2019-06-07, 15:41
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Visste inte att det fanns en tatuerare i den kåken, skulle gissa på innergården. Där har även trafikskolan sina bilar parkerade.

Waséns Trafikskola vad jag vet har sina bilar på sin baksida alltså rakt genom huvudingången och på deras baksida så de lär ju varit skyddade med minst en 4 fils gata och ett helt hus. Hur vet jag det? För jag brukar låna deras parkering när jag träffar min vän som fick sina fönster utblåsta eftersom han bor ovanför waséns deras ingång är också från innergården. men som sagt det är helt fel sida om de nu inte har flera parkeringar.
Citera
2019-06-07, 15:41
Medlem
korrekturlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulzer
Kan det vara en levererad gasolflaska som smäll. Det pågick leveranser längre upp på drottninggatan/centrum av just såna strax efter 9

Du kan inte på allvar tro att en gasolflaska exploderar med denna kraft. Eller tror du verkligen det på allvar?
Citera
2019-06-07, 15:42
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Media menar att det rör sig om bandidos nu tydligen.

Vilka media menar detta ?
Citera
2019-06-07, 15:43
Medlem
"Enligt säkra poliskällor misstänks kretsar kring mc-gänget Bandidos ligga bakom sprängningen i Linköping, skriver Borås Tidning. Måltavlan uppges vara en verksamhet i en lokal i huset."

http://www.barometern.se/nyheter/bandidos-kretsar-misstanks-ligga-bakom-sprangningen-i-linkoping/
Citera
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Är du pantad eller? Trafikskolan ligger inte på andra sidan gatan, för fan.
Den som är pantad är ju du. Eller försöker du medvetet jävlas med tråden? Bilskolan ligger INTE i samma hus. Ta en titt på Google Maps eller Eniro så ser till och med en blind att det inte är den de sprängt.

Sen så ditt jävla jytter om att området är helsvenskt - är det därför MINST fem kriminella blattar bor i de aktuella fastigheterna? Och då har vi inte räknat de som inte ännu åkt dit för brott.

Du måste jobba direkt från Löfvéns pr-kontor på Rosenbad.
Citera
Medlem
franges avatar
Citat:
Nej det är ”fina” lägenheter, mitt i staden. I princip babbefritt skulle jag vilja påstå.

Fel. Tidigt i tråden konstaterades att 13 av 30 namn skrivna på adressen där det smällt är babbar. Drygt halva huset med andra ord. Dessutom flera av dem är kända gängkriminella blattar.

Inse att det är 2019 och blatteriet kryper in precis överallt, det finns knappt vita rena zoner kvar någonstans i landet längre.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit

Massmedia
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Har fått tips om att målet är denna trafikskola:

Wasens trafikskola
https://www.wasens.se/

Någon mer som hört detta?

Citat från trafikskolans hemsida.. Hos Waséns Trafikskola är ni i trygga händer.
Citera
Medlem
motarbetars avatar
Man brukar säga att MC-gäng inte gör något halvdant och det verkar faktiskt stämma. Tror dock inte bomben var tänkt att skada 250 lägenheter. Det här kommer de nog inte bli roligt för Bandidos i slutändan.
Senast redigerad av motarbetar 2019-06-07 kl. 15:47.
Citera
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Expressen skickar Borås tidnings tes framåt. xD
Citera
2019-06-07, 15:44
Medlem
Hoppas förövarna blir åtalade för terrorbrott med tanke på hur många som drabbades av detta vansinnesdåd. Att detonera bomber utanför hyreshus mitt i centrum är inget annat än terror.
Citera
2019-06-07, 15:44
Medlem
Citat:

Såg något om det på Expressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto