Citat:
Ursprungligen postat av
Ronille
Föräldrarna uppger i artikeln från HD att de pratar engelska med barnen och att förhören hölls på svenska så de kanske inte förstod.
Intressant med två helsvenska föräldrar som heter Pernilla och Hans. Varför liksom...
De har väl någon tanke att det är det internationella språket. Att det med två arbetslösa föräldrar som hemskolar barnen borde vara en enkel sak att både lära barnen svenska och engelska har dock inte föresvävat dem...
Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackfollower
Jag får starka Bjärred vibbar (egen fb tråd) och tänker scientologer. Räkna med att detta kommer att förnekas kraftigt. Bidragen möjliggör att arbeta ideellt åt den kyrkan. Isolering/hemundervisning/sjukstämplade barn (tex ME). Högt uppsatta kontakter. Skåne verkar vara ett starkt fäste för Scientologer.
Jag tror vi kan glömma det religiösa spåret. Även om vi skulle misstro personen i tråden som säger sig ha haft kontakt med föräldrarna och säger att de inte var religiösa.
Hade förklaringen till att inte fira högtider exempelvis så hade de säkrlugen sagt det. De hade förmodligen också skrikit om religionsfrihet.
Fallet påminner rätt mycket om veganföräldrarna i en annan tråd. Udda människor med udda idéer parat med autism.
Citat:
Ursprungligen postat av
sofand1987
Läser i tråden att några påstår att ”kontakt med familjen är livsviktigt” och någon dåre påstod att barn som uppfostrats i familjehem/fosterhem per automatik blir ärrade för livet.
Kan bara tala från egna erfarenheter. Har ett syskon som sedan x antal år är placerad i fosterfamilj. Ingen kontakt med förälder. Tack gode gud för det säger jag bara. Han har aldrig mått så bra och har en fantastisk familj han bor hos.
Givetvis är det mycket bättre att leva i en fosterfamilj än bli vanvårdad.