2019-06-01, 17:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vi vet ju att det var allmänt känt.
GC-gänget i Örebro var uppdelade i två
grupper, den ena runt LW och den andra
runt SD.
Menar du att de som var runt SD tyckte det var helt ok att han bedrog sin fru?
Tyckte de också att knoggnuggningen och andra trakasserier var ok?

Citat:
Så varför var GCarna i Örebro uppdelade
i två läger?
Du som påstår det kan väl förklara varför.

Citat:
Jag tycker att det räcker med SD.
Det visar att hon inte drog sig för att ha
sex med någon som var upptagen.
Det visar att SD inte drog sig för att vara otrogen mot och ljuga för sin fru och också ljuga för sina barn.
Dessutom ska han skickat förslag om sexuella aktiviteter till andra grannfruar.
Var alla runt honom ok med det?

Är de kvar runt honom?
Bryr de sig inte om det skulle visa sig att han är mördaren?
Fortfarande ok?
Citera
2019-06-01, 17:45
Medlem
Citat:
Så varför var GCarna i Örebro uppdelade
i två läger?

Jag tycker att det räcker med SD.
Det visar att hon inte drog sig för att ha
sex med någon som var upptagen.

Diskussionen handlar om ifall KKs
partner kan ha blivit svartsjuk på KK och
LW.

Det är klart att hon kan.

Fetat 1: Den frågan bör du kunna svara på själv eftersom du hävdat att det var allmänt känt.

Jag har pratat med några geocachare i Örebro och de känner inte till någon sådan uppdelning.

Fetat 2: Har du misstankar om att KK's partner är den som mördat L eftersom du tjatar om dennes svartsjuka?
Misstänker du inte längre SD?
Citera
2019-06-01, 17:56
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Varför skriver du i plural. Det är knappast fastställt att det skulle finnas någon mer än SD. Dessutom tycks det vara väldigt få som visste om deras affär.

Uppenbarligen lyfte övriga burkletare på ögonbrynen när LW och ML , enligt postaren @dahliabelle, delade rum i samband med FAD-eventet i Linköping 2016. Man ska nog aldrig underskatta "snacket på stan", oftast har folk mer koll på andras relationer än man vill tro. Förmodligen även i detta fall.
Citera
2019-06-01, 18:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Fetat 1: Den frågan bör du kunna svara på själv eftersom du hävdat att det var allmänt känt.

Jag har pratat med några geocachare i Örebro och de känner inte till någon sådan uppdelning.

Fetat 2: Har du misstankar om att KK's partner är den som mördat L eftersom du tjatar om dennes svartsjuka?

Generellt brukar folk sluta sig mer när det, som tidigare var alldagligt skvaller, helt plötsligt utvecklas till en mordutredning. Gissningsvis har några geocachare även genomgått polisförhör, och av någon outgrundlig (host!) anledning brukar man inte låta munlädret gå lika mycket efteråt
Citera
2019-06-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Generellt brukar folk sluta sig mer när det, som tidigare var alldagligt skvaller, helt plötsligt utvecklas till en mordutredning. Gissningsvis har några geocachare även genomgått polisförhör, och av någon outgrundlig (host!) anledning brukar man inte låta munlädret gå lika mycket efteråt

Ja de har förhört geocachare men inte alla. Om det är som Glorious skriver; att det var allmänt känt så borde några av de som inte blivit förhörda ha hört talas om det.
Dessutom har de efter L's död deltagit på samma event. Det i Sundsvall tex.
(host&harkel harkel)
Citera
2019-06-01, 18:46
Medlem
Citat:
Utan några bevis?

Låter som du misstänker ett beställningsmord? Av SD?
Citera
2019-06-01, 18:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ja de har förhört geocachare men inte alla. Om det är som Glorious skriver; att det var allmänt känt så borde några av de som inte blivit förhörda ha hört talas om det.
Dessutom har de efter L's död deltagit på samma event. Det i Sundsvall tex.
(host&harkel harkel)

Ibland är det dock viktigare att notera det som inte sägs, snarare än det som faktiskt sägs.

