2019-06-07, 13:01
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axs
flightradar filtrerar utryckningsfrkoster men det finns flera källor.

Du får gärna dela med dig... det låter spännande !
Citera
2019-06-07, 13:02
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ok. Tänker att ”sårad” låter som en allvarlig skada. Men det kanske inte är etablerat.

Oavsett vilket så är det ett fåtal (antagligen under en handfull) som är allvarligt skadade.
Det är förhoppningsvis ingen. Man måste ha lite otur för att få glassplitter i ögat. Men när dussintals är drabbade så växer ju sannolikheten. Och man kan drabbas av tinnitus, vilket inte är lindrigt. De med sköra nerver kan få sömnsvårigheter vilket också är livsstilspåverkande. Sårad i form av snabbt behandlade splitterskador i fläsket är sjukvården som bäst på att lappa ihop, men fönsterglas här orsakar nog inte sånt mer än en pincett och ett plåster kan fixa. Humans are hard to kill.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Lite svårt att få varningen att nå fram då man nästan sprängde 19 person i luften och förstörde ett 30+ tal lägenheter. Om det nu inte var någon form utav kollektiv varning

Vad menar du?

Det är en alldeles utmärkt varning.
Ingen har dött, man har visat att man är helt hänsynslös sett till collateral damage och att man uppenbarligen kan bygga en hyffsad bomb.

Det är en rätt br varning om den man vill varna är en av dom 19.
Citera
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
I så fall kan soptunnan som satt på trafikskylten ut mot stora vägen ligga bra till som epicentrum.
Båda finns inte kvar längre.
En bra tanke! Varför inte?
Att köra/gå förbi och droppa något större paket i en soptunna, vem tusan hade reagerat?
Citera
Medlem
Som sagt, jag sätter mina pengar på 2 kg gasoltub + silvertejp + handgranat + idiot
Citera
2019-06-07, 13:03
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Expressen verkar ha problem, någon annanstans man kan se presskonferensen? NVM, svtplay har!

Var tydligen en snubbe som hjälpt människor ut från sina lägenheter, skadade.. Så de första uppgifterna om 0 skadade stämmer inte.

SVT sänder live
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/kraftig-explosion-i-linkoping
Citera
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nej, har du sett skadorna? Ett cykelbatteri skapar inte sådan förödelse.

Nej för fan ett vittne berättar att hans bil lyfte från marken när han körde förbi just vid detonationen och smällen hördes 3-4 mil bort!
Citera
Medlem
tcfmogs avatar
Sjukhusen nedgraderade till stabsläge, Motala i normalläge.
Citera
2019-06-07, 13:05
Avslutad
Nån som vet vad det är för sekelskifteshus som ligger mitt emot Ådalagatan 1?
Citera
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Bilbomb a´la Breivik?

Islamistisk bombtillverkning ?
Citera
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Som sagt, jag sätter mina pengar på 2 kg gasoltub + silvertejp + handgranat + idiot

Dom som kan det här med gasol säger att det är fett svårt att få en gasoltub att explodera på ett effektivt sätt, så nej...
Ska visst vara brinnande hetta runt hela tuben som kan få den att bräsera...
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Någon länkade tidigare till en twitter-tråd där någon gjort en bild med utgångspunkt från en lägenhet på första våningen. Samma person har sedan gjort ytterligare en bild med utgångspunkt från vad som ser ut som en liten krater på en plats som borde ligga precis i ena änden på det som tidigare var cykelförvaringen. Det ser mycket troligt ut och dessutom undrar jag om inte bilskolan faktiskt kan ses från den positionen vilket gör att den är i direkt skottlinje för både tryckvåg och splitter som kan krossa skyltfönster.

https://mobile.twitter.com/OPappan/status/1136938764436197377
Tack! När jag kollade runt i Street view fick jag känslan av att trafikskolan ligger "en bit runt hörnet" på Hamngatan från Ådalagatan sett, tänker att tryckvågen inte rör sig runt hörn, men det kanske den gör s.a.s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in