2019-06-01, 13:31
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalconcrete
Kanske inte så smart att outa namnet här, du får komma privat. Min källa är stensäker.
Kan du inte bara säga om rätt BO har nämnts i tråden?
Citera
2019-06-01, 13:50
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalconcrete
Kanske inte så smart att outa namnet här, du får komma privat. Min källa är stensäker.

Sara Karim Rashid Jabari är inte längre skriven på tidigare adress och ingen annan adress heller (i Sverige).

Trådens idiot avslöjar här att det är Sara:
Citat:
Borde någon blivit hedersmördad hade det då varit M*st och inte S*ra.

Stor åldersspridning på inblandade så det är mest släktskapen som är lite oklara, inte BO.:

Vian 45
Shoxa 38
Halo 33
Sara 26

Sara var tidigare skriven hos Halo.
Senast redigerad av PeterNoster 2019-06-01 kl. 13:57.
Citera
2019-06-01, 15:34
Avslutad
Det är inte så att den nämnda döda kvinnan hade förälskat sig i en svensk man som hon kommit i kontakt med via jobbet?
Citera
2019-06-01, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Sara Karim Rashid Jabari är inte längre skriven på tidigare adress och ingen annan adress heller (i Sverige).

Trådens idiot avslöjar här att det är Sara:

Stor åldersspridning på inblandade så det är mest släktskapen som är lite oklara, inte BO.:

Vian 45
Shoxa 38
Halo 33
Sara 26

Sara var tidigare skriven hos Halo.

Trådens idiot behöver inte avslöja något haha, detta kom fram redan i första sidorna. Att jag inte benämnt henne vid namn tidigare har varit av andra skäl.
Citera
2019-06-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eraidioter
Även om jag bidrar till tjafs och diskussioner tycker jag det är tråkigt att det har kommit till den nivån. Det är snarare påhopp och bråk mellan användare än diskussioner och argumenterande kring det som hänt.

Du är välkommen att bidra med något annat än hörsägen från de misstänkta och allmänt vårdslöst formulerad kritik mot andras teorier utan att kunna/vilja styrka dina åsikter. Hittills har jag inte sett dig tillföra något av värde annat än för ditt eget ego.

Vi andra försöker förstå vad som hänt. Varför ville någon mörda S*ra? Visste hon för mycket om något och hotade att avslöja det? Svartsjuka? Fyllebråk som spårat ur? Snedtändning på droger? Vägrat lyda order från en man i släkten? Blivit gravid utanför äktenskap?

Vi vet inte, alltså letar vi fakta och ledtrådar, jämför med andra fall, tittar på omgivning och familjeförhållanden. Allt för att komma fram till mer eller mindre sannolika teorier om vad som hänt och dryfta dem med varandra.

I många fall, men definitivt inte alla, är det faktiskt så att när FUP släpps så visar det sig att någon eller några kommit väldigt nära sanningen, ibland hela vägen fram.

I många trådar dyker det också upp diverse troll, idealister eller bekanta till de inblandade. I en mycket aktiv tråd för inte så länge sedan var även den misstänkte mördaren aktiv i diskussionen och försökte så tvivel genom att bland annat peka på alla utom sig själv. I just det fallet klarade sig GM från att bli fälld för mord på grund av teknikaliteter, han blev endast fälld för brott mot griftefriden.

Relevans? Din trovärdighet blir bara mindre av din dryga attityd och ditt kategoriska förnekande av möjligheten att släkten kan vara skyldig "För de vet inte vad som hänt". Hade du visat någon respekt mot de vars inlägg du kritiserar och kommit med intelligentare svar än "Haha du har fel" som en femåring skulle låtit, så hade du också blivit bemött med mer respekt.

Vill du diskutera det som hänt på en seriös nivå, så varsågod. Börja du med att på ett sakligt och objektivt sätt, förklara varför du är så tvärsäker på att de teorier du spytt galla över tidigare är helt felaktiga. Visar du att du kan bete dig som folk kanske tonen tillbaka från andra blir mer behaglig.
Senast redigerad av Jkpg73 2019-06-01 kl. 23:36.
Citera
2019-06-01, 23:35
Medlem
Citat:
Att jag inte påpekade något annat är för att jag inte tänker slösa någon tid att försöka bevisa något för dig. Du är ingenting, så försök inte heller att göra dig till någonting.

