2019-06-01, 15:58
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
"Förbereda för riksdagsvalrörelsen 2022" är inte alls vad de borde syssla med nu. De kan inte dyka upp vart fjärde år.

De borde bedriva lägre intensivt oppositionsarbete varje dag fram till nästa valrörelse.
Gör du det själv? Ska någon annan rädda dig åt dig "varje dag"? Gud som haver barnen kär se till mig var än jag är, sorry men din Gud är en hämndlysten Gud som straffar dig för dina synder. Som om Han vore naturen vars konsekvenser av dina egna handlingar straffar dig själv. Fly om du kan.

AfS har ägnat majoriteten av tiden sedan ett drygt år, till bespottande av samtliga sverigedemokrater, åt att på egen bekostnad kampanja för att bilda opinion för svenska folkets bästa.
Senast redigerad av Fri 2019-06-01 kl. 16:02.
Citera
2019-06-01, 16:09
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Däremot är det ett verkligt fenomen att regimen gör allt den kan för att förknippa dissidentåsikter med tölpighet.
Det förklarar varför regimens teatrala regimarrangerade låtsasopposition Sverigedemokraterna har en anonym tölp till valross som sin EU-kandidat. Inget kan diskreditera dem mer än det och garantera att de inte åstadkommer någonting i opinionen. Mission accomplished, trÅkesson, noll är uppnått. Grattis! Ni lyckades med er brunsmetning och hatkampanj hålla borta alla nationalister i år igen. Jag tror det blir lite svårare för er att lyckas med det nästa gång.
Citera
2019-06-01, 17:42
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
"Förbereda för riksdagsvalrörelsen 2022" är inte alls vad de borde syssla med nu. De kan inte dyka upp vart fjärde år.

De borde bedriva lägre intensivt oppositionsarbete varje dag fram till nästa valrörelse. Vi har en evigt värre situation i landet med allt mer system som imploderar eller kollapsar, som hittills inget parti (allra minst Sverigedemokraterna) lyckas kapitalisera på.

Utrymme finns.

Det är såklart de måste förbereda sig inför riksdagsvalrörelsen 2022 med lokalföreningar o dylikt i hela landet. Däremot håller jag med dig fullständigt att de måste bedriva ett lägre intensivt oppostionsarbete varje dag fram till nästa valrörelse.

Gör dem inte det sistnämnda så kan de lika gärna lägga ner. Att dyka upp som gubben i lådan några månader inför varje val funkar som sagt inte. Iallafall inte om man har som mål att komma in i riksdagen redan 2022.
Senast redigerad av Tubleros 2019-06-01 kl. 17:46.
Citera
2019-06-01, 19:39
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Rösterna är färdigräknade, och visar på ännu ett fiasko för AFS. Precis som i riksdagsvalet hamnar partiet väldigt långt i underkant jämfört med vad deras partiledare lovat och hoppats.

Frågan var om AFS skulle få mer än en procent, inte ens 20 000 röster har de fått, ett komplett fiasko. Ingen verkar vilja rösta på AFS. Har Kasselstrand med anhang förstört varumärket?

Är det AFS tak vi ser? Vad gör AFS för fel? Borde de kanske anta en mer liberal, nomal, mainstreamhållning?

Var det ett misstag att ha en kampanj där man påstår att en röst på AFS är det samma som Swexit.

Ja, frågorna hopar sig. Finns svaren?

Valresultatet är inget annat än ett praktfiasko.

De lovade inte bara att de skulle in i Riksdagen, utan att de även skulle knipa en stol i EU-parlamentet.

Nu med facit i hand framstår detta som ett enda stort jävla skämt.

Hela AfS existensberättigande består av att skita ner på SD så mycket det bara går. De har inga egna frågor som de driver.

När jag ser på valresultaten och klickar in i olika orter ser jag att NMR får fler röster i många delar ute på landet och i mina gamla trakter än vad AfS får. Det har nämnts förut men tåls att nämnas igen. AfS framstår som ett parti för övre-medelklassen i storstäderna och attraherar inte arbetarklassen och folket på landsbygden på samma sätt som till exempel NMR gör.

