2019-06-05, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Totalt oväsentligt, detta hade lika gärna kunnat sluta med att arabkillen hade slagit ihjäl honom, som krigstraumatiserad som får otäcka flashbacks från tiden i sitt hemland...

Faktum kvarstår, alla vittnen säger att dom INTE såg om vapnet var äkta eller inte.

Fortsätt jämför äpplen med päron FÖRUNDERSÖKNINGLEDAREN!
Citera
2019-06-05, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Kan inte hitta fupen är den under sekretess?

Den finns länkad i tråden, jag kan länka om en stund om du inte vill leta.
Citera
2019-06-05, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Fortsätt jämför äpplen med päron FÖRUNDERSÖKNINGLEDAREN!

Fortsätt och skämma ut dig med argument som att " måste se någons ansikte" innan man får försvara sig...eller att man förlorar sin nödvärnsrätt om den som hotar med vapen har vissa diagnoser eller fysiska anomalier. Så ser inte resten av samhället och lagen på det hela.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-06-05 kl. 00:23.
Citera
2019-06-05, 00:23
Bannlyst
Citat:
Kan inte hitta fupen är den under sekretess?

(FB) Stockholm, Vasastan: Eric Torell med Downs syndrom ihjälskjuten av polis (2018-08-02)

Här kan du börja leta.
Citera
2019-06-05, 00:25
Medlem
Citat:
Fortsätt och skämma ut dig med argument som att " måste se någons ansikte" innan man får försvara sig...eller att utvecklingsstörda FÅR gå med vapen på stan och hota folk

Var det där någon form av kontring? Du har kört samma argument hela tiden. Är allt svart och vitt för dig? Det är ingen som påstått att det är okej oavsett vem du är att gå runt med vapen. Däremot är alla situationer OLIKA och sannolikheter är OLIKA, du har jämfört Utöya, Krigstraumatiserad arab med detta fallet. Och pulsen skulle stiga mer på mig om det var en psykgalning som fått tag i ett vapen likt Breivik, för den personen har intellektet och ett målmedvetenhet. Kontra en downie som med 99,9 sannolikhet använder ett låtsasvapen där jag vet av egen erfarenhet inte pulsen höjts.

Pappan hade även kontaktat polisen angående att sonen rymt, så man kan ju fundera över kommunikationen i den kåren.
Senast redigerad av Infinity1 2019-06-05 kl. 00:29.
Citera
2019-06-05, 00:31
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ja det får vara din slutsats.

Att folk som stirrar sig blint på 1 detalj av ett föremål är dumma i huvudet är min uppfattning, att förmågan att inte ta in fler detaljer än EN under minutförlopp är talanglöst , du är väl ungefär lika hjärnaktiv som en med alzheimers.

Ja. Det får nog bli min slutsats. Att folk som stirrar på en minutförlopp har alzheimers till skillnad mot de som med grandios självbild hänvisar till sekundbeslut är fullt friska. Glöm inte att söka hjälp för din hjärnskada.
Citera
2019-06-05, 00:32
Medlem
Mitt virus program säger till när jag laddar ner denna fup?

(FB) Stockholm, Vasastan: Eric Torell med Downs syndrom ihjälskjuten av polis (2018-08-02)
Citera
2019-06-05, 00:44
Medlem
Citat:
Mitt virus program säger till när jag laddar ner denna fup?

Du behöver inte vara orolig, du kommer få FUP och du kommer stöta på konstiga saker som "

" och via radion får Insp Thulin uppfattning om att 9430 har kontakt med den beväpnade mannen"
Där vet vi att kontakt tagits med Eric.

Förhör har ägt rum 12 dagar efter händelsen , vilket gör utrymme för ett annat läge försvarsmässigt.
Det finns mycket skit bland naglarna, du får skumma igenom, men kritik är befogad.
Senast redigerad av Infinity1 2019-06-05 kl. 00:49.
Citera
2019-06-05, 00:45
Bannlyst
Citat:
Var det där någon form av kontring? Du har kört samma argument hela tiden. Är allt svart och vitt för dig? Det är ingen som påstått att det är okej oavsett vem du är att gå runt med vapen. Däremot är alla situationer OLIKA och sannolikheter är OLIKA, du har jämfört Utöya, Krigstraumatiserad arab med detta fallet. Och pulsen skulle stiga mer på mig om det var en psykgalning som fått tag i ett vapen likt Breivik, för den personen har intellektet och ett målmedvetenhet. Kontra en downie som med 99,9 sannolikhet använder ett låtsasvapen där jag vet av egen erfarenhet inte pulsen höjts.

