2019-06-04, 22:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Precis, ingen i Sverige och absolut inte i Sthlm vet vilka OP är.
Om de kraschar så kommer bara Grönköpings dagblad att skriva om det.
Ingen kommer att bry sig att flera stora projekt i Sthlm kommer stanna upp, eller hur.

Du glömmer som vanligt att svara på alla frågor du får, du är alltid totalt svarslös!

Men du som representant kanske kan reda ut varför det skulle påverka bostadspriserna?
2019-06-04, 22:57
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du glömmer som vanligt att svara på alla frågor du får, du är alltid totalt svarslös!

Men du som representant kanske kan reda ut varför det skulle påverka bostadspriserna?
Förstår du inte svaret? Är det avsaknaden av högre utbildning som gör dig lite trög gällande ironi i text?
Ett bolag med hög svansförings KK kommer givetvis ge svallvågor bland både institutioner som privatpersoner. Precis som tron om ständigt stigande priser drev marknaden tills det slog stopp. Så kommer en ökande pessimism bromsa dem.
2019-06-04, 23:00
Avslutad
Citat:

Kraschar OP så har bostadspriserna redan påverkats.

Du ska inte missta symptom som orsak. Däremot ska symptom tolkas som sjukdomsinsikt. Vilket ju var poängen i inlägget från solen.
2019-06-04, 23:00
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Förstår du inte svaret? Är det avsaknaden av högre utbildning som gör dig lite trög gällande ironi i text?
Ett bolag med hög svansförings KK kommer givetvis ge svallvågor bland både institutioner som privatpersoner. Precis som tron om ständigt stigande priser drev marknaden tills det slog stopp. Så kommer en ökande pessimism bromsa dem.

"Kommer givetvis...", det är alltså din argumentation. Som vanligt helt utan substans.
2019-06-04, 23:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Kraschar OP så har bostadspriserna redan påverkats.

Du ska inte missta symptom som orsak. Däremot ska symptom tolkas som sjukdomsinsikt. Vilket ju var poängen i inlägget från solen.

Jag efterfrågar argument för påståendet men det saknas totalt.
2019-06-04, 23:03
Avslutad
Citat:
Jag efterfrågar argument för påståendet men det saknas totalt.
Du behöver argument för att folk kommer börja ana oråd när byggbolag konkar?
2019-06-04, 23:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
"Kommer givetvis...", det är alltså din argumentation. Som vanligt helt utan substans.
Ja och vad var det nu som skulle få bostadsmarknaden att fortsätta att stiga? Du sprang och gömde dig sist när du skulle svara.

Eller var svaret: Att så har det alltid varit?
På tal om substans tänkte jag?
2019-06-04, 23:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Du behöver argument för att folk kommer börja ana oråd när byggbolag konkar?

Hur många tror du ens känner till OP, har du en uppskattning? Och varför skulle folk bli oroliga för att företag konkar, det händer hela tiden. Vad är din analys?
2019-06-04, 23:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja och vad var det nu som skulle få bostadsmarknaden att fortsätta att stiga? Du sprang och gömde dig sist när du skulle svara.

Eller var svaret: Att så har det alltid varit?
På tal om substans tänkte jag?

Du vägrade även då att besvara alla frågor du fick, du kan inte debattera eftersom du helt saknar argument för allt du skriver. Du är bara en floskelmaskin.
2019-06-04, 23:12
Medlem
Man behöver inte vara för ”ständigt stigande priser” om man ifrågasätter huruvida hela bostadsmarknaden fallerar för att ett litet företag som tillverkar bostäder i lyxsegment för 0,01% av befolkningen konkar. Det håller inte med floskler som ”sända svallvågor genom marknaden” eller ”skottet i Sarajevo”. Hävdar man något så dramatiskt och allvarligt så får man vara beredd att redogöra konkret för varför det kommer ske.
2019-06-04, 23:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Du vägrade även då att besvara alla frågor du fick, du kan inte debattera eftersom du helt saknar argument för allt du skriver. Du är bara en floskelmaskin.
Man skall inte kasta sten i ett glashus, fick du inte lära dig det som liten.

För att vara en storspelare inom placeringar så verkar du ovanligt obrydd om marknadens psykologiska aspekt.

Jag antar att ditt optimistiska bostadscase bygger enbart på fundamenta där du leder i bevis varför marknaden skall rusa mot nya rekordnivåer?

Kan du inte berätta för oss Svenne, upplys oss!

Eller är det så att din analys består i att fortsätta göra samma sak du alltid har gjort? För det gick ju bra sist?
2019-06-04, 23:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Man skall inte kasta sten i ett glashus, fick du inte lära dig det som liten.

För att vara en storspelare inom placeringar så verkar du ovanligt obrydd om marknadens psykologiska aspekt.

Jag antar att ditt optimistiska bostadscase bygger enbart på fundamenta där du leder i bevis varför marknaden skall rusa mot nya rekordnivåer?

Kan du inte berätta för oss Svenne, upplys oss!

Eller är det så att din analys består i att fortsätta göra samma sak du alltid har gjort? För det gick ju bra sist?

Jag kan svara precis på alla frågor du ställer hur tramsiga de än är, men som jag sa till dig tidigare är kravet att du börjar debattera och svarar på de frågor du fått. Men uppenbarligen föredrar du att vara en floskelmaskin som vägrar svara på allt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in