Min kvalificerad gissning är att AfS läggs ner år 2020.

Med tanke på samhällsutvecklingen så ser jag det som lönlöst att satsa på en lång marsch till makten, så som SD gjorde under 90-talet. Då är det ju redan för sent för Sverige. Dessutom kommer Sverige år 2022 att vara så illa ute att det kommer att krävas snabba och enkla lösningar. I valet 2022 kommer även regeringsfrågan att göra att småpartier som AfS (om de fortfarande finns kvar) kommer att drunkna. Endast de inbitna 20k + några till kommer att hålla sig till AfS.

Varför AfS aldrig satsade på kommunalnivå kommer jag aldrig att förstå. De skulle ha säkrat flera stolar här och var i gamla ND- och SvP-fästen utan större problem och kunnat bygga vidare på det. Nu får de istället börja om från skratch med ingenting efter att ha slösat massvis med pengar och dyrbar tid för ingenting. Inte ens en stol i Södertälje kommun har de.
Senast redigerad av OliverCromwell 2019-06-01 kl. 19:44.
Citera
2019-06-01, 20:43
Medlem
NorthernAngels avatar
Varför ljuger AfS om att de är så nybildade. Denna tråd är från februari 2017, då registrerade de partiet. Rimligtvis bildade de partiet innan dess. Starkt av TS att skapa en tråd om ett parti som enligt dem själva inte fanns då. Partiet är 2 ½ år gammalt det är inte så nytt.
Citera
2019-06-01, 21:09
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
När jag ser på valresultaten och klickar in i olika orter ser jag att NMR får fler röster i många delar ute på landet och i mina gamla trakter än vad AfS får. Det har nämnts förut men tåls att nämnas igen. AfS framstår som ett parti för övre-medelklassen i storstäderna och attraherar inte arbetarklassen och folket på landsbygden på samma sätt som till exempel NMR gör.
Det är väl alldeles utmärkt om det skulle vara så och att det i så fall finns ett parti för den övre medelklassen i städerna, som inte sällan tycker att SD är för bonniga? Jag hoppas att FLER människor ur nämnda grupp ska våga ta steget till AfS. Det finns vidare ingenting som förbjuder svenskar på landsbygden att rösta AfS, men jag tycker att det bara är positivt om AfS har en annan profil än SD. Även om detta skulle innebära att AfS inte kan växa i all oändlighet. Det räcker iofs. med ett litet ideologiskt parti som petar retligt på SD med en lång pinne någon gång ibland.
Citera
2019-06-01, 21:12
Medlem
MCMLXXVIIs avatar
Citat:

De lovade inte bara att de skulle in i Riksdagen, utan att de även skulle knipa en stol i EU-parlamentet.

Hela AfS existensberättigande består av att skita ner på SD så mycket det bara går. De har inga egna frågor som de driver.

Med tanke på samhällsutvecklingen så ser jag det som lönlöst att satsa på en lång marsch till makten, så som SD gjorde under 90-talet. Då är det ju redan för sent för Sverige. Dessutom kommer Sverige år 2022 att vara så illa ute att det kommer att krävas snabba och enkla lösningar. I valet 2022 kommer även regeringsfrågan att göra att småpartier som AfS (om de fortfarande finns kvar) kommer att drunkna. Endast de inbitna 20k + några till kommer att hålla sig till AfS.

Varför AfS aldrig satsade på kommunalnivå kommer jag aldrig att förstå. De skulle ha säkrat flera stolar här och var i gamla ND- och SvP-fästen utan större problem och kunnat bygga vidare på det. Nu får de istället börja om från skratch med ingenting efter att ha slösat massvis med pengar och dyrbar tid för ingenting. Inte ens en stol i Södertälje kommun har de.

Det är ju medelklassen som AfS måste nå för att komma in i Riksdagen. Jag vet flera distrikt i Göteborg där SD är väldigt svaga (runt 8%) men där AfS fick nästan en procent.