Nej det finns ingenting komiskt i ämnet. Någon jag har vetat om har gått bort, så nej jag hittar absolut ingenting roligt i det faktiskt. Hittar inte heller något roligt i patetiska människor som tror de kan fastställa andra människors liv på några ynkla vaga påpekanden och tolkningar.

Det jag snarare tycker komiskt är du. Du är en otrolig rolig människa och det är inget tvek om vart du står i dina åsikter. Extremt åt höger så att säga. Det enda du verkar tycka väsentligt genom hela tråden är ursprung, ursprung och låt oss se ursprung!!

Men nej, svenskar kan ju inte heller mörda eller bryta mot lag. Svenskar är de mest felfria människor på planeten! Länge leve den rena rasen va? amen.

Ärligt talat så har jag aldrig påstått att vi svenskar är felfria. Det finns gott om bevis för motsatsen. Nu handlar inte tråden om svenskar utan om kurder, så jag förstår inte relevansen?

Här har du svaret på varför ursprung är intressant: Folk som är uppväxta i en annan kultur har ofta svårt att assimileras i det svenska samhället. När vissa individer lyckas bättre än sina landsmän med detta är det inte ovanligt att avundsjukan och "skammen" driver någon över gränsen. När någon "mindre värd" vågar bryta traditionerna och försöka leva som jämnåriga i det nya landet kan det helt enkelt bli för mycket för någons "ära" att hantera och det slår då fullständigt slint i skallen, sen är tragedin ett faktum.

För mig är detta den mest sannolika förklaringen. Det är baserat på tillgänglig information kring detta och tidigare fall av liknande karaktär, så du behöver varken dra rasistkortet eller prata om fördomar.
Citera
2019-06-02, 00:40
Medlem
Citat:
Även om jag bidrar till tjafs och diskussioner tycker jag det är tråkigt att det har kommit till den nivån. Det är snarare påhopp och bråk mellan användare än diskussioner och argumenterande kring det som hänt.

En uppmaning till seriös diskussion, vad menar du har hänt och varför?
Citera
2019-06-02, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Du är välkommen att bidra med något annat än hörsägen från de misstänkta och allmänt vårdslöst formulerad kritik mot andras teorier utan att kunna/vilja styrka dina åsikter. Hittills har jag inte sett dig tillföra något av värde annat än för ditt eget ego.

Vi andra försöker förstå vad som hänt. Varför ville någon mörda S*ra? Visste hon för mycket om något och hotade att avslöja det? Svartsjuka? Fyllebråk som spårat ur? Snedtändning på droger? Vägrat lyda order från en man i släkten? Blivit gravid utanför äktenskap?

Vi vet inte, alltså letar vi fakta och ledtrådar, jämför med andra fall, tittar på omgivning och familjeförhållanden. Allt för att komma fram till mer eller mindre sannolika teorier om vad som hänt och dryfta dem med varandra.

I många fall, men definitivt inte alla, är det faktiskt så att när FUP släpps så visar det sig att någon eller några kommit väldigt nära sanningen, ibland hela vägen fram.

I många trådar dyker det också upp diverse troll, idealister eller bekanta till de inblandade. I en mycket aktiv tråd för inte så länge sedan var även den misstänkte mördaren aktiv i diskussionen och försökte så tvivel genom att bland annat peka på alla utom sig själv. I just det fallet klarade sig GM från att bli fälld för mord på grund av teknikaliteter, han blev endast fälld för brott mot griftefriden.

Relevans? Din trovärdighet blir bara mindre av din dryga attityd och ditt kategoriska förnekande av möjligheten att släkten kan vara skyldig "För de vet inte vad som hänt". Hade du visat någon respekt mot de vars inlägg du kritiserar och kommit med intelligentare svar än "Haha du har fel" som en femåring skulle låtit, så hade du också blivit bemött med mer respekt.

