent i årlig tillväxt sen 2010. Sverige har lägst BNP/capita tillväxt av alla europeiska länder trots att vi haft vansinnesinvandring i 40 år.

Med tanke på alla blattar vi tagit hit sen -77 borde vi ha tigerekonomi.
Citera
2019-06-08, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
FAN VAD JAG HATAR ALLA DESSA JÄVLA SKATTEHÖJNINGAR.

Trängselskatten vi fick i GBG tar priset. "Det är bra med strängselskatt, då kommer färre vilja ta bilen och det är bra för miljön". Jävla kommunistfasoner. Det är fan inte färre som tar bilen, det har bara blivit ett sätt att suga ut pengar ut våra plånböcker !

Köp en bil utomlands och svenskregga den aldrig.
Tror det funkar fortfarande.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnieWithRPG
Polen har 5-6 procent i årlig tillväxt sen 2010. Sverige har lägst BNP/capita tillväxt av alla europeiska länder trots att vi haft vansinnesinvandring.

Med tanke på alla blattar vi tagit hit sen -77 borde vi ha tigerekonomi.
Är du dum i huvudet? Klart att utvecklingsländer som Polen har högre tillväxt eftersom de befinner sig på en lägre nivå än Sverige. Du jämför äpplen med päron.
Citera
Medlem
StillaHavets avatar
Herregud, det går utför i rasande takt. Sverige har låg statsskuld eftersom Göran Persson chockhöjde skatterna och snodde 200 miljarder från pensionsfonderna. Vi kan öka statsskulden i 25 år till och finansiera massinvandringen utan minsta problem.

Frågan måste ställas: Är Sverige världens mest sinnessjuka land?
Citera
2019-06-08, 16:49
Medlem
Glöm inte bort alla smygskattehöjningar som sker kontinuerligt, avgifter för v/a, sophämtning, bussar, entréer, bygglov höjs osv osv.
Citera
2019-06-08, 16:51
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag håller helt med men det motsäger inte det jag skrev.

Jag håller med om att skattehöjningar kommer, det har politikerna redan flaggat för.
Men att de kommer ” pågå under lång tid”?

Vi har ca 2,5 milj svenskar som arbetar inom den privata sektorn idag.

1) Majoriteten av alla skatter betalas idag sv ett ytterst få antal superrika i Sverige.
Dem flyttar med en gång.

2) Sedan har vi småföretagarna, de flesta kämpar redan idag och kommer få de svårt med högre skatter, vilket kommer leda till tre alternativ för småföretagare:
- flytta från Sverige
- Jobba svart
- Gå i konkurs
All tre alternativen minskar skattebasen i Sverige.

3) Samt de högutbildade/högavlönade som antingen är småföretagare eller anställda och en del av dessa kommer drabbas av alla nedskärningar inom den privata sektorn under de närmaste åren.
Delvis tillföljd av lågkonjunkturen men ännu mer av AI som kommer göra massa välutbildade arbetslösa.
De högutbildade som kan kommer dessutom att flytta.
Detta minskat skattebasen ytterligare.

Kvar har vi kanske 800.000-1milj medelklasssvenskar som skall försörja 11-12 milj svenskar.
Lägg därtill att svensken har extremt små marginaler redan då vi är världens mest belånade folk. Så alka skattehöjningar är en spik i kistan för folk.
Jag är övertygad att det inte blir räntehöjningar som krossar bostadsbubblan utan istället är det skattehöjningar och arbetslöshet.
Så därav anser jag inte att detta kan fortgå länge, det ser jag som omöjligt.
Jag ger det 5 år max.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2019-06-08 kl. 16:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in