Egentligen borde partiet rikta in sig på att attrahera invandringskritiska (gammel)moderater men tyvärr är dessa lika partitrogna som sossar. I Storbritannien var det ju främst Conservatives som röstade på Brexit-partiet.
Citera
2019-06-01, 21:42
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ni sverigedemokrater är allt bra skadeglada nu, va? Grattis till att ni kommer att importera över en miljon anonyma islamister under denna mandatperiod! Beklagar att du kommer att stenas till döds på gatan, men det viktigaste är ju att vara anti-nationalist och EU-vän, eller hur?

Citat:
AfS drev "UT UR EU" som enda fråga. Motsatsen till det SD och deras muslimske EU-partigruppledare Syed Kamall står för. Och toaletter är till för att skita i. SD sitter årtionde efter årtionde i riksdagis och Bryssel och åstadkommer noll och intet, inklusive ingen opinionsbildning alls, samtidigt som de stjäl MILJARDER kronor från skattebetalarna och stoppar ned i egna fickor. Varför röstar du på SD när du har originalet till regimens lilla hundvalp till stödparti, VPK, till handa?

Citat:
När jag ser på valresultaten och klickar in i olika orter ser jag att NMR får fler röster i många delar ute på landet och i mina gamla trakter än vad AfS får.
BRUNSMETNINGSTILLFÄLLE, BRUNSMETNINGSTILLFÄLLE, BRUNSMETNINGSTILLFÄLLE! Äntligen får sverigedemokrater nånting de för en gångs skull kan lägga energi på, det enda som engagerar er, att nazisttämpla ett parti för att det förespråkar återvandring, en lika extremistisk ståndpunkt som danska socialdemokrater propagerar för! (Eller förresten, pratade du bara om olika valresultat för olika partier? Somliga hade otur när de drog ödets lott och försökte tänka en dag.)

Citat:
Varför AfS aldrig satsade på kommunalnivå kommer jag aldrig att förstå.
Det är bara att se på vilka apkräk till tysta fega meningslösa parasiter som SD har i kommunerna för att fatt att det är helt meningslöst och direkt kontraproduktivt. Det såg vi redan med Ny Demokrati för snart 30 år sedan, att det bara är utmobbade byfånar som vill sitta i tio kvällsmöten med fullmäktige om året och uträtta ingenting eftersom i sann svensk demokratisk anda allting redan har gjorts upp av andra i korridorerna. Men en och annan SD:are lyckas ändå rösta för skattefinansierat boende åt anonyma arapor och för skattefinansierade moskébyggen, grattis för allt SD åstadkommit i kommunerna genom årtiondena! Enda anledningen till att SD ställer upp i kommunval är för att particentralen ska kunna snylta åt sig mer bidrag från skattebetalarna. De är ju alla helt omeriterade och livslångt arbetslösa och kan inte försörja sig själva på annat sätt.

Citat:
Nu får de istället börja om från skratch med ingenting efter att ha slösat massvis med pengar och dyrbar tid för ingenting. Inte ens en stol i Södertälje kommun har de.
Nigel Farage började om från scratch och fick var tredje röst. Han blir bättre och bättre på det. När man älskar en partiorganisation och skiter i dess ideologi och resultat, då är man en korrumperat mutat irrelevant utmobbat litet PK-svin som har fattat noll om vad parti och politik är för någonting och har för syfte.
Citera
2019-06-01, 21:59
Medlem
Repatrieras avatar
Vad AfS skulle behöva göra är att på ett seriöst sätt kritisera islam och pedagogiskt förklara varför islam inte är kompatibelt med vår civilisation. Jag tror inte att AfS är för fega för att göra detta. Självfallet leder koranbränder och offentliga uttalanden som att "profeten var en pedofil" till stark personlig fara, men det är inte denna väg de bör gå. Jag är inte principiellt emot koranbränder men jag har svårt att se att det i dagens Sverige skulle vara en taktiskt riktig väg att gå. Visst, konflikten måste tyvärr eskaleras för att det sovande folket skall vakna, men eskaleringen sker ändå naturligt tack vare muslimernas otålighet att dominera. Bättre att folk ser att eskaleringen helt och hållet är muslimernas fel.

