Citat:
Ursprungligen postat av
Infinity1
Var det där någon form av kontring? Du har kört samma argument hela tiden. Är allt svart och vitt för dig? Det är ingen som påstått att det är okej oavsett vem du är att gå runt med vapen. Däremot är alla situationer OLIKA och sannolikheter är OLIKA, du har jämfört Utöya, Krigstraumatiserad arab med detta fallet. Och pulsen skulle stiga mer på mig om det var en psykgalning som fått tag i ett vapen likt Breivik, för den personen har intellektet och ett målmedvetenhet. Kontra en downie som med 99,9 sannolikhet använder ett låtsasvapen där jag vet av egen erfarenhet inte pulsen höjts.
Pappan hade även kontaktat polisen angående att sonen rymt, så man kan ju fundera över kommunikationen i den kåren.
Ahh, du fattade såpass, då kanske du också fattar att situationen ned arabkillen kan skiljt sig i vissa avseenden gentemot konfrontationen med polisen
Fö oväsentligt, då det helt klart var fler än polisen som uppfattade honom som hotfull.
Sen så bör du återigen lära dig skillnaden mellan sannolikhet och farlighet, en kula får samma skadeverkan oavsett om det är en mongoloid eller en grov kriminell som håller i det.
Det är händer 99,9 %"av polisens arbetspass inte heller att en vettvilling mejar ned folk med lastbil heller, så då skall polisen utgå från att det bara är någon som skojar då också
Skulle jag se någon med downs syndrom som hade ett vapen skulle jag garanterat inte känna mig bekväm med det, skulle nog säga det kan vara lika farligt om någon som, likt dig uppenbarligen, inte har vett att begripa ett vapens farlighet går omkring med sådant.