Citat:
Ursprungligen postat av
Herr Lindholm
Nja, det är vad de flesta tänker på då folk för det mesta visar ansiktet. Men till det så kommer bl.a. kortare kroppslängd, mindre muskelton, kortare fingrar, hudproblem och stort gap mellan stor- och pektårna. Även i ett samhälle där alla hade papperspåsar på huvudet och gick nakna så skulle man kunna känna igen downisar.
Sedan så ser alla vad de föredrar att ser. Att Torell gick stolpigt och inte svarade på tilltal passade ju bättre in på någon som var stormhög på något dåligt än en downie med autism. På samma sätt som man fick den "knixiga" gången hos Palmes mördare att vara en blandmissbrukare snarare än någon som flydde hyfsat snabbt över småhalt underlag.
Begåvningshandikapp tillkommer också, men nu syftade jag på saker man kan se på lite håll, Är man på lite avstånd ser man troligen inte ens ansiktet( dom såg killen på uppskattningsvis 20 m avstånd) , speciellt inte då det är en person man retirerar ifrån, och i synnerhet inte då denne har ett vapen. Och vapnet håller han i händer och går inte med i munnen
Mänskliga ögat har begränsningar, jag har fullgod syn( ja som svar på kretiners invändningar, den är kollad hos optiker) och såg en gång en tokpåtänd knarkare som jag först på håll trodde( innan jag såg ansiktet mm) var ett CP.
Citat:
Du har objektivt fel. Det var när han siktade mot den kvinnliga polisen som hon & de andra öppnade eld.
Men det var inte vad
jag bad dig om. Jag tar det igen:
Berätta för oss nu varför det alltid är absolut fel, oavsett situation, att skjuta någon i ryggen.
Det finns INTE en enda polis som inte hade skjutit i det läget som uppstod, inte någon som velat komma hem levande iaf.
Det kan vara rent nödvärn att med flit skjuta någon i ryggen, man har inte bara nödvärn för egen utan också andras räkning.
Vi har polis 1,2 och 3. Gärningsman riktar vapen mot polis 1, men inte 2 och 3. 2 och 3 har även dom rätt till nödvärn i det läget. Detta är också vad en utav poliserna säger.
Det troligaste är dock att killen vridit på kroppen i skottögonblicket. Den mänskliga hjärnan( förutom hos vissa blockhjon som tror sig ha superkrafter

) har också begränsningar i att ta in, bearbeta information. Det är ett visst tidspann från det att du ser något till att du verkligen agerar på det du ser, det är av denna anledning vi har regler i tex trafiken, hastighetsbegränsningar för tätbebyggt område( kommer någon ut på vägen så hinner bilen åka en ganska bra sträcka innan du begripit att bromsa ens) samt avstånd till framförvarande trafikant( ligger man för nära hinner man inte stanna om den andra tvärbromsar).
Ser man ett vapen riktas mot sig tar det ett visst tag att ta info-besluta sig för hur man skall agera-agera. Från steg 1-3 kan en gärningman mycket väl vända på kroppen, helt eller bara delvis. Detta vet ALLA med ens tillstymmelse till kunskap om sådana här situationer. Sådana som förstår att kulor skadar/dödar även om det är en mongoloid som håller i vapnet