2019-06-07, 23:56
  #289
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Den här tråden har ju lika mycket aktivitet som "Järnabon" back in the days (en annan BB favorit), minns ni henne? Är det här självaste karman som så många influensers talat om i alla dessa år?
Citera
2019-06-08, 00:12
  #290
Medlem
I kommentarerna skriver hon att artikeln i Barometern inte stämmer. Och att hon har skrivit om detta i bloggen, vilket jag inte kan hitta.

Så vad är det som inte stämmer?
Vilken artikel?
Varför stämmer det inte?

Varför är det så mycket som helt plötsligt ”inte stämmer”, ”är felaktigt” eller bara överdrivet?
Drog hon så många rövare på den tiden?
Citera
2019-06-08, 00:15
  #291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaffeeKat
En annan person som Camilla har gett sig på är ju Michaela Forni, dock inte i lite stor utsträckning som Tyra, Anna Book och Blondinbella.

Camilla har skrivit flertalet i lägg om Forni, där hon ifrågasätter varför Forni behöver vila och varför hon känner sig trött och utarbetad. Camilla menar att Forni inte arbetar utan bara springer på spa och lunchdejter i princip. Huruvida Forni arbetar mycket eller ej är här egentligen helt oväsentligt för en normalfuntad person. För det är nämligen så att Forni lider av ångest och utbrändhet. Hon har varit väldigt öppen med att hon länge mått dåligt. Vad gör då Camilla? Jo hon hackar på henne, för att hon mår dåligt.

Här har vi ett av Camillas totalt empatilösa inlägg om Forni > https://bloggbevakning.se/2018/01/09/vad-ar-det-forni-behover-semester-ifran/

Inlägget innehåller bland annat citatet "the struggle is real". Lämpligt att skriva om någon som faktiskt kämpar med psykisk ohälsa?

Camilla skriver också "Det är nämligen så här du framställer din vardag och ditt liv – en vardag och liv som du valt HELT själv – så jag är ledsen om mina sympatier för hur utsliten du är inte når riktigt ända fram..". Har inte väldigt många som mår dåligt valt sina liv själv?

"Vad hon sen varit så pass stressad över sedan hon kom hem från semestern att hon fick migrän förstår jag inte heller?"

Osv osv.. hela inlägget går helt enkelt ut på att ifrågasätta samt förklara varför Forni inte har rätt att må dåligt. Forni.. som alltså lider av psykisk ohälsa.

Exakt detta, avsaknaden av empati emot andra är obefintlig hos henne.

Blir bara mer och mer självklart att hon är mobbaren och inte den mobbade.
__________________
Senast redigerad av LaxxusPrime 2019-06-08 kl. 00:19.
Citera
2019-06-08, 01:07
  #292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaxxusPrime
I kommentarerna skriver hon att artikeln i Barometern inte stämmer. Och att hon har skrivit om detta i bloggen, vilket jag inte kan hitta.

Så vad är det som inte stämmer?
Vilken artikel?
Varför stämmer det inte?

Varför är det så mycket som helt plötsligt ”inte stämmer”, ”är felaktigt” eller bara överdrivet?
Drog hon så många rövare på den tiden?

http://www.barometern.se/nybro/flytten-till-nybro-blev-raddningen/

Hon blev säkert felciterad.
Citera
2019-06-08, 01:10
  #293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Den här tråden har ju lika mycket aktivitet som "Järnabon" back in the days (en annan BB favorit), minns ni henne? Är det här självaste karman som så många influensers talat om i alla dessa år?

Som Camilla bevakade alla bedrägerier samt var på plats på rättegången. För att sedan ha en insamling till ett av offren som skulle gå till en resa men pengarna gick till annat. Massiv kritik som hon fint stängde ner genom att blockera de som kommenterade.
För att sen gulligulla med Catrin på bloggen och försvara henne när läsare kritiserade hennes närvaro.
Jag minns.
Citera
2019-06-08, 01:23
  #294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Som Camilla bevakade alla bedrägerier samt var på plats på rättegången. För att sedan ha en insamling till ett av offren som skulle gå till en resa men pengarna gick till annat. Massiv kritik som hon fint stängde ner genom att blockera de som kommenterade.
För att sen gulligulla med Catrin på bloggen och försvara henne när läsare kritiserade hennes närvaro.
Jag minns.