Vill du diskutera det som hänt på en seriös nivå, så varsågod. Börja du med att på ett sakligt och objektivt sätt, förklara varför du är så tvärsäker på att de teorier du spytt galla över tidigare är helt felaktiga. Visar du att du kan bete dig som folk kanske tonen tillbaka från andra blir mer behaglig.

Jag har försökt att förklara varför det har blivit som det har blivit flera gånger, men det är inte heller något som tas emot.

Precis som ni andra försöker ”lösa” vad som hänt genom att kartlägga hennes liv och göra rollister fram och tillbaka, så försöker jag vägleda på så sätt som jag anser är okej för MIG utan att jag tycker att JAG går över gränser. Sagt flertal gånger att JAG VET att min trovärdighet är skit och att jag inte bidrar med något förutom ”du har fel” då jag personligen inte tycker att jag kan säga mer än så utan att gå över en gräns som jag tycker jag bör ha.

Jag är inte anhörig, varesig ni vill tro det eller ej men känner till alla (från BO till dom ni misstänker) och det gör att jag är extremt partisk i det här. Jag utgår från det jag vet och från det jag har sett från dessa personer. Det är därifrån JAG kommer. Det är för 50e gången inte enkelt att behålla en god ton och censurera ens känslor när tråden man helt plötsligt läser inte längre handlar om främlingar, utan Im folk man vet om. Det gör en upprörd, vilket du måste förstå. Om du inte förstår det, då vet jag inte vad jag ska säga till dig egentligen.

Jag börjar med det jag vet. Hon bodde ensam på tingvallavägen 34A, det stämmer 100%. Hon jobbade på ymerförskola och hade gjort det i ett par år, men hade sökt jobb på Arlanda. Varför det vet jag verkligen inte, men jag har för mig att jobbet kom genom någon hon kände varpå hon inte riktigt behövde göra intervjuer osv för er som talade om det. Hon skulle jobba den eftermiddagen som hon hittades. Så som jag uppfattat det började det hela med att familjen blev oroliga över att hon inte svarade i telefon vilket är ovanligt tydligen och när dom åkte dit så fick dom en känsla att det var hon och så spinnade det vidare genom det. Det blev inte bekräftat för dom fören eftermiddagen (16/17) men hörde att dom hade haft kontakt med polisen redan från kl 14. Hur säker den tiden är vågar jag faktiskt inte svara på. Förhör har hållits med alla i hennes närhet, tekniska undersökningar har gjorts i diverse lägenheter. Polisen gör sitt jobb, tro inte dom sitter på rumpan och inte gör något.

Sen går vi över till vad mer jag vet. Har bott i Märsta hela mitt liv och både jag och min syster är jämnårig med V*ans barn vilket är varför jag ”kan” så mycket. Saker sprids, vi har gemensamma vänner. Det jag vet är att dom där barnen inte har några som helst begränsningar på sig. Jag vet att även om dom precis som många andra kanske har gjort fuffens och därför enligt dig inte är laglydiga så betyder det inte att dom är stenåldersmänniskor som inte integrerat sig i samhället. Hela familjen jobbar, alla talar strålande svenska, dom har svenska pojkvänner/flickvänner, dom har tatueringar, dom dricker, dom festar osv osv. Sånt som inte borde vara okej om dom inte var en liberal familj som fullständigt sket i vad familjen sa. Familjen har bott här sedan tidigt 2000-tal som jag uppfattat det (2000-2005 där något i mellan) och BO kom hit runt 2009-2011 där något i mellan. Alltså inte någon som bott i Sverige i 5 år och bott i hos sin syster, utan någon som bott här i snarare cirka 10 år och som hade fastboende och fastjobb.

Sen kommer vi till varför jag spyr galla på dessa teorier. Jo just för att det handlar om kurder och inte vilka kurder som helst, utan specifikt dessa kurder. Skulle vilja säga så mycket, men då hade detta blivit en bibel. Jag spyr galla för att jag vet saker. Att M*r är med i lexbase för ringa narkotika eller att V*ans adress är på en annan än den hon bor på tycker inte jag tyder på misstänkt mördare. Det verkar Inter polisen heller tycka än så länge.