Problemet är att för att seriöst kritisera islamiseringen (och därmed lyfta behovet av att kasta ut de troende muslimerna, såvida inte islam reformeras, vilket inte kommer att ske inom de närmsta seklen)
så behöver man vara intellektuellt mycket skarp och besitta en gedigen historisk bildning. Alla har sett hur pinsamt det är när någon SDare som knappt kan markera Saudiarabien på en världskarta börjar kritisera islams sharialagar utan att riktigt veta vad de innebär. En seriös kritik innebär att
1) Teologiskt göra ner islam användande islams egna källor: koranen och hadither. Inklusive att förklara att islam är minst lika mycket ideologi som religion och att det som ideologi innehåller alla de dåliga sidor som PK brukar tillskriva fascismen.
2) Att argumentera för att existerande muslimska stater samtliga är skithålor.
3) Att argumentera för att det genom hela historien alltid har varit ett helvete att samexistera med islam.
4) Att trovärdigt argumentera för att någon förbättring inte är i sikte. Alla reformförsök av islam har misslyckats och reformisternas position är inte bättre idag.

Även om PK själva inte har bättre debattörer så säger det sig självt att man inte kan klara en sådan här diskussion utan verklig fördjupning i ämnet. Douglas Murray i Storbritannien är en lysande stjärna och här i Sverige har vi den numer utmärkte Mohammed Omar som argumenterar enligt ovan. I USA finns Sebastian Gorka som jobbat för Trump. Det finns ett antal andra intellektuella i Sverige som skulle vara intressanta, men av olika skäl föredrar jag att inte nämna dem.

AfS toppskikt verkar inte besitta denna kompetens. Detta är naturligt, få människor gör det, och man behöver inte ha enorma kunskaper för att inse varthän det barkar med Sverige, PK, slöddret som kommer hit och islam. Man behöver bara ha öppna ögon och sunda instinkter. Vad jag skulle önska är att AfS aktivt försökte sluta till sig människor som har den här kompetensen och om detta inte går åtminstone samarbeta med dem.

Drömmen vore faktiskt Mohammed Omar i AfS. Det är väl osannolikt att han vill detta och AfS vill väl bevara sin etniska profil. Jag är en av dem som tar AfS partiprogram på allvar. Det handlar inte om att på sikt kasta ut alla invandrare som har utomeuropeiska rötter, utan om att kraftigt sortera. Jag ser inget problem alls med att ha ett (förhållandevis litet) antal vettiga "blattar" som t ex Malcolm och Mohammed Omar i Sverige. Jag skulle dock önska att Sverige blev någorlunda homogent även rasmässigt vilket förstås bara kan uppnås genom massiv återvandring (eller brutalare metoder). Lyckligtvis har de flesta kaozblattarna i Sverige muslimsk bakgrund och om man förbjöd islam skulle man lätt kunna bli av med dem. (Inser givetvis att det finns många dåliga blattar som inte är muslimer, t ex i Södertälje, men AfS politik handlar ju också om att kasta ut kriminella blattar.)
Citera
2019-06-01, 22:05
Medlem
Tubleross avatar
Citat:

AFS knep visserligen inte en stol i EU-parlamentet men det gjorde din partiledare Jimmie Åkesson förträffligt nog åt Liberalerna med Åkessons och Björklunds lilla PR kupp.

Jag måste bara fråga. Hur känns det att ha en partiledare som inte bara saknar en kromosom utan också är helt jävla dum i huvudet?

Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Vad AfS skulle behöva göra är att på ett seriöst sätt kritisera islam och pedagogiskt förklara varför islam inte är kompatibelt med vår civilisation. Jag tror inte att AfS är för fega för att göra detta. Självfallet leder koranbränder och offentliga uttalanden som att "profeten var en pedofil" till stark personlig fara, men det är inte denna väg de bör gå. Jag är inte principiellt emot koranbränder men jag har svårt att se att det i dagens Sverige skulle vara en taktiskt riktig väg att gå. Visst, konflikten måste tyvärr eskaleras för att det sovande folket skall vakna, men eskaleringen sker ändå naturligt tack vare muslimernas otålighet att dominera. Bättre att folk ser att eskaleringen helt och hållet är muslimernas fel.

