2019-06-02, 03:42
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Jaha? Tänk om man tillhör de andra 30% då? Tänk om mannen är notoriskt otrogen, blir dömd för mord eller gud vet vad, kan inte vara kul att känna sig tvungen att stanna på grund av ekonomin.
Ja tänk om?
Poängen med 70%-påståendet är att majoriteten råkar vara kvinnor som väljer att skilja sig.
Vad de 30% andra gör då är mindre viktigt.
De kanske också träffat en ny och "bättre", som Macrons fru. En 15-årig grabb i skolan där hon var lärare fast hon redan hade tre egna barn...
Citera
2019-06-02, 03:42
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Det räcker med att kolla Facebook-flödet av kvinnliga vänner för att se att kvinnor är mer känslostyrda. Ständiga selfies där de söker bekräftelse för sitt utseende.
Ständiga selfies för att få bekräftelse på maträtter de lagat eller beställt in på krogen, ackompanjerade av ett glas vin.

Av de människor av mina vänner som får allmänna känslo-utbrott i Facebook-flödet om allt från relationsproblem med väninnor, till Metoo och Greta, är samtliga kvinnor.

Om man tittar på Merapis inlägg här så är de också totalt känslostyrda, vilket bekräftas av forskningen.

Så manliga känslouttryck på diverse sportevenemang är...... logik. De skriker, gråter och slåss = logiskt kalkylernde tänkande naturligtvis.

Män som tex bygger om bilar och motorcyklar tills de liknar polerade bordeller, för att sen visa upp dem för publik, efter tusentals timmar och kronor, nej inte ytligt och skön bekräftelse, superlogiskt manligt beteende.
Citera
2019-06-02, 03:44
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så manliga känslouttryck på diverse sportevenemang är...... logik. De skriker, gråter och slåss = logiskt kalkylernde tänkande naturligtvis.

Män som tex bygger om bilar och motorcyklar tills de liknar polerade bordeller, för att sen visa upp dem för publik, efter tusentals timmar och kronor, nej inte ytligt och skön bekräftelse, superlogiskt manligt beteende.
Eller är det bevis för att även män kan uttrycka känslor?

Det går inte göra er nöjda, för oavsett vad, så är även motsatsen fel.
Ett husmorstips: Du kan inte köpa lycka, men du kan bygga dig det.

Lycka är en biverkning av att ha åstadkommit något.
Citera
2019-06-02, 04:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Eller är det bevis för att även män kan uttrycka känslor?

Det går inte göra er nöjda, för oavsett vad, så är även motsatsen fel.
Ett husmorstips: Du kan inte köpa lycka, men du kan bygga dig det.

Lycka är en biverkning av att ha åstadkommit något.

Snälla du, det är inte jag som gång på gång kräkt ur mig att män är logiskt tänkande maskiner i alla lägen. Gå bakåt i tråden så kan du bemöta dem som påstår det.

"Döden är den fattiges doktor."
Citera
2019-06-02, 04:01
Medlem
Citat:
Ja tänk om?
Poängen med 70%-påståendet är att majoriteten råkar vara kvinnor som väljer att skilja sig.
Vad de 30% andra gör då är mindre viktigt.
De kanske också träffat en ny och "bättre", som Macrons fru. En 15-årig grabb i skolan där hon var lärare fast hon redan hade tre egna barn...
Påståendet var ett svar på mitt inlägg, och var goddag yxskaft. 30% av Sveriges alla skilsmässor är inte ett oansenligt antal, eller därtill hemska äktenskap. Att kvinnor ska stanna i dessa eller inte arbeta/studera för att inte vara "värdelösa kvinnor" är inte lockande för de flesta och dessutom en stor risk. De 70% männen ifråga jobbar ju redan och blir inte ett jämförbart resonemang gällande ekonomisk risk.
Citera
2019-06-02, 04:10
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Påståendet var ett svar på mitt inlägg, och var goddag yxskaft. 30% av Sveriges alla skilsmässor är inte ett oansenligt antal, eller därtill hemska äktenskap. Att kvinnor ska stanna i dessa eller inte arbeta/studera för att inte vara "värdelösa kvinnor" är inte lockande för de flesta och dessutom en stor risk. De 70% männen ifråga jobbar ju redan och blir inte ett jämförbart resonemang gällande ekonomisk risk.
Bara lite lätt projicerande och raljant, men visst.
Går du också omkring och säker sympatipoäng genom att framställa "er" som värdelösa kvinnor?
Skärp er.
"Rent a spine" och bevisa att ni inte är det i stället.
Barnungar!
Citera
2019-06-02, 04:12
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Snälla du, det är inte jag som gång på gång kräkt ur mig att män är logiskt tänkande maskiner i alla lägen. Gå bakåt i tråden så kan du bemöta dem som påstår det.

