2019-06-01, 20:23
Medlem
irrelevants avatar
Varsågod och låt bli att ta flyget. Fint bidrag av dig till miljön. Stanna hemma i Sverige om du nu nöjer dig med det, inget fel i det. Men det är fan märkligt att börja snacka om att förbjuda flyg. Jag har inte siffrorna men tycker det verkar orimligt att den värsta miljöförstörande faktorn av en individ skulle vara att flyga x antal gånger om året.

Själv t.ex har jag aldrig ägt en bil och har inte skaffat mig någon avkomma så jag tycker gott att jag kan unna mig att flyga precis när fan jag känner för det.
Citera
2019-06-01, 20:23
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Det finns ju faktiskt el-bilar som är bra för klimatet och vädret.
Hänger du inte med i utvecklingen ?

Nu larmas det om att elbilar medför lika mycket klimatförstöring då elproduktion sker med hjälp av kolkraftverk. Nej skall det vara radikala förbud så skall all form av förflyttning förbjudas förutom cykel och roddbåt.

Eller så fattar till slut miljöaktivister att jorden är för befolkad för att regler kan hjälpa situationen.
Citera
2019-06-01, 20:28
Medlem
Citat:
Klimatet kan inte vänta längre, tiden för fjolliga flygskatter är över. Vi måste omedelbart stänga ner alla flygplatser i Sverige och göra det brottsligt att flyga.

Flygskatterna kommer inte hjälpa ett dugg, folk kommer flyga lika mycket ändå. Våra politiker måste våga ta klimatet på allvar nu för imorgon är det försent.

Ni får sluta prata om klimatet och ta till handling nu för fan. Vad väntar dom på?

Ännu viktigare! Förbjud nr 2 omedelbart.
Fatta hur mycket en korv skadar klimatet.
Räkna sedan alla korvar du lägger per år. Nä fy faan. Förbjud nr 2 med omedelbar verkan och bygg om alla toaletter till enbart pissoarer.
Med lite vilja går det mesta!
Citera
2019-06-01, 20:29
Medlem
kaylass avatar
Din jävla pajas flyget står för 2% av utsläppen globalt
Citera
2019-06-01, 20:31
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu

Nu larmas det om att elbilar medför lika mycket klimatförstöring då elproduktion sker med hjälp av kolkraftverk. Nej skall det vara radikala förbud så skall all form av förflyttning förbjudas förutom cykel och roddbåt.

Eller så fattar till slut miljöaktivister att jorden är för befolkad för att regler kan hjälpa situationen.

Att cykla är inte bra för miljön heller

cykling ger upphov till utsläpp av ca 21 g koldioxid per km.

Att tillverka en bensinbil ger utsläpp motsvarande 40 g koldioxid/km.

Att tillverka en dieselbil ger 35 g koldioxid/km.

En elbil ger 70 g koldioxid/km.
Senast redigerad av braattha 2019-06-01 kl. 20:38.
Citera
2019-06-01, 20:32
Medlem
Citat:
Klimatet kan inte vänta längre, tiden för fjolliga flygskatter är över. Vi måste omedelbart stänga ner alla flygplatser i Sverige och göra det brottsligt att flyga.

Flygskatterna kommer inte hjälpa ett dugg, folk kommer flyga lika mycket ändå. Våra politiker måste våga ta klimatet på allvar nu för imorgon är det försent.

Ni får sluta prata om klimatet och ta till handling nu för fan. Vad väntar dom på?

De väntar troligen på att söndercurlade småttingar i Väst ska växa upp och inse vad ett havererat svenskt näringsliv och sönderskattat svenskt näringsliv betyder för deras eget välstånd?

Jädda väjden föj all del och stoppa kolkondenskjaften övej hela väjden.
Citera
2019-06-01, 20:36
Medlem
M Nordströms avatar
Jag tänker flyga hur mycket jag vill!!. Dessa klimatalarmister har styrt över detta till en klimatfråga istället för det dom misslyckades med nämligen mångkultur: Nedan ger jag en beskrivning på PK sjukan som drabbat Sverige:

Citat:
Som frågan lyder: Hur kan man bota den psykologiska sjukdomen PK sjukan? Många människor mår säkert mycket dåligt av att ha drabbats och förblindats av denna svåra psykiska sjukdom. Det visar sig genom att man fördömer andra människor som har andra politiska åsikter.

Man gör sig av med gamla vänner som visar sig ha andra åsikter. Helt enkelt så kan man bara undgår med dom som har samma åsikter och det kan ju naturligtvis ställa till problem i privatliv och arbetsliv. Så finns det någon lösning på denna allvarliga psykiska sjukdom?

En del säger att det är skola och media som står bakom denna sjukdom på grund av sin ensidiga information. Kan det vara sant? Som alla vet så står ju en större del av den svenska journalistkåren till vänster i det politiska Sverige och även lärarkåren är väldigt röd. Detta har naturligtvis påverkat elever som gått igenom den svenska skolan. Vilka
är era tips? hur råder man bot på PK sjukan?

(FB) Modernt syndrom i Sverige PK sjukan

Citera
2019-06-01, 20:50
Avslutad
Gör 4 flygresor t o r i sommar.
Att resa är att leva så lägg ner!
Citera
2019-06-01, 20:54
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Gör 4 flygresor t o r i sommar.
Att resa är att leva så lägg ner!

Fast man kan ju resa på ett mer klimatsmart sätt, ge mig en bra anledning till att ta flyget istället för tåget.
Citera
2019-06-01, 20:56
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Fast man kan ju resa på ett mer klimatsmart sätt, ge mig en bra anledning till att ta flyget istället för tåget.
Försök ta tåget till London
Citera
2019-06-01, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu

Och ännu bättre; bara att tillverka ett Tesla-batteri orsakar ett lika stort koldioxidutsläpp som att köra mellan 15 000- 20 000 mil med en bensinbil. Dvs nästan en bils livslängd.
Citera
2019-06-01, 21:05
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Jag flög mycket förut så jag vet vad jag pratar om. Jag flyger nästan aldrig längre, bara om jag ska på semester eller så.
Då vi inte fick svar när jag frågade tidigare. Du vill alltså förbjuda flygplan men du flyger (nästan) aldrig bara om du ska på (semester eller så) då resonerar du mot dej själv? Det där eller så, vad menar du med så?? Det här måste du förklara för oss och vi väntar på svar nu åxå eftersom du inte ville svara på den frågan tidigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in