Den där insamlingen till familjen som hade blivit lurade av Catrin var väl också något som Camilla drog igång på eget initiativ. Det kom väl fram sen att familjen egentligen inte ville ha några pengar donerade till sig. Och först fick de massa skit kastat på sig eftersom de donerade pengarna till välgörenhet, istället för till den där resan som Camilla påstod att de skulle använda pengarna till. Jag antar att det kändes fel för dem att folk hade donerat en massa pengar som de varken behövde eller ens ville ha, och därför skänkte dem till mer behövande.

Camilla påstod att hon hade pratat med familjen under rättegången och frågat om de ville att hon startade en insamling, men det visade sig sen vara väldigt oklart vad Camilla faktiskt hade pratat med dem om, om ens något.

Jag minns inte alla detaljer glasklart, men detta borde gå att hitta bland kommentarerna till inläggen. Om de finns kvar.
__________________
Senast redigerad av KaffeeKat 2019-06-08 kl. 01:29.
Citera
2019-06-08, 01:29
  #295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaffeeKat
Den där insamlingen till familjen som hade blivit lurade av Catrin var väl också något som Camilla drog igång på eget initiativ. Det kom väl fram sen att familjen egentligen inte ville ha några pengar donerade till sig. Och först fick de skit kastat på sig eftersom de donerade pengarna till välgörenhet istället. Camilla påstod att hon hade pratat med familjen under rättegången och frågat om de ville att hon startade en insamling, men det visade sig sen vara väldigt oklart vad Camilla faktiskt hade pratat med dem om, om ens något.

Jag minns inte alla detaljer glasklart, men detta borde gå att hitta bland kommentarerna till inläggen. Om de finns kvar.

Insamlingen.
https://bloggbevakning.se/2017/09/11/hjalp-k-och-hennes-man-fa-sin-resa-till-slut/


Och när alla lackade.
https://bloggbevakning.se/2017/12/04/fa-bloggbevakningsbossan-att-skramla/
__________________
Senast redigerad av 9och0 2019-06-08 kl. 01:33.
Citera
2019-06-08, 01:48
  #296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Insamlingen.
https://bloggbevakning.se/2017/09/11/hjalp-k-och-hennes-man-fa-sin-resa-till-slut/


Och när alla lackade.
https://bloggbevakning.se/2017/12/04/fa-bloggbevakningsbossan-att-skramla/

Kommentarer från inlägget där Camilla uppmanar läsarna att skänka pengar:

Lisa / 2017-09-11 13:10
Tycker detta är problematiskt, har någon frågat K om hon ens vill detta? Hon har enl Flashback uttryckt att ”hon vill bli lämnad ifred” ungefär

(Svar till Lisa)
Bloggbevakning / 2017-09-11 13:13
Jag pratade med henne och hennes man idag. =)

---

Kommentarer från inlägget där folk lackar över att familjen inte ville ha några pengar till en resa och istället skänker dem till välgörenhet:

T. / 2017-12-04 19:56
Kerstin har fått pengar som hon inte bett om eller förmodligen ens känt till att hon skulle få (alla läser inte här, otroligt nog).


Bloggbevakning / 2017-12-04 14:52
Nej, jag hade pratat med henne vid rättegången och hon var jätteledsen och besviken när de fått reda på att de inte skulle kunna få några pengar från Brottsofferjouren. Då ville många av er att jag skulle samla in pengar till dem – en insamling som jag startade – och donerade alla pengarna till henne.

Bloggbevakning / 2017-12-04 19:20
Ja, eftersom ni initierade insamlingen efter det att jag kom hem från tingsrätten så är det ju givetvis inte det jag pratade med henne om, utan hon berättade bara om hur ledsen hon var för att de precis fått reda på att de inte kunde få pengar från Brottsofferjouren. Således trodde jag att hon skulle bli glad för den insamling ni ville att jag skulle göra och det blev hon ju också. Så SVT får gärna ringa mig…

Mjau / 2017-12-04 20:16
Du ljög alltså för Lisa när hen frågade i tidigare kommentar? Frågan var ju om någon ens frågat Kerstin om hon ens vill att insamlingen skall ske och ditt svar är då ”Jag pratade med henne och hennes man idag =).”