"Döden är den fattiges doktor."
Jag har faktiskt inte sett någon göra det påståendet, så du får attackera den här väderkvarnen på egen hand.
Citera
2019-06-02, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Bara lite lätt projicerande och raljant, men visst.
Går du också omkring och säker sympatipoäng genom att framställa "er" som värdelösa kvinnor?
Skärp er.
"Rent a spine" och bevisa att ni inte är det i stället.
Barnungar!
Hela tråden är ju en uppvisning i raljerande om hur "kvinnor" är. Dito!
Citera
2019-06-02, 04:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag har faktiskt inte sett någon göra det påståendet, så du får attackera den här väderkvarnen på egen hand.

Fast hur ska jag kunna stå för något jag inte uttryckt och inte står för.
Citera
2019-06-02, 04:25
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Kontrat med vad? Bestrider du resultatet? Om det nu är demonstrerat att kvinnor påverkas av negativa känslor i högre utsträckning än män är ju en stor del av hypotesen belagd.

Dessutom kan du enkelt hitta massvis med studier och metastudier som belägger detta faktum över hela känslospektrumet bortom allt rimligt tvivel. Min fråga till dig blir väl egentligen varför du så frenetiskt motsätter dig detta?

Här kommer några andra studier som visor kvinnors högre benägenhet att påverkas av sina känslor i överlag: "Gender and emotion", Brody & Hall, 1993; "Sex differences in emotion: expression, experience, and physiology", Kring & Gordon, 1998; och positiva känslor: "The contingent smile: a meta-analysis of sex differences in smiling", LaFrance, Hecht, & Levy Paluck, 2003. Dessutom uppvisar kvinnor en betydligt högre grad av depression och ångststörningar. Män låter sig i lägre grad påverkas av sina känslor medan kvinnor oftare faller offer för och uttrycker sina känslor öppet: "Nonverbal communication of affect in preschool in children: relationships with personality and skin conductance", Buck, 1977; "The communication of emotion", Buck, 1984; "The influence of age and gender on affect, physiology, and their interrelations: a study of long-term marriages", Levensen, Carstensen, & Gottman, 1994; osv.

Lyckas inte hitta någonstans att läsa:
*"Gender and emotion", Brody & Hall, 1993. Vart läste du den? Kan du länka?

"Sex differences in emotion: expression, experience, and physiology.", Kring & Gordon, 1998. Denna uppger att även då kvinnor uttrycker känslor oftare finner de inget som tyder på skillnader mellan könen när det gäller upplevda känslor.

"The contingent smile: a meta-analysis of sex differences in smiling", LaFrance, Hecht, & Levy Paluck, 2003.*Den här handlar inte ens om upplevda känslor utan känslouttryck, något som dessutom enligt författarna är kraftigt kulturellt betingat.

Två av dina källor är komplett irrelevanta och en motsäger tom ditt eget argument...

Var du påtänd eller?

Studierna av Buck är helt irrelevanta, du har tolkat in att på grund av att kvinnor emoterar mer så betyder det att de låter sig påverkas av känslor mer än män. Det finns inga forskningsresultat i studierna som stöder den uppfattningen utan du har bara spånat fritt, det kallas ett felslut.

Till sist: "The influence of age and gender on affect, physiology, and their interrelations: a study of long-term marriages", Levensen, Carstensen, & Gottman, 1994, jag citerar:
"These findings are related to theories of socioemotional change with age and of gender differences in marital behavior and health."
Alltså är beteendet inte något oundvikligt biologiskt fenomen utan påverkas i allra högsta grad av omgivningen och den situation man befinner sig i.

Grattis din plattnacke. Du motbevisade dig själv.

Det var allt från mig, ha det!
Citera
2019-06-02, 07:22
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospeech
Precis så är det. En kvinna jag känner till som var snygg när hon var yngre, är nu 29 och ser väl fortfarande OK ut, men hon låg runt jävligt mycket som yngre och alla vet att hon knullat många killar, nu vill INGEN kille ta i henne med tång och bilda familj, så hon är sjukt bitter nu och undrar var "alla män tagit vägen" .. Ja din idiot, dom stack då dom insåg att du tagit halva stans kukar.

Hur FAN kan kvinnor vara så naiva? De går verkligen att lura i vad som helst.

Va? Vad är problemet? Är de rädda för de andra killarnas basilusker? Vad spelar det för roll?...

Jo jag vet vad ni TROR anledningen är.

Men i själva verket vill ni helst ha en oskuld för att ni tar er äganderätten till er flickväns kropp. Ni vill inte att hon med samtycke bjuder in när hon vill ha sex, ni ska äga fittan och ha tillträde när FAN ni vill. Om ni inte såg en potentiell flickväns kropp som en ägodel skulle ni inte bry er ett skit om hur många hon knullat
Citera
2019-06-02, 07:27
Medlem
När jag ser osminkade kvinnor i jeans med hängröv tycker jag synd om dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in