2019-06-06, 09:16
Medlem
Man kanske inte förväntar sig att det ska hända så ”centralt” men tyvärr så har Triangeln/St Johanneskyrkan blivit ett ordentligt häng sedan McDonalds slog upp portarna för några år sedan. Det är numera öppen droghandel och polisen har haft ett större fokus på området de senaste veckorna för att stävja oroligheterna. Man har till och med från McDonalds sida tagit beslut i att inte sätta upp några utemöbler i år för att minimera hänget. Men det grova våldet kryper ju närmare och närmare de centrala delarna vilket detta område varit förskonat ifrån.

Som många skriver så tror jag inte heller att mannen överlevt skjutningen…
Citera
2019-06-06, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Grundat på informationen att, vadå?
Hane kritiskt skadad.
Citera
2019-06-06, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4WI
Man kanske inte förväntar sig att det ska hända så ”centralt” men tyvärr så har Triangeln/St Johanneskyrkan blivit ett ordentligt häng sedan McDonalds slog upp portarna för några år sedan. Det är numera öppen droghandel och polisen har haft ett större fokus på området de senaste veckorna för att stävja oroligheterna. Man har till och med från McDonalds sida tagit beslut i att inte sätta upp några utemöbler i år för att minimera hänget. Men det grova våldet kryper ju närmare och närmare de centrala delarna vilket detta område varit förskonat ifrån.

Som många skriver så tror jag inte heller att mannen överlevt skjutningen…

Grundat på informationen, att...?
Citera
2019-06-06, 09:27
Medlem
Det kan ju egentligen hända var som helst i Malmö beroende på var de kriminella gängen väljer att hänga. Tyvärr så är det nog inte säkert någonstans. Man såg ju även vid bl.a. mordet på Södra Skolgatan att de inte längre är rädda för att bli sedda. Skjutning mitt i morgonrusningen på gata i centrala Malmö.
Citera
2019-06-06, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Grundat på informationen, att...?

Hur läget såg ut på platsen efter skjutningen samt när han fördes bort. Det var väldigt mycket blod, men som sagt så har vi ju duktiga läkare och framför allt i Malmö så är man ju van vid trauma larm.
Citera
2019-06-06, 09:51
Medlem
Förmodligen redan avliden, men det ska underrättas anhöriga. Grundat på hur det brukar beskrivas.
Kan intyga att Triangeln verkligen inte är "ghettoområde", tvärtom, bodde 100 m från den här platsen 2014-2015. McDonalds öppnade tidigt, det enda som utmärkte var att man på väg till stationen alltid såg tiggarromer samlas där tidigt (06-ish) med en mugg McDonalds-kaffe inför dagens "värv". D.v.s. inte alls ett dugg våldsamt
Det har ändrats rätt fort där, för då var det inte något hängställe, hände ganska ofta att gick ned sent till just McDonalds, de skickade ofta ut bra rabattkuponger i brevlådan till alla som bodde i närheten (för att dra kunder antar jag) - att få för sig 00:30 att "vill nog ha en burgare, men obehagligt med de som hänger där" var absolut inget man tänkte - för de fanns inte!
Citera
2019-06-06, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leksandbanan
Vad kan sägas om området?

Mestadels bostadsrätter och bra folk som bor i området. Mestadels svenskar och ett bra upprustat område.

Dock rör det sig mycket löst folk runt Triangeln/Möllan/Södervärn
Citera
2019-06-06, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Mestadels bostadsrätter och bra folk som bor i området. Mestadels svenskar och ett bra upprustat område.

Och inga övervakningskameror, det vågar jag nog säga.
Citera
2019-06-06, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leksandbanan
Vad kan sägas om området?

Citat:

Såhär står det i Expr:"
Området där skottlossningen inträffade har varit i extra fokus för polisen sedan en tid tillbaka på grund av att det tidvis har varit mycket oroligt där."
Citera
2019-06-06, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Och inga övervakningskameror, det vågar jag nog säga.

Vad skulle det hjälpt i detta fallet?

Är ju troligtvis inget impulsdåd så GM har väl varit maskerade och mörkklädda.
Citera
2019-06-06, 10:01
Medlem
Citat:
Vad skulle det hjälpt i detta fallet?

Är ju troligtvis inget impulsdåd så GM har väl varit maskerade och mörkklädda.
Är du utbildad kriminaltekniker?
Citera
2019-06-06, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Såhär står det i Expr:"
Området där skottlossningen inträffade har varit i extra fokus för polisen sedan en tid tillbaka på grund av att det tidvis har varit mycket oroligt där."

Det har ju inte med de som bor där. Utan som jag sa att det rör sig mycket löst folk. Ligger i anslutning till tågstationen samt närhet till stökigare område.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in