Teorier. Ni har era, familjen har sina. Ingen är säker och ingenting utesluts från varken deras sida eller er fram tills resultat kommer. Dom tror misstänkt självmord till en högre grad, men sen har dom den där osäkerheten som dom inte vill tänka på men som finns där. Att hon som gillade att promenera mycket (något jag hört genom en som känner familjen så ta ej det 100%) kan ha varit på fel plats på fel tid. Att hon kan ha blivit offer för en psykopat som han i skogen i Väsby som hade gjort allt möjligt med stackars tjejen. Dom vet inte, men dom misstänker baserat på hennes psykiska tillstånd. Något som hon inte direkt skrev i pannan och flashade utåt, vilket är varför många är så chockade och har svårt att tro att hon kan ha gjort det själv.
Citera
2019-06-02, 05:31
Medlem
Tillbaka till ruta ett, vem dödade Sara? Varför?

Bodde B*ston Q*dir F*raj F*raj på Tingvallavägen 34. tillsammans med Sara för ca 11 veckor sedan? (* e *a a a)

Väldigt snabb identifiering av offret, hur skulle det vara annars om inte "familjen" dykt upp med desamma och informerat polisen?
Citera
2019-06-02, 05:54
Medlem
Citat:
Jag har försökt att förklara varför det har blivit som det har blivit flera gånger, men det är inte heller något som tas emot.

Teorier. Ni har era, familjen har sina. Ingen är säker och ingenting utesluts från varken deras sida eller er fram tills resultat kommer. Dom tror misstänkt självmord till en högre grad, men sen har dom den där osäkerheten som dom inte vill tänka på men som finns där.

Tack, det var ett intressant inlägg som åtminstone i mina ögon känns ärligt och äkta. Jag vet inte vad det är värt, men för mig är det nu tydligt att du faktiskt har en rimlig grund för ditt försvar av de anhöriga. Det innebär inte att jag varken tror på självmord eller att mördaren var okänd för henne, men jag förstår din inställning bättre och kan respektera den.

För dig är det personligt, för mig är det ännu ett exempel på problem som följer med en invandring som för länge sedan passerat vad som är rimligt.

Min grundinställning är att alla brott där en invandrare är GM eller BO är fullständigt onödiga och aldrig hade inträffat om de inte varit här. Sverige har tillräckligt med egna psykfall, narkomaner och andra kriminella. Varför importera mer problem?
Citera
2019-06-02, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Tillbaka till ruta ett, vem dödade Sara? Varför?

Bodde B*ston Q*dir F*raj F*raj på Tingvallavägen 34. tillsammans med Sara för ca 11 veckor sedan? (* e *a a a)

Väldigt snabb identifiering av offret, hur skulle det vara annars om inte "familjen" dykt upp med desamma och informerat polisen?

Är du blind eller bara allmänt seg? Snabb identifiering var det fan inte. Om du har en familjemedlem som ALLTID svarar i telefon och som varit MIA i flera timmar så blir du väl oroad?? Sen om denna familjemedlem har en historia av psykisk ohälsa och att vara självsmordsbenägen så är det väl klart som fan att man får panik och kontaktar polisen och frågar om det är hon? Framförallt när fyndplatsen är precis bakom familjemedlemmens lägenhet????????????!?!?!?!???!??! Helt jävla hopplösa vad man en säger. ”Himmeln är blå” = aa men var den blå enligt familjen eller någon annan??? Mm det är frågan det så ja måste absolut varit familjen.
Senast redigerad av eraidioter 2019-06-02 kl. 08:28.
Citera
2019-06-02, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Tack, det var ett intressant inlägg som åtminstone i mina ögon känns ärligt och äkta. Jag vet inte vad det är värt, men för mig är det nu tydligt att du faktiskt har en rimlig grund för ditt försvar av de anhöriga. Det innebär inte att jag varken tror på självmord eller att mördaren var okänd för henne, men jag förstår din inställning bättre och kan respektera den.

För dig är det personligt, för mig är det ännu ett exempel på problem som följer med en invandring som för länge sedan passerat vad som är rimligt.

Min grundinställning är att alla brott där en invandrare är GM eller BO är fullständigt onödiga och aldrig hade inträffat om de inte varit här. Sverige har tillräckligt med egna psykfall, narkomaner och andra kriminella. Varför importera mer problem?

Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in