Problemet är att för att seriöst kritisera islamiseringen (och därmed lyfta behovet av att kasta ut de troende muslimerna, såvida inte islam reformeras, vilket inte kommer att ske inom de närmsta seklen)
så behöver man vara intellektuellt mycket skarp och besitta en gedigen historisk bildning. Alla har sett hur pinsamt det är när någon SDare som knappt kan markera Saudiarabien på en världskarta börjar kritisera islams sharialagar utan att riktigt veta vad de innebär. En seriös kritik innebär att
1) Teologiskt göra ner islam användande islams egna källor: koranen och hadither. Inklusive att förklara att islam är minst lika mycket ideologi som religion och att det som ideologi innehåller alla de dåliga sidor som PK brukar tillskriva fascismen.
3) Att argumentera för att det genom hela historien alltid har varit ett helvete att samexistera med islam.
4) Att trovärdigt argumentera för att någon förbättring inte är i sikte. Alla reformförsök av islam har misslyckats och reformisternas position är inte bättre idag.

Även om PK själva inte har bättre debattörer så säger det sig självt att man inte kan klara en sådan här diskussion utan verklig fördjupning i ämnet. Douglas Murray i Storbritannien är en lysande stjärna och här i Sverige har vi den numer utmärkte Mohammed Omar som argumenterar enligt ovan. I USA finns Sebastian Gorka som jobbat för Trump. Det finns ett antal andra intellektuella i Sverige som skulle vara intressanta, men av olika skäl föredrar jag att inte nämna dem.

AfS toppskikt verkar inte besitta denna kompetens. Detta är naturligt, få människor gör det, och man behöver inte ha enorma kunskaper för att inse varthän det barkar med Sverige, PK, slöddret som kommer hit och islam. Man behöver bara ha öppna ögon och sunda instinkter. Vad jag skulle önska är att AfS aktivt försökte sluta till sig människor som har den här kompetensen och om detta inte går åtminstone samarbeta med dem.

Drömmen vore faktiskt Mohammed Omar i AfS. Det är väl osannolikt att han vill detta och AfS vill väl bevara sin etniska profil. Jag är en av dem som tar AfS partiprogram på allvar. Det handlar inte om att på sikt kasta ut alla invandrare som har utomeuropeiska rötter, utan om att kraftigt sortera. Jag ser inget problem alls med att ha ett (förhållandevis litet) antal vettiga "blattar" som t ex Malcolm och Mohammed Omar i Sverige. Jag skulle dock önska att Sverige blev någorlunda homogent även rasmässigt vilket förstås bara kan uppnås genom massiv återvandring (eller brutalare metoder). Lyckligtvis har de flesta kaozblattarna i Sverige muslimsk bakgrund och om man förbjöd islam skulle man lätt kunna bli av med dem. (Inser givetvis att det finns många dåliga blattar som inte är muslimer, t ex i Södertälje, men AfS politik handlar ju också om att kasta ut kriminella blattar.)

Tyvärr har du helt fel. Att hålla någon lång monolog om varför islam är dåligt kommer inte leda till någon eskalering eller att det sovande folket vaknar. Muslimer och invandrare skulle bara bli uttråkade och i värsta fall gå därifrån då de flesta muslimer själva aldrig ens läst koranen. Budskapet måste som i StramKurs fall var hårt och koncist. Det finns inget som muslimer och invandrare blir mer upprörda över än när man säger att deras profet var en pedofil eller genom att förnedra islam genom att bränna en koran.

Med tanke på att Sverige är i ett mycket värre skick också än Danmark så kan du bara tänka dig kravallerna på gator och torg i Malmö om AFS skulle göra det StramKurs gjorde i Rosengård.