Pappan hade även kontaktat polisen angående att sonen rymt, så man kan ju fundera över kommunikationen i den kåren.

Ahh, du fattade såpass, då kanske du också fattar att situationen ned arabkillen kan skiljt sig i vissa avseenden gentemot konfrontationen med polisen

Fö oväsentligt, då det helt klart var fler än polisen som uppfattade honom som hotfull.

Sen så bör du återigen lära dig skillnaden mellan sannolikhet och farlighet, en kula får samma skadeverkan oavsett om det är en mongoloid eller en grov kriminell som håller i det.

Det är händer 99,9 %"av polisens arbetspass inte heller att en vettvilling mejar ned folk med lastbil heller, så då skall polisen utgå från att det bara är någon som skojar då också

Skulle jag se någon med downs syndrom som hade ett vapen skulle jag garanterat inte känna mig bekväm med det, skulle nog säga det kan vara lika farligt om någon som, likt dig uppenbarligen, inte har vett att begripa ett vapens farlighet går omkring med sådant.
Citera
2019-06-05, 00:47
Medlem
Citat:
Ahh, du fattade såpass, då kanske du också fattar att situationen ned arabkillen kan skiljt sig i vissa avseenden gentemot konfrontationen med polisen

Fö oväsentligt, då det helt klart var fler än polisen som uppfattade honom som hotfull.

Sen så bör du återigen lära dig skillnaden mellan sannolikhet och farlighet, en kula får samma skadeverkan oavsett om det är en mongoloid eller en grov kriminell som håller i det.

Det är händer 99,9 %"av polisens arbetspass inte heller att en vettvilling mejar ned folk med lastbil heller, så då skall polisen utgå från att det bara är någon som skojar då också

Skulle jag se någon med downs syndrom som hade ett vapen skulle jag garanterat inte känna mig bekväm med det, skulle nog säga det kan vara lika farligt om någon som, likt dig uppenbarligen, inte har vett att begripa ett vapens farlighet går omkring med sådant.

För att svara på din fråga hade jag troligtvis resonerat annorlunda gentemot araben, såvida det inte är någon form av utvecklingsstörning i bilden.
Citera
2019-06-05, 00:50
Bannlyst
Citat:
För att svara på din fråga hade jag troligtvis resonerat annorlunda gentemot araben, såvida det inte är någon form av utvecklingsstörning i bilden.

Ja att utvecklingsstörda är mjuka gosedjur, som gör ev vapen till uppenbart ofarliga sockervadskanoner i din värld har jag förstått.

Vi resterande 99,9 %av befolkningen känner oss dock inte bekväma med då någon knallar runt på stan med vapen, oavsett vad denne har för diagnoser.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-06-05 kl. 00:55.
Citera
2019-06-05, 01:00
Medlem
Citat:
Ja att utvecklingsstörda är mjuka gosedjur, som gör ev vapen till uppenbart ofarliga sockervadskanoner i din värld har jag förstått.

Vi resterande 99,9 %av befolkningen känner oss dock inte bekväma med då någon knallar runt på stan med vapen, oavsett vad denne har för diagnoser.

"Ja att utvecklingsstörda är mjuka gosedjur"

Det stämmer, tror det handlar om okunskap i ditt fall.

"Vi resterande 99,9 %av befolkningen känner oss dock inte bekväma med då någon knallar runt på stan med vapen, oavsett vad denne har för diagnoser"

Vet inte hur du fått för dig att jag är bekväm med att någon knallar med vapen. ( Iaf när det kommer till personer med mentalnivå som en vuxen)
Det här handlade om ett barn med downs och ser man inte dragen av en med downs på långt håll borde man uppsöka optikern, köper du bågar får du gratis undersökning fö. Och detta borde således inte betraktas för skarpt läge. Eller tror du vapenhandlare kommer i kontakt med downies och gör vapenaffärer med dessa?
Senast redigerad av Infinity1 2019-06-05 kl. 01:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in