[quote=SmartaMarta666|67764474]
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Nu frågar du egentligen frågor som enbart kan besvaras av personer som har personlig kännedom om hur det ligger till, men lägger in de här uppgifterna från tråden också för att visa att HD har enligt MV vetat om LWs och SDs förhållande en längre tid.
Om det har framkommit under fikat eller om det berättats/uppdagats vid annat tillfälle framkommer inte av något vi fått i tråden (så vitt jag vet).
Vad gäller andra utomäktenskapliga förhållanden som SD skulle ha haft har vi inte hört något om(kan jag iaf inte minnas), mer än att det varit någon slags sexuell förfrågan till en person(enligt en postare i tråden) och sms fån SD till några av barnens kompisars mammor som kunde tolkas ha en någon slags sexuell innebörd (fritt från minnet).
Tack för svar! Jag gissar att HD visste eller åtminstone anade att SD hade en relation med LW. Utgår från att hon känner sin man rätt väl som de flesta fruar gör.
Däremot kanske hon inte förstått hur lång tid det pågått, eller att SD eventuellt låtit LW tro på en framtid med SD, det är ju bara HD som vet vad som framkom under det samtal med LW.
En annan sak jag funderar på är om LW berättade för HD om sin relation med SD för att se till att förstöra makarna D relation för gott...för att få honom helt själv äntligen eller, för att hon insett att hon aldrig skulle få SD och därför kunde lägga korten på bordet för att kunna frigöra sig från sitt dåliga samvete?
Kanske var det inte heller bara just otroheten som LW hade att förmedla, kan det funnits information LW dumpade som bomber över HD vid denna sammankomst och som hon inte ens kunde föreställa sig?
Mina funderingar om SD motiv här är om
LW kan ha gjort livet jäkligt surt för SD genom att plötsligt lägga korten på bordet om deras relation som VERKAR pågått så länge som flera år utan att SD vänner vetat något?
Kan han fortsatt vara trevlig mot LW och då krävt fullkomlig diskretion om de skulle vara vänner alla fall..och insett att hon ändå pladdrade vidare till andra om SD?
Kan han börjat smida planer för hur han skulle stoppa henne? Försökt hitta någon hållhake på henne genom att stalka utanför fönstren i hopp om att hitta något användbart så hon teg i fortsättningen?
Och sen händer något som får droppen att brista och den sista möjliga utvägen blir ett välplanerat mord som inte lämnar några konstiga avtryck eller direkt teknisk bevisning?
Men vad hände? Träffades de under helgen och hon började ställa ultimatum? Eller pratade LW för mycket att det riskerade att läcka ut något som på nytt skulle förstöra hans planer att ha både HD och LW? ( tänker att HD verkar ha varit ganska naiv och/eller totalt styrd av SD)
Ett oplanerat mord lämnar ju i regel mer ledtrådar och teknisk bevisning och här har gått över 1 år och inget verkar klappat och klart på långa vägar, så inte var det väl ett oplanerat mord i affekt?
Och om nu SD och HD nära vänner läser och skriver här i tråden, så har jag en fråga till er;
Hur vågar ni avskölja så mycket om dessa två och vara så säkra på att de aldrig kommer läsa era inlägg och förstå vilka ni är, en mördare går liksom lös?! Jag hade aldrig vågat skriva om en nära vän tlll mig var misstänkt som MGM? Vem skulle vara så kall, att som nära vän..inte berätta om Flashback och vad vi skriver om dom här?? Ja det är klart att en egotrippade känslokall mördare helt plötsligt skulle kunna anförtro sig till sina nära vänner, men såna psykopater står ingen riktigt nära och anförtror någon någonting. De använder bara sina vänner som
redskap..precis som SD vänner här gör med SD själv.
Tidigare i tråden har vi diskuterat detta en hel del men aldrig fått några svar utan det har stannat vid spekulationer. Man skulle kunna spekulera om det eventuella (ej bekräftade?) samtalet mellan LW och SD som att LW ville berätta för HD för att...:
a) ... vinna SD och få HD att ge upp.
b) ... SD sagt till henne att han och hans fru HD hade en öppen relation och att HD följdaktligen inte brydde sig nämnvärt, utan snarare var glad om SD fann sex/sällskap på annat håll. Detta uppslag är helt baserat helt på en föreslagen möjlighet från kontot Snor-Johan som tidigt i tråden nämnde öppen relation som teoretisk möjlighet vid en diskussion om ifall HD hade motiv som försmådd, svartsjuk fru eller ej. Sedan har det funnits användare i tråden påstått att HD sagt på sitt arbete att hon varit glad över att hennes man hade sex med andra så hon själv slapp. Detta är ej bekräftat.
c) ... hon hade dåligt samvete, hade brutit med SD efter att ha slutat att tro på hans löften om en gemensam framtid (spekulation!) och ville få HD att fatta vilken tölp SD var. Kanske varit mot dem båda hela tiden?
d) ... LW var rädd för SD som inte lät henne gå vidare, filmade henne utanför hennes fönster, hade gnuggat knogarna mot henn... och i ett desperat försök att bli av med honom försökte vädja till hans fd fru om hjälp att få honom att besinna sig.
e) ... LW hade upplevt en farlig, våldsam sida av SD och när skimret fallit om honom insåg att HD kanske hade det ännu värre, varpå hon efter detta uppvaknande försökte förmå även HD att bryta sig loss från SD.
f) ... LW visste något ofördelaktigt om SD som hon ansåg HD borde få veta. I tråden har det givits förslag på att SD t ex skulle kunnat haft ytterligare otrohetsaffärer.
Samtliga uppslag här är bara spekulationer som kommit fram i tråden. Dvs ej bekräftade på något vis.
Angående det andra fetade så instämmer jag. Enligt källa i tråd som annars verkat haft insikt i fall kring Örebro så har det funnits vissa tecken på planering inför mordet. Samtidigt är val av BP underlig vid ett planerat mord. Riskabelt läge nära bostäder med risk för vittnen. En friluftsmänniska som SD kanske borde hellre ha passat på långt ute i skogen där han var van att navigera och lätt kunde ha fått mordet att se ut som en tragisk olycka. Allt detta tyder snarare på mord i affekt. Eller så har tankarna om att skada eller ta livet av LW funnits länge enligt vad polisen kan hitta men det är svårt att bevisa att just mordet som det skedde nu verkligen var planerat. Dvs, planering för mord kan ha funnits men inte specifikt för detta mord som nu kom att genomföras? Alternativt kan planering för mord betyda att det finns digital kontakt som går åt det hållet eller att det funnits något slags tillhygge på BP som GM bör ha tagit med sig och som inte borde funnits där naturligt. Men jag förstår inte heller varför ett ej fullskaligt planerat mord kunnat lämna så få tekniska bevis att GM inte åkt fast efter ett år!