Du tycker alltså att folk skulle ha förstått att du svarade på något helt annat på Lisas mycket tydliga fråga?

---

Hon ljög alltså när Lisa frågade om familjen ville ha en insamling och donation. Men enligt Camilla så är det läsarna som har misstolkat hennes svar till Lisa. Sen är det plötsligt läsarnas fel att hon drog igång en insamling till någon som inte ens ville ha några pengar.

Finns säkert fler fantastiska kommentarer från henne om man orkar scrolla.
__________________
Senast redigerad av KaffeeKat 2019-06-08 kl. 02:19.
Citera
2019-06-08, 01:50
  #297
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Som Camilla bevakade alla bedrägerier samt var på plats på rättegången. För att sedan ha en insamling till ett av offren som skulle gå till en resa men pengarna gick till annat. Massiv kritik som hon fint stängde ner genom att blockera de som kommenterade.
För att sen gulligulla med Catrin på bloggen och försvara henne när läsare kritiserade hennes närvaro.
Jag minns.

Ja, någon slags konsistens måste man uppvisa för att ses som uppriktig- Catrin Hedlund-historien är tragisk - jag är den första att erkänna att jag behandlat henne hårt (CH) och jag står för det.

Bilden som framträder i FUP 1 och 2 är en person som är helt likgiltig inför andras känslor.

Det var förvånande för mig att Kerstin tog emot Camillas pengar (sort of) men vägrade när vi erbjöd ekonomiskt stöd att ta det till rätten civilt. Någon erbjöd sig till och med att försvara Kerstin gratis.

Undrar hur dealen såg ut mellan CG och Kerstin ?
Citera
2019-06-08, 07:56
  #298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaxxusPrime
Exakt detta, avsaknaden av empati emot andra är obefintlig hos henne.

Blir bara mer och mer självklart att hon är mobbaren och inte den mobbade.

Sant. Även mot Hanna Friberg (hannalicous). Lyssnade på ptfias pod ofiltrerat, efter att ha blivit tipsad i bloggbevaknings kommentarsfält och hon pratar om C och hennes sätt att skriva om H när hon mådde dåligt.
Rätt sorgligt att höra. C har så klart inte skrivit ett ord om det.
Citera
2019-06-08, 09:28
  #299
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Ja, någon slags konsistens måste man uppvisa för att ses som uppriktig- Catrin Hedlund-historien är tragisk - jag är den första att erkänna att jag behandlat henne hårt (CH) och jag står för det.

Bilden som framträder i FUP 1 och 2 är en person som är helt likgiltig inför andras känslor.

Det var förvånande för mig att Kerstin tog emot Camillas pengar (sort of) men vägrade när vi erbjöd ekonomiskt stöd att ta det till rätten civilt. Någon erbjöd sig till och med att försvara Kerstin gratis.

Undrar hur dealen såg ut mellan CG och Kerstin ?

Grejen var ju att detta var en höginkomstfamilj som camilla inte kollat upp i förväg.
Såklart surt att bli blåst ändå men det var ju inte så att de inte hade till mat på bordet på grund av catrin.
Någon kollade upp hur mycket de tjänade och det var väl ca 800 000 om året totalt i familjen så många reagerade ju också på att det säkert fanns andra offer som behövde hjälpen mer.
Citera
2019-06-08, 11:39
  #300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knorris579
Sant. Även mot Hanna Friberg (hannalicous). Lyssnade på ptfias pod ofiltrerat, efter att ha blivit tipsad i bloggbevaknings kommentarsfält och hon pratar om C och hennes sätt att skriva om H när hon mådde dåligt.
Rätt sorgligt att höra. C har så klart inte skrivit ett ord om det.

Ganska säkert att Camilla nämnt detta, men bara i positiva ord dock. Vad säger ptfia om hennes sätt att skriva?

På tal om poddar så blev Camilla ganska ordentligt ifrågasätt i mediapodden. De skötte det dock på ett snyggt sätt, så det flög Camilla rakt över huvudet.
__________________
Senast redigerad av KaffeeKat 2019-06-08 kl. 11:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in