Citat:
Ursprungligen postat av
9och0
Kommentarer från inlägget där Camilla uppmanar läsarna att skänka pengar:
Lisa / 2017-09-11 13:10
Tycker detta är problematiskt, har någon frågat K om hon ens vill detta? Hon har enl Flashback uttryckt att ”hon vill bli lämnad ifred” ungefär
(Svar till Lisa)
Bloggbevakning / 2017-09-11 13:13
Jag pratade med henne och hennes man idag. =)
---
Kommentarer från inlägget där folk lackar över att familjen inte ville ha några pengar till en resa och istället skänker dem till välgörenhet:
T. / 2017-12-04 19:56
Kerstin har fått pengar som hon inte bett om eller förmodligen ens känt till att hon skulle få (alla läser inte här, otroligt nog).
Bloggbevakning / 2017-12-04 14:52
Nej, jag hade pratat med henne vid rättegången och hon var jätteledsen och besviken när de fått reda på att de inte skulle kunna få några pengar från Brottsofferjouren. Då ville många av er att jag skulle samla in pengar till dem – en insamling som jag startade – och donerade alla pengarna till henne.
Bloggbevakning / 2017-12-04 19:20
Ja, eftersom ni initierade insamlingen efter det att jag kom hem från tingsrätten så är det ju givetvis inte det jag pratade med henne om, utan hon berättade bara om hur ledsen hon var för att de precis fått reda på att de inte kunde få pengar från Brottsofferjouren. Således trodde jag att hon skulle bli glad för den insamling ni ville att jag skulle göra och det blev hon ju också. Så SVT får gärna ringa mig…
Mjau / 2017-12-04 20:16
Du ljög alltså för Lisa när hen frågade i tidigare kommentar? Frågan var ju om någon ens frågat Kerstin om hon ens vill att insamlingen skall ske och ditt svar är då ”Jag pratade med henne och hennes man idag =).”
Du tycker alltså att folk skulle ha förstått att du svarade på något helt annat på Lisas mycket tydliga fråga?
---
Hon ljög alltså när Lisa frågade om familjen ville ha en insamling och donation. Men enligt Camilla så är det läsarna som har misstolkat hennes svar till Lisa. Sen är det plötsligt läsarnas fel att hon drog igång en insamling till någon som inte ens ville ha några pengar.
Finns säkert fler fantastiska kommentarer från henne om man orkar scrolla.