Citat:
Ursprungligen postat av
Jkpg73
Du är välkommen att bidra med något annat än hörsägen från de misstänkta och allmänt vårdslöst formulerad kritik mot andras teorier utan att kunna/vilja styrka dina åsikter. Hittills har jag inte sett dig tillföra något av värde annat än för ditt eget ego.
Vi andra försöker förstå vad som hänt. Varför ville någon mörda S*ra? Visste hon för mycket om något och hotade att avslöja det? Svartsjuka? Fyllebråk som spårat ur? Snedtändning på droger? Vägrat lyda order från en man i släkten? Blivit gravid utanför äktenskap?
Vi vet inte, alltså letar vi fakta och ledtrådar, jämför med andra fall, tittar på omgivning och familjeförhållanden. Allt för att komma fram till mer eller mindre sannolika teorier om vad som hänt och dryfta dem med varandra.
I många fall, men definitivt inte alla, är det faktiskt så att när FUP släpps så visar det sig att någon eller några kommit väldigt nära sanningen, ibland hela vägen fram.
I många trådar dyker det också upp diverse troll, idealister eller bekanta till de inblandade. I en mycket aktiv tråd för inte så länge sedan var även den misstänkte mördaren aktiv i diskussionen och försökte så tvivel genom att bland annat peka på alla utom sig själv. I just det fallet klarade sig GM från att bli fälld för mord på grund av teknikaliteter, han blev endast fälld för brott mot griftefriden.
Relevans? Din trovärdighet blir bara mindre av din dryga attityd och ditt kategoriska förnekande av möjligheten att släkten kan vara skyldig "För de vet inte vad som hänt". Hade du visat någon respekt mot de vars inlägg du kritiserar och kommit med intelligentare svar än "Haha du har fel" som en femåring skulle låtit, så hade du också blivit bemött med mer respekt.
Vill du diskutera det som hänt på en seriös nivå, så varsågod. Börja du med att på ett sakligt och objektivt sätt, förklara varför du är så tvärsäker på att de teorier du spytt galla över tidigare är helt felaktiga. Visar du att du kan bete dig som folk kanske tonen tillbaka från andra blir mer behaglig.
Jag har försökt att förklara varför det har blivit som det har blivit flera gånger, men det är inte heller något som tas emot.
Precis som ni andra försöker ”lösa” vad som hänt genom att kartlägga hennes liv och göra rollister fram och tillbaka, så försöker jag vägleda på så sätt som jag anser är okej för MIG utan att jag tycker att JAG går över gränser. Sagt flertal gånger att JAG VET att min trovärdighet är skit och att jag inte bidrar med något förutom ”du har fel” då jag personligen inte tycker att jag kan säga mer än så utan att gå över en gräns som jag tycker jag bör ha.
Jag är inte anhörig, varesig ni vill tro det eller ej men känner till alla (från BO till dom ni misstänker) och det gör att jag är extremt partisk i det här. Jag utgår från det jag vet och från det jag har sett från dessa personer. Det är därifrån JAG kommer. Det är för 50e gången inte enkelt att behålla en god ton och censurera ens känslor när tråden man helt plötsligt läser inte längre handlar om främlingar, utan Im folk man vet om. Det gör en upprörd, vilket du måste förstå. Om du inte förstår det, då vet jag inte vad jag ska säga till dig egentligen.
Jag börjar med det jag vet. Hon bodde ensam på tingvallavägen 34A, det stämmer 100%. Hon jobbade på ymerförskola och hade gjort det i ett par år, men hade sökt jobb på Arlanda. Varför det vet jag verkligen inte, men jag har för mig att jobbet kom genom någon hon kände varpå hon inte riktigt behövde göra intervjuer osv för er som talade om det. Hon skulle jobba den eftermiddagen som hon hittades. Så som jag uppfattat det började det hela med att familjen blev oroliga över att hon inte svarade i telefon vilket är ovanligt tydligen och när dom åkte dit så fick dom en känsla att det var hon och så spinnade det vidare genom det. Det blev inte bekräftat för dom fören eftermiddagen (16/17) men hörde att dom hade haft kontakt med polisen redan från kl 14. Hur säker den tiden är vågar jag faktiskt inte svara på. Förhör har hållits med alla i hennes närhet, tekniska undersökningar har gjorts i diverse lägenheter. Polisen gör sitt jobb, tro inte dom sitter på rumpan och inte gör något.
Sen går vi över till vad mer jag vet. Har bott i Märsta hela mitt liv och både jag och min syster är jämnårig med V*ans barn vilket är varför jag ”kan” så mycket. Saker sprids, vi har gemensamma vänner. Det jag vet är att dom där barnen inte har några som helst begränsningar på sig. Jag vet att även om dom precis som många andra kanske har gjort fuffens och därför enligt dig inte är laglydiga så betyder det inte att dom är stenåldersmänniskor som inte integrerat sig i samhället. Hela familjen jobbar, alla talar strålande svenska, dom har svenska pojkvänner/flickvänner, dom har tatueringar, dom dricker, dom festar osv osv. Sånt som inte borde vara okej om dom inte var en liberal familj som fullständigt sket i vad familjen sa. Familjen har bott här sedan tidigt 2000-tal som jag uppfattat det (2000-2005 där något i mellan) och BO kom hit runt 2009-2011 där något i mellan. Alltså inte någon som bott i Sverige i 5 år och bott i hos sin syster, utan någon som bott här i snarare cirka 10 år och som hade fastboende och fastjobb.
Sen kommer vi till varför jag spyr galla på dessa teorier. Jo just för att det handlar om kurder och inte vilka kurder som helst, utan specifikt dessa kurder. Skulle vilja säga så mycket, men då hade detta blivit en bibel. Jag spyr galla för att jag vet saker. Att M*r är med i lexbase för ringa narkotika eller att V*ans adress är på en annan än den hon bor på tycker inte jag tyder på misstänkt mördare. Det verkar Inter polisen heller tycka än så länge.
Teorier. Ni har era, familjen har sina. Ingen är säker och ingenting utesluts från varken deras sida eller er fram tills resultat kommer. Dom tror misstänkt självmord till en högre grad, men sen har dom den där osäkerheten som dom inte vill tänka på men som finns där. Att hon som gillade att promenera mycket (något jag hört genom en som känner familjen så ta ej det 100%) kan ha varit på fel plats på fel tid. Att hon kan ha blivit offer för en psykopat som han i skogen i Väsby som hade gjort allt möjligt med stackars tjejen. Dom vet inte, men dom misstänker baserat på hennes psykiska tillstånd. Något som hon inte direkt skrev i pannan och flashade utåt, vilket är varför många är så chockade och har svårt att tro att hon kan ha gjort det själv.