T.ex. hur hanterar geocache-kretsen egentligen HD's roll i hela den här historien? Jag reagerade faktiskt på en cache häromdagen där HD gjorde en FTF, precis samtidigt som ett gäng på 5-6 andra burkletare. När man läser alla de andras långa och utförliga loggtexter, så skriver de väldigt ingående om alla de övriga burkletarpolarna som gjorde denna roliga och gemensamma FTF. Lovorden och ryggdunkningarna formligen haglar. Men ingen nämner HD.

Kanske var det likadant med LW's (eventuella) relationer med (bl.a.) SD, ML, JH? Dvs. "alla" visste om det, men ingen sa något.
Citera
2019-06-01, 19:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Låter som du misstänker ett beställningsmord? Av SD?

Nej, det gör jag inte.

Jag tänket att t.ex. SD, HD och JG
kan ha planerat det tillsammans.
Och att de har haft olika uppgifter.

Alternativt att SD fått veta vem GM
är efter mordet och att han försöker
skydda hen.

Det skulle kunna förklara hans märkliga
beteende.
Citera
2019-06-01, 19:36
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Nej, det gör jag inte.

Jag tänket att t.ex. SD, HD och JG
kan ha planerat det tillsammans.
Och att de har haft olika uppgifter.

Alternativt att SD fått veta vem GM
är efter mordet och att han försöker
skydda hen.

Det skulle kunna förklara hans märkliga
beteende.

Vi diskuterade tidigare funderingar kring hur ex(makarna) D kunde ha råd att resa så mycket och varför de väljer att umgås så intensivt (det intryck man får iaf av deras loggar) under pågående skilsmässa. Ett kanske inte så givet val människor gör när de ändå valt att gå skilda vägar och det därtill ska ligga smärtande otrohet bakom. Ett uppslag, kanske lite vilt, var då att det fanns mer inblandat i mordet på LW förutom alla rykten på otrohetsaffärer och svartsjuka. T ex något som kunde ha att göra med resorna till/från Nederländerna och en del detaljer kring loggade cacher kring tiden efter mordet av de unga kvinnorna från Amsterdam (?). Smuggling av något som LW fick vetskap om och därmed blev obekväm av för de involverade i en sådan verksamhet.

Vad tror du, baserat på att det kan vara flera som på något sätt varit involverade, om detta spår?

Jag har länge också trott att om GM finns kring SD så har han inte varit helt ensam och att en del av det som kan verka så trassligt för rättsväsendet att reda ut nu kan vara att folk täcker upp, ger konstiga alibin som alla måste kunna stärkas/avfärdas och att det är en inte bara teknisk härva utan även socialt med många inblandade som har historier som förvirrar. Jag tror att ett sådant scenario då skulle kunna tyda på att det som ligger bakom mordet är mer än "bara" ett olyckligt triangeldrama. Tänker att det kan involvera sådant som gör att personer riskerar förlora sin sociala status i samhället om saker kommer ut och att flera skulle kunna åka på kännbara straff, varpå de ser LW som någon som måste bort eller iaf håller GM (vem det nu än är) om ryggen när dådet begåtts.

I nuläget finner jag, baserat på det lilla vi vet i tråden, något sådant faktiskt mest troligt. Kanske inte exakt att det ska handla om narkotika eller smuggling av något liknande, men att det är något mer än "bara" otrohet som ligger bakom och som förklarar att så många kring MGM upplevs så aggressiva i tråden på ett sätt som inte bara känns som schyssta kompisar som försvarar en vän, utan mer som om de är rädda för något. Jag är kanske krass men tänker att människor kan vara egoistiska och inte beredda att skydda andra hur långt som helst om de inte har något själva att förlora eller vinna på det... Vad skulle kunna ha hänt som gör att flera personer lägger ned sådan energi på att bete sig så aggressivt som i tråden och rikta så mycket agg mot BO som redan är död? Att öppet spekulera om en BOs liv för att förstå motiv säger jag som sagt tidigare, ingenting om. Men jag menar mer de här kontona som stundtals trollat tråden rejält med tillfälliga gästspel där de uttryckt sig ganska grovt om den mördade.

