2019-06-01, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Min tolkning efter Muellers uttalande är att Mueller är en solklar blackhat. Jag var tveksam innan men nu är jag säker. Det betyder att även Rosenstein var en blackhat.

För några veckor sedan sade Trump att han inte ville att Mueller skulle vittna, och jag sade att det enbart var en trollning för att få demokraterna att tvinga Mueller att vittna. SnakePlissken skrev flera gånger att "Trump är vättskrämd, han vill inte att Mueller ska vittna", Vi som följer Q förstod att Trump fejkade och i själva verket ville att Mueller skulle vittna. Nu verkar det som jag hade rätt.

Spola till 7:47 i denna video så förklarar Hannity exakt samma sak som jag och andra Q följare sagt: https://www.youtube.com/watch?v=7VsoQ5TcZb0

Mueller vågar själv inte vittna eftersom han inte kommer ha något att tillägga angående anklagelserna mot Trump. Som jag sagt så finns det många intressanta frågor som republikanerna vill ha svar på, t.ex. "hur kunde du fortsätta en utredning som var baserad på den falska och overifierade Steele dossiern?" Mueller är därmed själv misstänkt för att ha begått ett grovt brott och förräderi mot USA.

Varför skulle Trump vilja att en så värdelös människa som Mueller ska vittna? Trump är oerhört kritisk till Mueller nu? Trollar han fortfarande tror du?
Citera
2019-06-01, 00:11
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Varför skulle Trump vilja att en så värdelös människa som Mueller ska vittna? Trump är oerhört kritisk till Mueller nu? Trollar han fortfarande tror du?
Om du slutar spela efterbliven och läser vad jag skriver så hade du inte ens behöva skriva ditt inlägg.
Trump vill att Mueller ska vittna så att republikanerna skall få ställa sina frågor till Mueller. Bl.a. "Hur kunde du fortsätta en utredning som var baserad på den falska och overifierade Steele dossiern?"
Citera
2019-06-01, 00:14
Medlem
Ge upp idioter! Trump är en puppet precis som alla andra. Folket i USA var redo för en revolution innan Trump dök upp. Q är lugnande till dem som låter sig styras. Som 90% av oss svenskar, hoppet är det sista som överger oss tydligen.
Citera
2019-06-01, 10:07
Medlem
Citat:
REVEALED: Rep. Collins Identifies PETER STRZOK as Top Deep State Official Who Leaked Classified Documents to Media — AND DOJ DECLINED TO PROSECUTE!

https://www.thegatewaypundit.com/2019/05/revealed-rep-collins-identifies-peter-strzok-as-top-deep-state-official-who-leaked-classified-docume nts-to-media-and-doj-declined-to-prosecute/

Citat:
On Thursday Rep. Doug Collins, the Ranking Member on the House Judiciary Committee wrote Attorney General William Barr and Inspector General Horowitz about the investigation into the official who leaked the classified information to the liberal media.
In the letter Rep. Collins reveals the name of the leaker — Peter Strzok.

Representant Doug Collins, identifierar Peter Strzok, tillhörande deep state, som en av läckorna till säkerhetsklassat material/dokument till media/msm. DOJ försummade att åtala...
Citera
2019-06-01, 10:21
Medlem
Citat:
Hannity: The deep state's dirty secret

https://www.youtube.com/watch?v=FKq-AxZS8UA

Fyra utredningar pågående samtidigt om starten av 'Russian hoax'. Justitieminister William Barr är inte nöjd med de svar han hitintills fått från Muellerrapporten, och tillsatte därför särskilde åklagaren John Durham att undersöka saken vidare. Frågan gällde om deep state hade för avsikt, genom 'Russian hoax', att avsätta en legitimt vald president i USA, Donald J Trump..
Citera
2019-06-01, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower

Fyra utredningar pågående samtidigt om starten av 'Russian hoax'. Justitieminister William Barr är inte nöjd med de svar han hitintills fått från Muellerrapporten, och tillsatte därför särskilde åklagaren John Durham att undersöka saken vidare. Frågan gällde om deep state hade för avsikt, genom 'Russian hoax', att avsätta en legitimt vald president i USA, Donald J Trump..

Fyra utredningar?

Vad är det som ska utredas?
Citera
2019-06-01, 11:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower

Varför i hela friden behöver de 4 utredningar? Enligt Trump själv så är man ju oskyldig om inte den första utredningen hittar tillräckliga bevis för motsatsen
Nothing changes from the Mueller Report. There was insufficient evidence and therefore, in our Country, a person is innocent. The case is closed! Thank you
Citera
2019-06-01, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför i hela friden behöver de 4 utredningar? Enligt Trump själv så är man ju oskyldig om inte den första utredningen hittar tillräckliga bevis för motsatsen
Nothing changes from the Mueller Report. There was insufficient evidence and therefore, in our Country, a person is innocent. The case is closed! Thank you

Du får gärna berätta vart Trump har fel i texten du citera? Tips är att läsa på om "presumption of innocence" innan du svarar.
Citera
2019-06-01, 14:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Du får gärna berätta vart Trump har fel i texten du citera? Tips är att läsa på om "presumption of innocence" innan du svarar.

