2019-06-01, 21:11
Medlem
M Nordströms avatar
Ett exempel, jag skall deltaga i en konferens i New York den 1 augusti och får reda på det från min arbetsgivare den 5 juli. Han säger att det måste ske fyiskt detta möte för att få dom rätta kontakterna. Hur bär jag mig då åt för att hinna dit i tid om jag inte får använda flyg?
Citera
2019-06-01, 21:20
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Ett exempel, jag skall deltaga i en konferens i New York den 1 augusti och får reda på det från min arbetsgivare den 5 juli. Han säger att det måste ske fyiskt detta möte för att få dom rätta kontakterna. Hur bär jag mig då åt för att hinna dit i tid om jag inte får använda flyg?

Du och klimatångest greta får väl fixa en segelbåt för att ta er dit.
Citera
2019-06-01, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Ett bättre scenario lär du komma på. Din arbetsgivare kan ju knappast begära att du ska ta dig dit på kortare tid än vad som är möjligt. Hur gör du idag om din arbetsgivare begär att du ska vara i New York om en timme?
Senast redigerad av Sugminstorasalta 2019-06-01 kl. 21:42.
Citera
2019-06-01, 21:30
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
...hur skulle kläder påverka klimatet?
Du verkar ha huvudet i ett moln. Så förslagsvis sammanfatta ditt case i siffror för att få ett uns trovärdighet för vidare diskussion. Exempelvis hur stor del av miljöproblemet du anser utgörs av flyget, med referens.
Citera
2019-06-01, 21:35
Medlem
Aardbegs avatar
Hur ska 10 000 000 människor rädda planeten från 7 400 000 000 som fortfarande får flyga få de inte drabbas av förbudet.
Citera
2019-06-01, 21:37
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaGurra
Jag håller med.
Personligen tycker jag alla fordon måste förbjudas om klimatet ska kunna återhämta sig.
Även cyklar bidrar till global uppvärmning under produktionen samt de partiklar från däcken när de nöts.
Vi får gå barfota ett ta fram tills att miljön återhämtat sig.

Instämmer fullt ut!
Om vi sedan långsamt minskar köp av kläder som är den stora miljöboven kan nästa vinst uppstå.
Vår kroppsbehåring blir så stark/stor att vi inte behöver kläder och hus.
Byggen är en stor miljöbov så det vore perfekt för miljön om vi kan bo i enkla hyddor av grenar.
Du är något på spåren här.

Ojaaa, spår av ironi har noterats.
Citera
2019-06-01, 21:38
Avslutad
Frågan är hur löser man problemet med att åka tåg, vi måste bygga mycket snabbare järnvägar i såna fall, och då kan ändå inte alla använda tåget då det tar för lång tid från tex Luleå till Stockholm, eller ännu värre Luleå Malmö.
Vi måste då förändra samhället i grunden så att Norrland är oberoende av storstäderna i söder så vi inte behöver flyga till Arlanda eller Göteborg för att träffa chefer.
Citera
2019-06-01, 21:43
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Försök ta tåget till London

Just det där var väl kanske inget vidare exempel sedan tunneln till kontinenten byggdes.
Citera
2019-06-01, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
Varsågod och låt bli att ta flyget. Fint bidrag av dig till miljön. Stanna hemma i Sverige om du nu nöjer dig med det, inget fel i det. Men det är fan märkligt att börja snacka om att förbjuda flyg. Jag har inte siffrorna men tycker det verkar orimligt att den värsta miljöförstörande faktorn av en individ skulle vara att flyga x antal gånger om året.

Själv t.ex har jag aldrig ägt en bil och har inte skaffat mig någon avkomma så jag tycker gott att jag kan unna mig att flyga precis när fan jag känner för det.

Har flugit inrikes fyra gånger (ej eget val utan inbokad av andra), aldrig utomlands. Har ej haft egen bil på minst 20 år (lånar dock 1 gång/14dagar för handel i lokala butiker).
Citera
2019-06-01, 21:53
Medlem
Fick PM från trådstartaren där denne erkände att det hela var en trolltråd. Personligen tycker jag bara sånt här flamsande är trist och tröttsamt. Grundfrågan kvarstår dock och det är många miljöaktivister som vill ha bort eller minska flygandet kraftigt.
Citera
2019-06-01, 21:54
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aardbeg
Hur ska 10 000 000 människor rädda planeten från 7 400 000 000 som fortfarande får flyga få de inte drabbas av förbudet.

Vi får föregå med gott exempel sen får andra länder följa oss
Citera
2019-06-01, 21:59
Medlem
codetracers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Klimatet kan inte vänta längre, tiden för fjolliga flygskatter är över. Vi måste omedelbart stänga ner alla flygplatser i Sverige och göra det brottsligt att flyga.

Flygskatterna kommer inte hjälpa ett dugg, folk kommer flyga lika mycket ändå. Våra politiker måste våga ta klimatet på allvar nu för imorgon är det försent.

Ni får sluta prata om klimatet och ta till handling nu för fan. Vad väntar dom på?

Vi borde förbjuda allt, inkl dumma människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in