Jag hoppas så här ett år efter mordet att polisen verkligen granskat andra ev uppslag än svartsjukedramat kring MGM och LW. Samt som vi varit inne på tidigare i tråden, även granskat MHs förehavanden kring LW och om hon haft någon kontakt med denna kring tiden innan mordet (eller förhoppningsvis släppt och gått vidare då).
Citera
2019-06-01, 20:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Det är allmänt känt i tråden.
Det har använts som argument av dem
som inte vill tro på att SD och LW har
fortsatt att träffas på tu man hand efter
misshandelsanmälan, trots bildbevis
från deras geologgar.

Vad geocachare från Örebro påstår
skulle jag inte lägga för mycket vikt vid.
De tycks vara ryggradslösa och fega, alla
utom StHolmes.

Jag tjatar inte om någons svartsjuka.
Jag har bara svarat Remark som inte tror
på att någon kan vara svartsjuk bara för
att inte hen eller hens partner är det.

Det kan finnas fler än SD som var svart-
sjuka. T.ex. Beholder. Han kanske trodde
att de var ett par. Sedan postade LW en
massa foton från när hon var ute på GC
ensam med andra män.
Beholder har en son. Om sonens mor har
bedragit honom tidigare så kan han vara
väldigt känslig om han skulle misstänka
någon annan för att göra samma sak.

14 maj 2018 har han loggat att han var
i Västerås och pratade med MgL.
MgL kan ha berättat om LW och SD, att de
haft en relation trots att hon var
tillsammans med MgL. Han kan ha varnat
Beholder för henne.
Beholder kan ha åkt till Örebro för att
ställa henne mot väggen.
Citera
2019-06-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ibland är det dock viktigare att notera det som inte sägs, snarare än det som faktiskt sägs.

T.ex. hur hanterar geocache-kretsen egentligen HD's roll i hela den här historien? Jag reagerade faktiskt på en cache häromdagen där HD gjorde en FTF, precis samtidigt som ett gäng på 5-6 andra burkletare. När man läser alla de andras långa och utförliga loggtexter, så skriver de väldigt ingående om alla de övriga burkletarpolarna som gjorde denna roliga och gemensamma FTF. Lovorden och ryggdunkningarna formligen haglar. Men ingen nämner HD.

Kanske var det likadant med LW's (eventuella) relationer med (bl.a.) SD, ML, JH? Dvs. "alla" visste om det, men ingen sa något.

Intressant inlägg.
En del i tråden har ju skrivit att hon haft relationer med ovan nämnda.
Andra har dementerat det.

Hur blir det då med "Alla visste om det men ingen sa något"?

Då är det svårt att notera det som inte sägs, eller så kan jag konstatera att 1+1=0.

Ang HD, min teori är att hon kanske bett om att inte bli omnämnd?
Hon kanske har tröttnat på sina övervakare (läs oss) på Flashback?
Citera
2019-06-01, 20:24
Medlem
gloriouslifes avatar
HD hänger med Sillen igen:

Wednesday, 22 May 2019Gävleborg, Sweden
”Ett snabbare stopp här då övriga redan hade loggat denna. TFTC 😃

För en evighet sen bestämde H.o.b.b.e, Sillen och jag att vi skulle få till en tur till Gävle med omnejd med fokus på att lösa en drös med mystar innan. Mystar löstes i en rasande fart och listan blev bara längre och längre. Så tillslut fick vi även till ett par dagar som vi alla tre kunde och vi kunde ge oss av norrut. Det visade sig att det hade blivit en skön blandning av snabba stopp längs vägen, sköna skogspromenader, trädklättring och massor av annat. Under första eftermiddagen/kvällen fick vi även härligt sällskap av lokala cachare som kom med glada heja rop. Många tokigheter och skratt har det blivit som finns kvar i minnet även när vardagen kommer åter. Stort tack till mina medcachare som gjorde resan så bra samt till alla CO som gör detta möjligt. ”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in