Det förklarade jag redan i förrgår - men här kommer det igen:

Citat:
Ja Trumps twitter-respons på Muellers uttalande är ju stor humor:

Trump missar alltså att oskuldspresumptionen innebär att man ska betraktas som oskyldig (tills man bevisats skyldig) - och verkar tro att man faktiskt är oskyldig (om inte motsatsen bevisats)...

Detta är alltså ett twitter från USAs president. På riktigt!!
Citera
2019-06-01, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2

Fel i sak har han absolut inte men det är likväl en ytterst märklig sak att tweeta som president (tillika oskyldig). Ska man analysera det lite blir slutsatsen lätt "Okej, det finns bevis men inte tillräckligt mycket bevis alltså har jag inte gjort något för jag är oskyldig!"

Vill nog påstå att Trump senaste dagarna slarvat bort sig ganska mycket i sitt twitterflöde... Först detta och sen tweeten om att ryssarna faktiskt påverkade valkampanjen men att han inte hade något med det att göra.

Jag tillhör skaran som anser att det finns fog för oro när det kommer till Trumps mentala hälsa, detta är bara ytterligare ett exempel.
Citera
2019-06-01, 17:12
Medlem
Citat:
I normalfallet hade jag absolut sagt att han skulle anses oskyldig. i detta fall råder dock inte normala förhållanden och utredningen skedde inte med syfte - eller ens tillstånd - att fastslå skuld, detta lämnades till kongressen att avgöra så vi får invänta deras svar på den frågan.

Det är ju också en skillnad på hur myndigheter ska betrakta en person och andra. Andra kan anse vad de vill i frågan. Steve Bannon säger ju att Trump kommer att åka dit på någon av de andra utredningarna som handlar om ekonomin. Familjen Trump och Kushner kommer förmodligen att åka dit också.

Att säga att det är Deep State som utreder Trump blir ju väldans underligt. Jag vet inte riktigt vad det då skulle handla om. Man kan ju inte kalla alla som Trump ogillar för Deep State. Eller man kan ju, men då saknar ju ordet någon som helst betydelse.

Undrar hur det går med att sätta Clinton, Obama, Brennan, Comey och Mueller i fängelse?
Citera
2019-06-01, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nu tyckte jag nog det framgick med all tydlighet att häkting angavs som ett exempel för att belysa den bakomliggande teorin snarare än ett konkret exempel som skulle tillämpas på vårt fall...

Oskuldspressumtionen går ut på att en individ inte ska behandlas som skyldig i rätten, den faller under rätten till rättvis prövning men leder inte i sig till att en person som utreds för brott ska behandlas lika som en individ som inte utreds för brott. Det ligger liksom i rättsväsendets natur att behandla misstänkta annorlunda. Sedan får man se till enskilda rättssystem för att hitta konkreta exempel på t.ex. tvångsåtgärder. En sådan skulle kunna vara att begära ut Trumps deklarationer.

Deklarationer och något av det här. Har själv svårt att tro att det inte finns graverande galenskaper av brottslig karaktär någonstans. Att kongressen tar reda på vem Donald J Trump egentligen är är helt riktigt av dem. Väljarna bör få informera sig om vem han är så att de kan göra ett följdriktigt beslut hur de vill rösta.

Ongoing Investigations:

Roger Stone criminal trial

The hush money investigation

Trump’s inauguration funding

Pro-Trump super PAC

Trump Organization insurance policies

Trump Organization real estate deals

The Trump Foundation

Trump’s taxes

Trump’s golf club employing undocumented immigrants

Lawsuits:

The emoluments lawsuit

Michael Cohen’s legal fees

Summer Zervos defamation suit

Congress:

House Intelligence Committee - Now that Democrats control the House, Intelligence Committee chair Adam Schiff is diving back into the Russia investigation. He has expanded the probe and plans to investigate not only Russian interference, but also Russian connections to Trump, whether Russians hold any leverage over Trump or members of his team and whether Trump has obstructed justice.

House Judiciary Committee - In early March, the House Judiciary Committee launched a broad investigation into three main areas: whether Trump has obstructed justice; whether there has been corruption such as breaking campaign finance laws or misusing Trump’s office for personal gain; and whether Trump has abused his power through pardons or attacks on the press, judiciary or law enforcement agencies.

House Oversight Committee - This committee, led by Rep. Elijah Cummings, is also looking into a number of areas but the most prominent is its investigation into the Trump administration’s handling of security clearances.

House Financial Services - Democratic Rep. Maxine Waters chairs the House Financial Services Committee, and she is planning a joint investigation with the Intelligence Committee into why Deutsche Bank was willing to lend money to the Trump Organization when few other financial institutions would do so.

The bank is already under scrutiny from New York prosecutors, and it was fined in the past over a Russian money laundering scheme.

House Ways and Means Committee - The House Ways and Means chairman, Democrat Richard Neal, has said he wants to subpoena Trump’s tax returns.

House Foreign Affairs Committee - Democratic Rep. Eliot Engel, the committee chairman here, said in January he planned to investigate whether Trump’s business dealings abroad have affected his foreign policy decisions.

Senate Intelligence - The Senate Intelligence Committee started investigating Russia’s election interference in 2017. Unlike its House counterpart, it issued a report in the summer of 2018 concluding that Russia did interfere in the 2016 election to try to help Trump.

But its investigation is still ongoing. http://time.com/5557644/donald-trump...tions-mueller/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in