Där pratar vi eskalering som vi nog aldrig beskådat tidigare och om det sovande folket inte vaknat ännu så kan jag garantera dig att de skulle göra det då.
Senast redigerad av Tubleros 2019-06-01 kl. 22:42.
Citera
2019-06-01, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera

Som du säger har AFS inte kompetensen att göra det, och Kasselstrand må vara intelligent men jag har inte hört särskilt många minnesvärda argument varken från honom eller någon annan inom AFS. Inget som får det att klicka till och får en känna "fan vad rätt han har".
Vi har dock inte många sådana personer i Sverige.
Varje artikel som Kasselstrand skriver hoppar jag automatiskt över, för han har svårt att få till något enda konkret argument. Han verkar ha en lika grandios självbild som Janousch, vars artiklar jag hoppar över av samma anledning. Att lyssna på Kasselstrand är att lyssna på någon säger "Sverige har problem, Sverige har kriminalitet." På repeat. Han kommer från SD-myllan - kanske har han lärt argumentationsteknik av dem.

Eddie Omar är intelligent men han är tråkig lyssna på. Jag vet inte om det vore bra med honom inom AFS . Men ja, om han talade för AFS så skulle man åtminstone lära sig något nytt.

Jag håller med om att nästa steg för Sverigevänner är att provocera fram konflikter med muslimer, men man får acceptera att det nog kan kosta några människoliv. Jag uppfattar inte AFS som personer beredda offra sig. När allt kommer omkring tror de flesta svenskar att "allt löser sig". Man talar lite varnande om problemen men sen åker man iväg och seglar, eller till sommarstugan och så tänker man att allt nog är rätt bra ändå.

Det är bara de med invandrarbakgrund, som t ex Omar eller Hanif Bali, som är beredda offra allt.

Hade AFS verkligen velat förändra saker hade de inte drivit så orealistiska frågor som att utvisa en halv miljon människor, eller använt medarbetare från vit makt rörelsen.
Citat:
Vi har identifierat 44 av partiets 50 riksdagskandidater på sociala medier. Av de indentifierade kandidaterna har 28 antingen haft samröre med vit makt-miljön, delat nazistisk eller fascistisk propaganda eller skrivit uppmuntrande kommentarer om rasideologiska grupper.
https://expo.se/2018/09/s%C3%A5-allierar-sig-alternativ-f%C3%B6r-sverige-med-vit-makt-r%C3%B6relsen
Citera
2019-06-01, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Spelar ingen roll överhuvudtaget vad AfS gör, regimmedia kommer alltid att totalcensurera all opposition och alla regimkritiker. Tror du att Solzhenitsyn fick skriva insändare i Pravda? Han blev känd i omvärlden, det är den enda ventilen i en sovjetisk folkmordsstat som Sverige. Regimedia håller fram det amputerade apati-partiet SD som oppositions-attrapp för att fånga alla flugor som totalt skiter i vad som händer runt omkring dem, men är oppositionella wannabes på låtsas för att deras liv består av lögn och förnekelse.

Det är rätt som du säger att vissa åsikter inte får framföras och journalistiken i Sverige är bakbunden. Det är fegt.
Jag tror ändå att AfS kan ändra taktik. Jag förutsätter att man medverkar i Almedalen. Då kommer man att synas även om MSM nonchalerar att AfS finns.

Jag vet att debattklimatet är mycket bättre i Danmark men jag har nu förstått och sett att Rasmus Paludan, på gott och ont, med mycket stort mod går ut bland folket och med MYCKET STOR KRAFT för fram sitt budskap. Jag säger inte att han har rätt men hans KRAFT och HUMOR tränger igenom alla väggar i åsiktskorridoren. Jag är mycket imponerad. Stram Kurs berör.

Jag har aldrig påstått att SD skulle vara lösningen och inte heller AfS, att nya partier växer fram beror väl på att något är sjukt men jag vill ändå "tro" att vi lever i en övergångstid där något nytt mer demokratiskt växer fram när Sveriges politiska förfall nått sitt slut och semidiktaturen är ett minne blott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in