2019-04-20, 00:01
Medlem
cromos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Blom har med all säkerhet typ 2, och FASTAR. Hyopglykemi är sannolikt.

MVH Läkare

Han har typ 2
Hans diabetes typ 2 behandlas med kost och motion - inga mediciner och absolut inte insulin
Han har fastat i en, kanske två dagar
Han har inte druckit alkohol på flera dagar

Inte alls sannolikt med hypoglykemi vid dessa förutsättningar

Det finns ju till och med läkare som behandlar sina typ 2-patienter med periodisk fasta.
https://youtu.be/Gw61ad-wedo
Senast redigerad av cromo 2019-04-20 kl. 00:09.
Citera
2019-04-20, 07:53
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cromo
Han har typ 2
Hans diabetes typ 2 behandlas med kost och motion - inga mediciner och absolut inte insulin

Det finns ju till och med läkare som behandlar sina typ 2-patienter med periodisk fasta.

Varför skulle Blom ha lågt blodtryck ? Lågt blodtryck är vanligast bland unga, långa och smala personer. Blom är tvärtom en person som ligger i riskzonen för högt blodtryck.
Citera
2019-04-20, 09:13
Medlem
enfindams avatar
jag tror att han drabbades av någon form av yrsel orsakad av blodtrycksfall, överansträngning eller nervositet. Jag hoppas att han tar hand om sig och drar ner på tempot en aning.
Citera
2019-04-20, 11:54
Medlem
Flamsans avatar
Citat:
Han har typ 2

Jag vet flera typ 2 diabetiker som behandlas med insulin och ännu fler som behandlas med andra mediciner bla Metformin, bla har jag själv ätit Metformin för Diabetes typ 2.

Så har EB typ 2 kan han mycket väl stå på både Insulin och andra Mediciner.
Citera
2019-04-20, 11:58
Medlem
cromos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamsan
Jag vet flera typ 2 diabetiker som behandlas med insulin och ännu fler som behandlas med andra mediciner bla Metformin, bla har jag själv ätit Metformin för Diabetes typ 2.

Så har EB typ 2 kan han mycket väl stå på både Insulin och andra Mediciner.

Ja, men Edward tar inga mediciner, spelar väl ingen roll vad andra diabetiker tar.

Han tar inga diabetesmediciner utan äter i stället minimalt med kolhydrater och går en timmes promenad varje dag. Detta har han sagt flera gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Varför skulle Blom ha lågt blodtryck ? Lågt blodtryck är vanligast bland unga, långa och smala personer. Blom är tvärtom en person som ligger i riskzonen för högt blodtryck.

Ja, men även om man i normala fall har förhöjt blodtryck så kan man av olika orsaker få tillfälliga blodtrycksfall.
Senast redigerad av cromo 2019-04-20 kl. 12:07.
Citera
2019-04-20, 13:55
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ja, men Edward tar inga mediciner, spelar väl ingen roll vad andra diabetiker tar.

Han tar inga diabetesmediciner utan äter i stället minimalt med kolhydrater och går en timmes promenad varje dag. Detta har han sagt flera gånger.

Ja, men även om man i normala fall har förhöjt blodtryck så kan man av olika orsaker få tillfälliga blodtrycksfall.

Det sägs alltså att den gode herrn inte tar diabetesmediciner och är kostbehandlad, samt spatserar en timme varje dag.

Med tanke på hans senaste framträdande på TV4 är det nog dags att se över de rutinerna, jag tror inte på hans nuvarande hantering av diabetesen...ärligt talat tror jag inte ens att han hinner ta några promenader och att han proppar i sig det mesta utan att tänka på kolhydraterna.

När jag såg Edward Blom på tv4 kom jag osökt att tänka på Amerikas största överarmar Rich Piana och hur han flåsade och svajade i sina youtubevideor. Det ligger mycket Edward Blom i Pianas motto "Eat big to get big"
Citera
2019-04-23, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Ungefär 1:45 in här. Man ser att det är på gång, antar att han fick en ångetstilning innan.
Eddie, skippa religionen nu, ingen tro är värd att avstå mat för
https://www.tv4.se/efter-fem/klipp/edward-blom-inga-köttbullar-på-påsken-11980429

Måste säga att han trots allt redde upp det snyggt och höll berättartråden fint ända in i kaklet – sedan han väl hade fått stöd...
Citera
2019-04-23, 09:04
Medlem
Det måste vara jobbigt för honom att bli sjuk om det påverkar hans ätande. Det har ju varit hans varumärke att äta obegränsat och att bara njuta av livet utan betänkligheter. Så plötsligt drabbas han själv av det oundvikliga. Vad ska han göra? Sluta äta eller börja motionera. Inget av det känns det minsta lockande. Kanske väljer han att äta ihjäl sig. Men han har ju barn att tänka på.
Citera
2019-04-23, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Ungefär 1:45 in här. Man ser att det är på gång, antar att han fick en ångetstilning innan.
Eddie, skippa religionen nu, ingen tro är värd att avstå mat för
https://www.tv4.se/efter-fem/klipp/edward-blom-inga-köttbullar-på-påsken-11980429

Kan vara ljusreflexer men jag tycker att han har en ganska solkig kavaj på sig. En stor fläck till höger. Matrester som har trillat ner?
Citera
2019-04-23, 11:28
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det måste vara jobbigt för honom att bli sjuk om det påverkar hans ätande. Det har ju varit hans varumärke att äta obegränsat och att bara njuta av livet utan betänkligheter. Så plötsligt drabbas han själv av det oundvikliga. Vad ska han göra? Sluta äta eller börja motionera. Inget av det känns det minsta lockande. Kanske väljer han att äta ihjäl sig. Men han har ju barn att tänka på.

Edward känner nog till avigsidan med sitt ätande och drickande, men förtränger den. Edward säger att han motionerar på sin träningscykel, går promenader, undviker kolhydrater ändå syns det att han inte mår bra.

Jag tror att Edward obekymrat hade full gas genom smörgåsborden hela ungdomen och fram tills nu.

Edward närmar sig 50, har tre småbarn, fullbokad almanacka, stort hus, vänkretsen är större än någonsin. Edward vill vara med överallt, men han verkar ha svårt med måttligheten, det är allting gott och alldeles för mycket av allt.
Citera
2019-06-05, 00:11
Medlem
Tzatzikins avatar
Hur Edward mår bryr jag mig inte om. Men uppskattar hans podd faktiskt, inget nytt under solen men trevlig att lyssna på. Lite som en äldre släkting som berättar lite för långa men trevliga anekdoter.
Citera
2019-06-09, 20:01
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Hur Edward mår bryr jag mig inte om. Men uppskattar hans podd faktiskt, inget nytt under solen men trevlig att lyssna på. Lite som en äldre släkting som berättar lite för långa men trevliga anekdoter.

Har lyssnat en del på den, men tycker att det är allt för stor fokus på mat och dryck.Skulle uppskatta mer prat om religion och historia.

Nån som vet om Edward har börjat planera inför sitt 50-årsfirande ?

Var kommer festen att hållas ? Berns, Vinterträdgården eller Peppes Pizzeria ?

Vad står på menyn ? Rököl, Gösfilé, Ankstek ?

Vilka kommer ? Filip & Fredrik, Niclas Wahlgren, Robinson Robban ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in